Show simple item record

Relations in gender unbalanced classes
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorChládková, Jana
dc.date.accessioned2019-02-19T09:57:23Z
dc.date.available2019-02-19T09:57:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97806
dc.description.abstractDiplomová práce Vztahy v genderově nevyvážených třídách ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá vztahy v genderově nevyvážených středoškolských třídách. Pro sběr dat byla využita kombinace tří metod: sociometrický ratingový dotazník, dotazník vztahů mezi dívkami a chlapci ve školní třídě a rozhovor s vyučujícími. Vzorek zahrnuje celkem šest pražských škol. Teoretická část mapuje vliv genderových stereotypů na vývoj jedince a charakter vztahů v koedukovaných a separovaných třídách. Empirická část přináší analýzu dat vzhledem k celému kolektivu a k postavení menšinových jedinců mezi spolužáky/spolužačkami. Výsledky ukázaly, že dívčí i chlapecké kolektivy hodnotí vzájemnou oblibu a vliv srovnatelně s genderově vyváženými třídami. V porovnání mezi sebou však dosahovaly lepších výsledků kolektivy s převahou dívek. Respondenti/ky v nich reflektovali větší respekt a toleranci. Chlapecká menšina je mezi dívkami spokojenější, než dívčí menšina mezi chlapci. Kolektivy s převahou chlapců byly negativně hodnoceny za to, že si dívek neváží a posmívají se jim. V obou typech genderově nevyvážených kolektivů byly menšiny v pozadí a na chodu třídy se moc nepodílely. Kvalitativní analýza slovních odpovědí ukázala, že gender nehraje roli v tom, nakolik jsou studenti/ky oblíbení či neoblíbení. Gender se projevil jen v hodnocení...cs_CZ
dc.description.abstractDiplomová práce Relations in gender-unbalanced classes ABSTRACT The diploma thesis is focused on relations in gender-unbalanced high school classes. A combination of three methods was used for data collection: sociometric rating questionnaire, questionnaire for girls and boys in the classroom and interview with teachers. The sample included six schools in Prague. The theoretical part maps the influence of gender stereotypes on development of individuals and character of relationships in coeducated and separated classes. The empirical part provides data analysis with respect to the whole group and the position of minority individuals among classmates. Results showed that gender-unbalanced classes evaluated mutual popularity and influence comparably to gender-balanced classes. However, classes with predominance of girls achieved better results since the respondents reflected greater respect and tolerance in comparison to classes with predominance of boys. The boys' minority is more satisfied among girls than the girls' minority among boys. Boys in the boys' classes were negatively assessed for not appreciating girls and laughing at them. In both types of gender unbalanced collectives, minorities were in the background and not participating in class very much. Qualitative analysis of verbal responses has shown...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectgenderová menšinacs_CZ
dc.subjectškolní třídacs_CZ
dc.subjectstudentics_CZ
dc.subjectstudentkycs_CZ
dc.subjectsociometriecs_CZ
dc.subjectSO-RA-Dcs_CZ
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectgender minorityen_US
dc.subjectclassen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectsociometryen_US
dc.subjectSO-RA-Den_US
dc.titleVztahy v genderově nevyvážených třídáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-23
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId174239
dc.title.translatedRelations in gender unbalanced classesen_US
dc.contributor.refereeSotáková, Hana
dc.identifier.aleph002187620
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce Vztahy v genderově nevyvážených třídách ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá vztahy v genderově nevyvážených středoškolských třídách. Pro sběr dat byla využita kombinace tří metod: sociometrický ratingový dotazník, dotazník vztahů mezi dívkami a chlapci ve školní třídě a rozhovor s vyučujícími. Vzorek zahrnuje celkem šest pražských škol. Teoretická část mapuje vliv genderových stereotypů na vývoj jedince a charakter vztahů v koedukovaných a separovaných třídách. Empirická část přináší analýzu dat vzhledem k celému kolektivu a k postavení menšinových jedinců mezi spolužáky/spolužačkami. Výsledky ukázaly, že dívčí i chlapecké kolektivy hodnotí vzájemnou oblibu a vliv srovnatelně s genderově vyváženými třídami. V porovnání mezi sebou však dosahovaly lepších výsledků kolektivy s převahou dívek. Respondenti/ky v nich reflektovali větší respekt a toleranci. Chlapecká menšina je mezi dívkami spokojenější, než dívčí menšina mezi chlapci. Kolektivy s převahou chlapců byly negativně hodnoceny za to, že si dívek neváží a posmívají se jim. V obou typech genderově nevyvážených kolektivů byly menšiny v pozadí a na chodu třídy se moc nepodílely. Kvalitativní analýza slovních odpovědí ukázala, že gender nehraje roli v tom, nakolik jsou studenti/ky oblíbení či neoblíbení. Gender se projevil jen v hodnocení...cs_CZ
uk.abstract.enDiplomová práce Relations in gender-unbalanced classes ABSTRACT The diploma thesis is focused on relations in gender-unbalanced high school classes. A combination of three methods was used for data collection: sociometric rating questionnaire, questionnaire for girls and boys in the classroom and interview with teachers. The sample included six schools in Prague. The theoretical part maps the influence of gender stereotypes on development of individuals and character of relationships in coeducated and separated classes. The empirical part provides data analysis with respect to the whole group and the position of minority individuals among classmates. Results showed that gender-unbalanced classes evaluated mutual popularity and influence comparably to gender-balanced classes. However, classes with predominance of girls achieved better results since the respondents reflected greater respect and tolerance in comparison to classes with predominance of boys. The boys' minority is more satisfied among girls than the girls' minority among boys. Boys in the boys' classes were negatively assessed for not appreciating girls and laughing at them. In both types of gender unbalanced collectives, minorities were in the background and not participating in class very much. Qualitative analysis of verbal responses has shown...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV