Show simple item record

Visual Perception and Methods for its Diagnostics
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorFelcmanová, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-03T11:30:37Z
dc.date.available2017-04-03T11:30:37Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9776
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo navržení screeningového testu ke zhodnocení úrovně zrakové percepce v předškolním věku. Test obsahuje úlohy zaměřené na jednotlivé složky zrakové percepce. Svým rozsahem a časovou náročností administrace je určen pro individuální vypracování v pedagogicko-psychologické poradně i pro hromadnou administraci v předškolních zařízení. Teoretická část seznamuje s problematikou zrakového vnímání a metodami jeho vyšetřování. Dále uvádí do problematiky dyslexie a vztahu zrakového vnímání k rozvoji této specifické poruchy učení. Praktická část představuje navržený test a výsledky jeho zkušební administrace, srovnání s výsledky standardizovaného testu a statistické vyhodnocení údajů zaměřené na ověření jeho validity. Dále prezentuje výsledky šetření u vybraných dětí se suspektním nálezem, jimiž byl test opakovaně vypracován po nástupu do základní školy.cs_CZ
dc.description.abstractMajor task of this diploma work was creation of screening test covering different functions of visual perception. The proposed test is suitable for individual use at specialized centers as well as group administration at kinder gardens. Theoretical part presents major topics of this diploma work such as visual perception and its relation to possible development of specific learning disabilities, dyslexia and existing standard tests of visual perception. Practical part introduces proposed test, results of its trial administration, confrontation with standard test as well as the evaluation of its validity. It also presents case studies of tested children with suspicious test results who were tested repeatedly at basic school.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleZrakové vnímání a metody jeho diagnostikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-24
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22507
dc.title.translatedVisual Perception and Methods for its Diagnosticsen_US
dc.contributor.refereeZemanová, Jitka
dc.identifier.aleph001096217
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce bylo navržení screeningového testu ke zhodnocení úrovně zrakové percepce v předškolním věku. Test obsahuje úlohy zaměřené na jednotlivé složky zrakové percepce. Svým rozsahem a časovou náročností administrace je určen pro individuální vypracování v pedagogicko-psychologické poradně i pro hromadnou administraci v předškolních zařízení. Teoretická část seznamuje s problematikou zrakového vnímání a metodami jeho vyšetřování. Dále uvádí do problematiky dyslexie a vztahu zrakového vnímání k rozvoji této specifické poruchy učení. Praktická část představuje navržený test a výsledky jeho zkušební administrace, srovnání s výsledky standardizovaného testu a statistické vyhodnocení údajů zaměřené na ověření jeho validity. Dále prezentuje výsledky šetření u vybraných dětí se suspektním nálezem, jimiž byl test opakovaně vypracován po nástupu do základní školy.cs_CZ
uk.abstract.enMajor task of this diploma work was creation of screening test covering different functions of visual perception. The proposed test is suitable for individual use at specialized centers as well as group administration at kinder gardens. Theoretical part presents major topics of this diploma work such as visual perception and its relation to possible development of specific learning disabilities, dyslexia and existing standard tests of visual perception. Practical part introduces proposed test, results of its trial administration, confrontation with standard test as well as the evaluation of its validity. It also presents case studies of tested children with suspicious test results who were tested repeatedly at basic school.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV