Zobrazit minimální záznam

The influence of education on employee's health
dc.contributor.advisorVoňková, Hana
dc.creatorDostál, Pavel
dc.date.accessioned2019-02-19T11:36:49Z
dc.date.available2019-02-19T11:36:49Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97779
dc.description.abstractTeoretická část práce se zaměřuje na výchovu a vzdělávání jako činitele ovlivňující zdraví jedince. Sleduje jak výchova a vzdělávání vytváří podmínky pro udržení a podporu zdraví a zdravého životního stylu. Porovnává historické souvislosti a jednotlivé vzdělávací směry od antiky až po současnost. Mapuje situaci na školách v České republice a v zahraničí. Upozorňuje na jednotlivé moderní pohledy, na postoje společnosti a z nich vycházející cíle a kompetence ve vzdělávání. Empirická část práce vychází z výzkumu, který byl proveden formou dotazníkového šetření a jeho vyhodnocením. Dělí respondenty dle hodnotícího kritéria: "Jak hodnotíte vztah klient-pracovník?" Jednotlivé odpovědi: a) Pracovník je ve výhodě. b) Pracovník a klient jsou na stejné pozici. c) Klient je ve výhodě. Tyto odpovědi zastupují subjektivní pocit pohody pracovníka na pracovišti. Vzniklé skupiny jsou následně zkoumány z pohledu jejich vzdělávání. Výzkum zjišťuje, zda jsou respondenti vzděláváni samostudiem, jednorázovými, nebo periodickými školeními, nebo zda vzděláváni nejsou. Následně je posouzeno, jestli je vazba mezi intenzitou vzdělávání a toho, jak respondenti hodnotí svoji situaci na pracovišti. Výsledek šetření ukazuje souvislost mezi intenzitou vzdělávání a vnímáním pracovní situace. Větší intenzita samostudia,...cs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part is focused on upbringing and education as health determinants in an individual. It observes upbringing and education as they create conditions for sustaining and support of health and healthy lifestyle. Historical connections and particular educational schools from antiquity up to present day are compared. Current state of affairs at schools in the Czech Republic and abroad is surveyed. Different contemporary perspectives are brought into focus, as well as attitudes in society and ensuing educational goals and competence. The empirical part is based on research designed as questionnaire survey and related analysis. The respondents are divided according to the evaluating criterion: What is your evaluation of the client-worker relationship? Particular responses: a) The worker is advantaged. b) The worker and the client are equally matched. c) The client is advantaged. The responses represent the workers' subjective sense of well-being in the workplace. The groups are then analysed with regard to their education. The survey explores whether respondents self-study, attend one-day or regular training courses, or are not educated at all. Subsequently, the relation between the extent of education and workplace evaluation is assessed. The results indicate connection between the extent...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectwell-beingcs_CZ
dc.subjectzdravícs_CZ
dc.subjectzaměstnaneccs_CZ
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectwell-beingen_US
dc.subjecthealthen_US
dc.subjectemployeeen_US
dc.titleVliv vzdělávání na zdraví pracovníkacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId187735
dc.title.translatedThe influence of education on employee's healthen_US
dc.contributor.refereeZvírotský, Michal
dc.identifier.aleph002187416
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTeoretická část práce se zaměřuje na výchovu a vzdělávání jako činitele ovlivňující zdraví jedince. Sleduje jak výchova a vzdělávání vytváří podmínky pro udržení a podporu zdraví a zdravého životního stylu. Porovnává historické souvislosti a jednotlivé vzdělávací směry od antiky až po současnost. Mapuje situaci na školách v České republice a v zahraničí. Upozorňuje na jednotlivé moderní pohledy, na postoje společnosti a z nich vycházející cíle a kompetence ve vzdělávání. Empirická část práce vychází z výzkumu, který byl proveden formou dotazníkového šetření a jeho vyhodnocením. Dělí respondenty dle hodnotícího kritéria: "Jak hodnotíte vztah klient-pracovník?" Jednotlivé odpovědi: a) Pracovník je ve výhodě. b) Pracovník a klient jsou na stejné pozici. c) Klient je ve výhodě. Tyto odpovědi zastupují subjektivní pocit pohody pracovníka na pracovišti. Vzniklé skupiny jsou následně zkoumány z pohledu jejich vzdělávání. Výzkum zjišťuje, zda jsou respondenti vzděláváni samostudiem, jednorázovými, nebo periodickými školeními, nebo zda vzděláváni nejsou. Následně je posouzeno, jestli je vazba mezi intenzitou vzdělávání a toho, jak respondenti hodnotí svoji situaci na pracovišti. Výsledek šetření ukazuje souvislost mezi intenzitou vzdělávání a vnímáním pracovní situace. Větší intenzita samostudia,...cs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part is focused on upbringing and education as health determinants in an individual. It observes upbringing and education as they create conditions for sustaining and support of health and healthy lifestyle. Historical connections and particular educational schools from antiquity up to present day are compared. Current state of affairs at schools in the Czech Republic and abroad is surveyed. Different contemporary perspectives are brought into focus, as well as attitudes in society and ensuing educational goals and competence. The empirical part is based on research designed as questionnaire survey and related analysis. The respondents are divided according to the evaluating criterion: What is your evaluation of the client-worker relationship? Particular responses: a) The worker is advantaged. b) The worker and the client are equally matched. c) The client is advantaged. The responses represent the workers' subjective sense of well-being in the workplace. The groups are then analysed with regard to their education. The survey explores whether respondents self-study, attend one-day or regular training courses, or are not educated at all. Subsequently, the relation between the extent of education and workplace evaluation is assessed. The results indicate connection between the extent...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
dc.identifier.lisID990021874160106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV