dc.contributor.advisor | Novotná, Magdalena | |
dc.creator | Vojteková, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T12:40:25Z | |
dc.date.available | 2019-02-19T12:40:25Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/97768 | |
dc.description.abstract | 1 ABSTRAKT Hračka je způsobem enkulturace. Práce se zabývá hračkou v souvislosti současné vizuální kultury, jako produktu kulturního průmyslu. Řeší otázku, jak konkrétní hračky mohou ovlivňovat vnímání dětí. Studuje typy a základní principy dětských her ve vztahu k hračkám. V případové studii zkoumá proces dětské hry dvou dětí v domácím prostředí v souvislosti s konkrétními hračkami. Dokumentuje a charakterizuje hračky, které mají děti k dispozici a způsob, jak si s nimi hrají. Pozoruje, zaznamenává, analyzuje a reflektuje dětskou hru a sleduje konstanty a proměny představ, konceptů a zkušeností, vstupující do procesu hraní. V návaznosti na výzkumnou sondu navrhuje soubor výtvarných činností. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě, formování, hra, hračka, pozorování, reklama, vizualita, vizuální kultura | cs_CZ |
dc.description.abstract | 1 ABSTRACT A toy is a method in encultury. The deals with a toy in context of contemporary visual culture like a product of culture industries. It solves how the specific toys could manipulate children's perception. It examines types and basic principles of children's games in relation to toys. In case study it examines a proces of children's game for two children in a home environment in relation to specific toys. It documents and characterizes the toys which are available for children and a way how a children plays with them. It observes, records, analyzes and reflects children's game and tracks constants and a transformations of ideas, concepts and skills which are entering gaming proces. Following a research probe, it suggest a set of art activities. KEYWORDS Child, formation, game, toy, observe, advertisement, visual, visual culture | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Hračka | cs_CZ |
dc.subject | hra | cs_CZ |
dc.subject | kultura | cs_CZ |
dc.subject | subjekt | cs_CZ |
dc.subject | výchova | cs_CZ |
dc.subject | zkušenost | cs_CZ |
dc.subject | koncept | cs_CZ |
dc.subject | představa | cs_CZ |
dc.subject | případová studie | cs_CZ |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cs_CZ |
dc.subject | zúčastněné pozorování | cs_CZ |
dc.subject | analýza | cs_CZ |
dc.subject | reflexe | cs_CZ |
dc.subject | Toy | en_US |
dc.subject | game | en_US |
dc.subject | culture | en_US |
dc.subject | subject | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | experience | en_US |
dc.subject | concept | en_US |
dc.subject | imagination | en_US |
dc.subject | case study | en_US |
dc.subject | qualitative research | en_US |
dc.subject | participant observation | en_US |
dc.subject | analysis | en_US |
dc.subject | reflexion | en_US |
dc.title | Hračka jako forma vizuality | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-05-21 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 173294 | |
dc.title.translated | Toy as a visual form | en_US |
dc.contributor.referee | Raudenský, Martin | |
dc.identifier.aleph | 002187164 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | 1 ABSTRAKT Hračka je způsobem enkulturace. Práce se zabývá hračkou v souvislosti současné vizuální kultury, jako produktu kulturního průmyslu. Řeší otázku, jak konkrétní hračky mohou ovlivňovat vnímání dětí. Studuje typy a základní principy dětských her ve vztahu k hračkám. V případové studii zkoumá proces dětské hry dvou dětí v domácím prostředí v souvislosti s konkrétními hračkami. Dokumentuje a charakterizuje hračky, které mají děti k dispozici a způsob, jak si s nimi hrají. Pozoruje, zaznamenává, analyzuje a reflektuje dětskou hru a sleduje konstanty a proměny představ, konceptů a zkušeností, vstupující do procesu hraní. V návaznosti na výzkumnou sondu navrhuje soubor výtvarných činností. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě, formování, hra, hračka, pozorování, reklama, vizualita, vizuální kultura | cs_CZ |
uk.abstract.en | 1 ABSTRACT A toy is a method in encultury. The deals with a toy in context of contemporary visual culture like a product of culture industries. It solves how the specific toys could manipulate children's perception. It examines types and basic principles of children's games in relation to toys. In case study it examines a proces of children's game for two children in a home environment in relation to specific toys. It documents and characterizes the toys which are available for children and a way how a children plays with them. It observes, records, analyzes and reflects children's game and tracks constants and a transformations of ideas, concepts and skills which are entering gaming proces. Following a research probe, it suggest a set of art activities. KEYWORDS Child, formation, game, toy, observe, advertisement, visual, visual culture | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
dc.identifier.lisID | 990021871640106986 | |