dc.contributor.advisor | Voňková, Hana | |
dc.creator | Dostál, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T11:36:49Z | |
dc.date.available | 2019-02-19T11:36:49Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/97779 | |
dc.description.abstract | Teoretická část práce se zaměřuje na výchovu a vzdělávání jako činitele ovlivňující zdraví jedince. Sleduje jak výchova a vzdělávání vytváří podmínky pro udržení a podporu zdraví a zdravého životního stylu. Porovnává historické souvislosti a jednotlivé vzdělávací směry od antiky až po současnost. Mapuje situaci na školách v České republice a v zahraničí. Upozorňuje na jednotlivé moderní pohledy, na postoje společnosti a z nich vycházející cíle a kompetence ve vzdělávání. Empirická část práce vychází z výzkumu, který byl proveden formou dotazníkového šetření a jeho vyhodnocením. Dělí respondenty dle hodnotícího kritéria: "Jak hodnotíte vztah klient-pracovník?" Jednotlivé odpovědi: a) Pracovník je ve výhodě. b) Pracovník a klient jsou na stejné pozici. c) Klient je ve výhodě. Tyto odpovědi zastupují subjektivní pocit pohody pracovníka na pracovišti. Vzniklé skupiny jsou následně zkoumány z pohledu jejich vzdělávání. Výzkum zjišťuje, zda jsou respondenti vzděláváni samostudiem, jednorázovými, nebo periodickými školeními, nebo zda vzděláváni nejsou. Následně je posouzeno, jestli je vazba mezi intenzitou vzdělávání a toho, jak respondenti hodnotí svoji situaci na pracovišti. Výsledek šetření ukazuje souvislost mezi intenzitou vzdělávání a vnímáním pracovní situace. Větší intenzita samostudia,... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The theoretical part is focused on upbringing and education as health determinants in an individual. It observes upbringing and education as they create conditions for sustaining and support of health and healthy lifestyle. Historical connections and particular educational schools from antiquity up to present day are compared. Current state of affairs at schools in the Czech Republic and abroad is surveyed. Different contemporary perspectives are brought into focus, as well as attitudes in society and ensuing educational goals and competence. The empirical part is based on research designed as questionnaire survey and related analysis. The respondents are divided according to the evaluating criterion: What is your evaluation of the client-worker relationship? Particular responses: a) The worker is advantaged. b) The worker and the client are equally matched. c) The client is advantaged. The responses represent the workers' subjective sense of well-being in the workplace. The groups are then analysed with regard to their education. The survey explores whether respondents self-study, attend one-day or regular training courses, or are not educated at all. Subsequently, the relation between the extent of education and workplace evaluation is assessed. The results indicate connection between the extent... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | well-being | cs_CZ |
dc.subject | zdraví | cs_CZ |
dc.subject | zaměstnanec | cs_CZ |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | well-being | en_US |
dc.subject | health | en_US |
dc.subject | employee | en_US |
dc.title | Vliv vzdělávání na zdraví pracovníka | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-05-22 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 187735 | |
dc.title.translated | The influence of education on employee's health | en_US |
dc.contributor.referee | Zvírotský, Michal | |
dc.identifier.aleph | 002187416 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Teoretická část práce se zaměřuje na výchovu a vzdělávání jako činitele ovlivňující zdraví jedince. Sleduje jak výchova a vzdělávání vytváří podmínky pro udržení a podporu zdraví a zdravého životního stylu. Porovnává historické souvislosti a jednotlivé vzdělávací směry od antiky až po současnost. Mapuje situaci na školách v České republice a v zahraničí. Upozorňuje na jednotlivé moderní pohledy, na postoje společnosti a z nich vycházející cíle a kompetence ve vzdělávání. Empirická část práce vychází z výzkumu, který byl proveden formou dotazníkového šetření a jeho vyhodnocením. Dělí respondenty dle hodnotícího kritéria: "Jak hodnotíte vztah klient-pracovník?" Jednotlivé odpovědi: a) Pracovník je ve výhodě. b) Pracovník a klient jsou na stejné pozici. c) Klient je ve výhodě. Tyto odpovědi zastupují subjektivní pocit pohody pracovníka na pracovišti. Vzniklé skupiny jsou následně zkoumány z pohledu jejich vzdělávání. Výzkum zjišťuje, zda jsou respondenti vzděláváni samostudiem, jednorázovými, nebo periodickými školeními, nebo zda vzděláváni nejsou. Následně je posouzeno, jestli je vazba mezi intenzitou vzdělávání a toho, jak respondenti hodnotí svoji situaci na pracovišti. Výsledek šetření ukazuje souvislost mezi intenzitou vzdělávání a vnímáním pracovní situace. Větší intenzita samostudia,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The theoretical part is focused on upbringing and education as health determinants in an individual. It observes upbringing and education as they create conditions for sustaining and support of health and healthy lifestyle. Historical connections and particular educational schools from antiquity up to present day are compared. Current state of affairs at schools in the Czech Republic and abroad is surveyed. Different contemporary perspectives are brought into focus, as well as attitudes in society and ensuing educational goals and competence. The empirical part is based on research designed as questionnaire survey and related analysis. The respondents are divided according to the evaluating criterion: What is your evaluation of the client-worker relationship? Particular responses: a) The worker is advantaged. b) The worker and the client are equally matched. c) The client is advantaged. The responses represent the workers' subjective sense of well-being in the workplace. The groups are then analysed with regard to their education. The survey explores whether respondents self-study, attend one-day or regular training courses, or are not educated at all. Subsequently, the relation between the extent of education and workplace evaluation is assessed. The results indicate connection between the extent... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
dc.identifier.lisID | 990021874160106986 | |