dc.contributor.advisor | Hejlová, Helena | |
dc.creator | Brunátová, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T13:54:16Z | |
dc.date.available | 2019-02-19T13:54:16Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/97846 | |
dc.description.abstract | Tématem diplomové práce je řešení problému hodnocení na 1. stupni základní školy akčním učitelským výzkumem. Cílem je postihnutí vlivu analytické zpětné vazby na sebehodnocení žáků a vývoje hodnocení od 1. do 4. ročníku. První části práce se zabývá teorií problému hodnocení s využitím poznatků o hodnocení, zpětné vazbě, sebehodnocení a vývojové psychologie. Druhá část popisuje akční učitelský výzkum, který byl zaměřen především na postihnutí vývoje sebehodnocení vzhledem k jednotlivým ročníkům na 1. stupni základní školy. Výsledky práce potvrzují, že systematickým poskytováním vhodné analytické zpětné vazby je možné dosáhnout rozvoje dovednosti sebehodnocení. Je zachycen vliv zpětné vazby na vývoj sebehodnocení. Práce potvrzuje důležitost partnerského přístupu ve vyučování. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The presented thesis focuses on the problem of evaluation of pupils at primary school using teacher's action research. The target of the thesis is to determine the influence of analytical feed-back on the self-evaluation of pupils in the 1st to 4th grade. First part of the thesis contains the theory of problem of evaluation, feed-back and self-evaluation, as well as findings from evolutionary psychology. The second part summarizes results obtained from the action research that were aimed on capturing of the evolution of self-evaluation during the individual grades. Conclusions include confirmation that systematic performance of a proper analytical feed-back by the teacher leads to the development and improvement of the self- evaluation skill. Influence of the feedback on self-evaluation is also evaluated. Thesis confirms importance of partnership approach in education. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | školní hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | sebehodnocení žáka | cs_CZ |
dc.subject | zpětná vazba | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací strategie | cs_CZ |
dc.subject | akční učitelský výzkum | cs_CZ |
dc.subject | school evaluation | en_US |
dc.subject | self-evaluation of a pupil | en_US |
dc.subject | feed-back | en_US |
dc.subject | educational strategy | en_US |
dc.subject | action teacher's research | en_US |
dc.title | Hodnocení žáků na 1.stupni základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-05-23 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 118739 | |
dc.title.translated | Evaluation of pupils at a primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Horáčková, Klára | |
dc.identifier.aleph | 002187660 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem diplomové práce je řešení problému hodnocení na 1. stupni základní školy akčním učitelským výzkumem. Cílem je postihnutí vlivu analytické zpětné vazby na sebehodnocení žáků a vývoje hodnocení od 1. do 4. ročníku. První části práce se zabývá teorií problému hodnocení s využitím poznatků o hodnocení, zpětné vazbě, sebehodnocení a vývojové psychologie. Druhá část popisuje akční učitelský výzkum, který byl zaměřen především na postihnutí vývoje sebehodnocení vzhledem k jednotlivým ročníkům na 1. stupni základní školy. Výsledky práce potvrzují, že systematickým poskytováním vhodné analytické zpětné vazby je možné dosáhnout rozvoje dovednosti sebehodnocení. Je zachycen vliv zpětné vazby na vývoj sebehodnocení. Práce potvrzuje důležitost partnerského přístupu ve vyučování. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The presented thesis focuses on the problem of evaluation of pupils at primary school using teacher's action research. The target of the thesis is to determine the influence of analytical feed-back on the self-evaluation of pupils in the 1st to 4th grade. First part of the thesis contains the theory of problem of evaluation, feed-back and self-evaluation, as well as findings from evolutionary psychology. The second part summarizes results obtained from the action research that were aimed on capturing of the evolution of self-evaluation during the individual grades. Conclusions include confirmation that systematic performance of a proper analytical feed-back by the teacher leads to the development and improvement of the self- evaluation skill. Influence of the feedback on self-evaluation is also evaluated. Thesis confirms importance of partnership approach in education. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.identifier.lisID | 990021876600106986 | |