Show simple item record

Educational influence of Drama in Education on social and mental developement of pupils with learning difficutilties of the 1.st grade at Walfdorf school.
dc.contributor.advisorSvobodová, Radmila
dc.creatorŠpelinová, Lenka
dc.date.accessioned2019-02-19T09:53:45Z
dc.date.available2019-02-19T09:53:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97805
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje výchovnému vlivu předmětu tvořivá dramatika na psychosociální vývoj žáků se SPU na 1. st. waldorfské školy. Práce je zaměřena zejména na rozvoj komunikačních schopností, respektování hranic, pokynů a spolupráce v třídním kolektivu za využití metod a technik dramatické výchovy u žáků se SPU ve 2. pololetí 2. třídy a 1. pololetí 3. třídy. Teoretická část vymezuje čtyři základní části této diplomové práce, psychosociální vývoj dítěte mladšího školního věku, specifické poruchy učení (SPU), průvodní jevy a jejich vliv na psychosociální vývoj dítěte, charakteristiku waldorfské školy, metody a techniky dramatické výchovy. Praktická část se věnuje sledování vývoje komunikace, spolupráce, dodržování pravidel, porozumění tématu a schopnosti jeho interpretace jednotlivců i celé skupiny v hodinách tvořivé dramatiky. V hodinách jsme prožívali stěžejní témata daných ročníků ve waldorfské škole. Celý proces je zaznamenán a vyhodnocen pomocí záznamových archů z jednotlivých hodin.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the educational influence of the subject of creative drama on psychosocial development of pupils with special learning difficulties (SLD) on 1st grade of Waldorf school. The work is focused mainly on the development of communication skills, respecting the boundaries, instructions and cooperation in the classroom using methods and techniques of drama education with pupils with SLD in 2nd half of 2nd grade and 1st half of 3rd class. The theoretical part defines the four basic parts of this diploma thesis psychosocial development of children of younger school age, special learning difficulties (SLD), accompanying phenomena and their influence on the psychosocial development of the child, characteristics of Waldorf school, methods and techniques of drama education. The practical part deals with the development of communication, cooperation, observance of rules, understanding of the topic and the ability of its interpretation of individuals and the whole group in the lessons of creative drama. In the lessons, we experienced key themes of the Waldorf School. The whole process is recorded and evaluated using record sheets from each lesson.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectWaldorfská pedagogikacs_CZ
dc.subjectdramatická výchovacs_CZ
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectpsychosociální vývojcs_CZ
dc.subjectsociální dovednostics_CZ
dc.subject2. a 3. třídacs_CZ
dc.subject1. stupeńcs_CZ
dc.subjectWaldorf schoolingen_US
dc.subjectDrama in Educationen_US
dc.subjectsocial and mental developementen_US
dc.subjectsocial skills,learning difficutiltiesen_US
dc.subject2nd and 3rd classen_US
dc.subject1st gradeen_US
dc.titleVýchovný vliv předmětu tvořivá dramatika na psychosociální vývoj žáků se SPU na 1.st. waldorfské školy.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-23
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId173885
dc.title.translatedEducational influence of Drama in Education on social and mental developement of pupils with learning difficutilties of the 1.st grade at Walfdorf school.en_US
dc.contributor.refereeMarušák, Radek
dc.identifier.aleph002187619
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje výchovnému vlivu předmětu tvořivá dramatika na psychosociální vývoj žáků se SPU na 1. st. waldorfské školy. Práce je zaměřena zejména na rozvoj komunikačních schopností, respektování hranic, pokynů a spolupráce v třídním kolektivu za využití metod a technik dramatické výchovy u žáků se SPU ve 2. pololetí 2. třídy a 1. pololetí 3. třídy. Teoretická část vymezuje čtyři základní části této diplomové práce, psychosociální vývoj dítěte mladšího školního věku, specifické poruchy učení (SPU), průvodní jevy a jejich vliv na psychosociální vývoj dítěte, charakteristiku waldorfské školy, metody a techniky dramatické výchovy. Praktická část se věnuje sledování vývoje komunikace, spolupráce, dodržování pravidel, porozumění tématu a schopnosti jeho interpretace jednotlivců i celé skupiny v hodinách tvořivé dramatiky. V hodinách jsme prožívali stěžejní témata daných ročníků ve waldorfské škole. Celý proces je zaznamenán a vyhodnocen pomocí záznamových archů z jednotlivých hodin.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the educational influence of the subject of creative drama on psychosocial development of pupils with special learning difficulties (SLD) on 1st grade of Waldorf school. The work is focused mainly on the development of communication skills, respecting the boundaries, instructions and cooperation in the classroom using methods and techniques of drama education with pupils with SLD in 2nd half of 2nd grade and 1st half of 3rd class. The theoretical part defines the four basic parts of this diploma thesis psychosocial development of children of younger school age, special learning difficulties (SLD), accompanying phenomena and their influence on the psychosocial development of the child, characteristics of Waldorf school, methods and techniques of drama education. The practical part deals with the development of communication, cooperation, observance of rules, understanding of the topic and the ability of its interpretation of individuals and the whole group in the lessons of creative drama. In the lessons, we experienced key themes of the Waldorf School. The whole process is recorded and evaluated using record sheets from each lesson.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990021876190106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV