Show simple item record

Globalization and its Impact on Education
dc.contributor.advisorTichá, Milena
dc.creatorDřevojánková, Jitka
dc.date.accessioned2017-04-03T11:31:15Z
dc.date.available2017-04-03T11:31:15Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9779
dc.description.abstractGlobalizace patří k základním charakteristikám naší společnosti. Stala se předmětem řady odborných analýz, pronikla do životů nás všech, ale stále ji neumíme jednoznačně vymezit a popsat. Kolem procesu globalizace vyvstává mnoho nevyjasněných otázek, které dosud nejsou uspokojivě zodpovězeny. Způsobuje to především různorodost celé problematiky a její nekomplexní pojetí. Nevyřešeným problémem je určení historických východisek procesu globalizace. I když se na nich odborníci neshodnou, jisté je, že globalizační tendence se začaly naplno projevovat koncem 20. století, kdy také vznikaly první teorie a reflexe této propojenosti a závislosti. Druhým nezpochybnitelným faktem je, že globalizace byla nejdříve vnímána jako soubor ekonomických aktivit a začalo se o ní mluvit v souvislosti s intenzifikací a extenzifikací světového obchodu. K rozvoji globalizace napomohly také institucionální změny - bretton-woodské dohody a vznik Všeobecné dohody o clech a obchodu (GATT).cs_CZ
dc.description.abstractGlobalizace patří k základním charakteristikám naší společnosti. Stala se předmětem řady odborných analýz, pronikla do životů nás všech, ale stále ji neumíme jednoznačně vymezit a popsat. Kolem procesu globalizace vyvstává mnoho nevyjasněných otázek, které dosud nejsou uspokojivě zodpovězeny. Způsobuje to především různorodost celé problematiky a její nekomplexní pojetí. Nevyřešeným problémem je určení historických východisek procesu globalizace. I když se na nich odborníci neshodnou, jisté je, že globalizační tendence se začaly naplno projevovat koncem 20. století, kdy také vznikaly první teorie a reflexe této propojenosti a závislosti. Druhým nezpochybnitelným faktem je, že globalizace byla nejdříve vnímána jako soubor ekonomických aktivit a začalo se o ní mluvit v souvislosti s intenzifikací a extenzifikací světového obchodu. K rozvoji globalizace napomohly také institucionální změny - bretton-woodské dohody a vznik Všeobecné dohody o clech a obchodu (GATT).en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProces globalizace a jeho dopad na vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-14
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22291
dc.title.translatedGlobalization and its Impact on Educationen_US
dc.contributor.refereeStracený, Josef
dc.identifier.aleph000590114
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csGlobalizace patří k základním charakteristikám naší společnosti. Stala se předmětem řady odborných analýz, pronikla do životů nás všech, ale stále ji neumíme jednoznačně vymezit a popsat. Kolem procesu globalizace vyvstává mnoho nevyjasněných otázek, které dosud nejsou uspokojivě zodpovězeny. Způsobuje to především různorodost celé problematiky a její nekomplexní pojetí. Nevyřešeným problémem je určení historických východisek procesu globalizace. I když se na nich odborníci neshodnou, jisté je, že globalizační tendence se začaly naplno projevovat koncem 20. století, kdy také vznikaly první teorie a reflexe této propojenosti a závislosti. Druhým nezpochybnitelným faktem je, že globalizace byla nejdříve vnímána jako soubor ekonomických aktivit a začalo se o ní mluvit v souvislosti s intenzifikací a extenzifikací světového obchodu. K rozvoji globalizace napomohly také institucionální změny - bretton-woodské dohody a vznik Všeobecné dohody o clech a obchodu (GATT).cs_CZ
uk.abstract.enGlobalizace patří k základním charakteristikám naší společnosti. Stala se předmětem řady odborných analýz, pronikla do životů nás všech, ale stále ji neumíme jednoznačně vymezit a popsat. Kolem procesu globalizace vyvstává mnoho nevyjasněných otázek, které dosud nejsou uspokojivě zodpovězeny. Způsobuje to především různorodost celé problematiky a její nekomplexní pojetí. Nevyřešeným problémem je určení historických východisek procesu globalizace. I když se na nich odborníci neshodnou, jisté je, že globalizační tendence se začaly naplno projevovat koncem 20. století, kdy také vznikaly první teorie a reflexe této propojenosti a závislosti. Druhým nezpochybnitelným faktem je, že globalizace byla nejdříve vnímána jako soubor ekonomických aktivit a začalo se o ní mluvit v souvislosti s intenzifikací a extenzifikací světového obchodu. K rozvoji globalizace napomohly také institucionální změny - bretton-woodské dohody a vznik Všeobecné dohody o clech a obchodu (GATT).en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV