dc.contributor.advisor | Svobodová, Radmila | |
dc.creator | Špelinová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T09:53:45Z | |
dc.date.available | 2019-02-19T09:53:45Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/97805 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje výchovnému vlivu předmětu tvořivá dramatika na psychosociální vývoj žáků se SPU na 1. st. waldorfské školy. Práce je zaměřena zejména na rozvoj komunikačních schopností, respektování hranic, pokynů a spolupráce v třídním kolektivu za využití metod a technik dramatické výchovy u žáků se SPU ve 2. pololetí 2. třídy a 1. pololetí 3. třídy. Teoretická část vymezuje čtyři základní části této diplomové práce, psychosociální vývoj dítěte mladšího školního věku, specifické poruchy učení (SPU), průvodní jevy a jejich vliv na psychosociální vývoj dítěte, charakteristiku waldorfské školy, metody a techniky dramatické výchovy. Praktická část se věnuje sledování vývoje komunikace, spolupráce, dodržování pravidel, porozumění tématu a schopnosti jeho interpretace jednotlivců i celé skupiny v hodinách tvořivé dramatiky. V hodinách jsme prožívali stěžejní témata daných ročníků ve waldorfské škole. Celý proces je zaznamenán a vyhodnocen pomocí záznamových archů z jednotlivých hodin. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the educational influence of the subject of creative drama on psychosocial development of pupils with special learning difficulties (SLD) on 1st grade of Waldorf school. The work is focused mainly on the development of communication skills, respecting the boundaries, instructions and cooperation in the classroom using methods and techniques of drama education with pupils with SLD in 2nd half of 2nd grade and 1st half of 3rd class. The theoretical part defines the four basic parts of this diploma thesis psychosocial development of children of younger school age, special learning difficulties (SLD), accompanying phenomena and their influence on the psychosocial development of the child, characteristics of Waldorf school, methods and techniques of drama education. The practical part deals with the development of communication, cooperation, observance of rules, understanding of the topic and the ability of its interpretation of individuals and the whole group in the lessons of creative drama. In the lessons, we experienced key themes of the Waldorf School. The whole process is recorded and evaluated using record sheets from each lesson. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Waldorfská pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | dramatická výchova | cs_CZ |
dc.subject | specifické poruchy učení | cs_CZ |
dc.subject | psychosociální vývoj | cs_CZ |
dc.subject | sociální dovednosti | cs_CZ |
dc.subject | 2. a 3. třída | cs_CZ |
dc.subject | 1. stupeń | cs_CZ |
dc.subject | Waldorf schooling | en_US |
dc.subject | Drama in Education | en_US |
dc.subject | social and mental developement | en_US |
dc.subject | social skills,learning difficutilties | en_US |
dc.subject | 2nd and 3rd class | en_US |
dc.subject | 1st grade | en_US |
dc.title | Výchovný vliv předmětu tvořivá dramatika na psychosociální vývoj žáků se SPU na 1.st. waldorfské školy. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-05-23 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 173885 | |
dc.title.translated | Educational influence of Drama in Education on social and mental developement of pupils with learning difficutilties of the 1.st grade at Walfdorf school. | en_US |
dc.contributor.referee | Marušák, Radek | |
dc.identifier.aleph | 002187619 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se věnuje výchovnému vlivu předmětu tvořivá dramatika na psychosociální vývoj žáků se SPU na 1. st. waldorfské školy. Práce je zaměřena zejména na rozvoj komunikačních schopností, respektování hranic, pokynů a spolupráce v třídním kolektivu za využití metod a technik dramatické výchovy u žáků se SPU ve 2. pololetí 2. třídy a 1. pololetí 3. třídy. Teoretická část vymezuje čtyři základní části této diplomové práce, psychosociální vývoj dítěte mladšího školního věku, specifické poruchy učení (SPU), průvodní jevy a jejich vliv na psychosociální vývoj dítěte, charakteristiku waldorfské školy, metody a techniky dramatické výchovy. Praktická část se věnuje sledování vývoje komunikace, spolupráce, dodržování pravidel, porozumění tématu a schopnosti jeho interpretace jednotlivců i celé skupiny v hodinách tvořivé dramatiky. V hodinách jsme prožívali stěžejní témata daných ročníků ve waldorfské škole. Celý proces je zaznamenán a vyhodnocen pomocí záznamových archů z jednotlivých hodin. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with the educational influence of the subject of creative drama on psychosocial development of pupils with special learning difficulties (SLD) on 1st grade of Waldorf school. The work is focused mainly on the development of communication skills, respecting the boundaries, instructions and cooperation in the classroom using methods and techniques of drama education with pupils with SLD in 2nd half of 2nd grade and 1st half of 3rd class. The theoretical part defines the four basic parts of this diploma thesis psychosocial development of children of younger school age, special learning difficulties (SLD), accompanying phenomena and their influence on the psychosocial development of the child, characteristics of Waldorf school, methods and techniques of drama education. The practical part deals with the development of communication, cooperation, observance of rules, understanding of the topic and the ability of its interpretation of individuals and the whole group in the lessons of creative drama. In the lessons, we experienced key themes of the Waldorf School. The whole process is recorded and evaluated using record sheets from each lesson. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.identifier.lisID | 990021876190106986 | |