Zobrazit minimální záznam

Second Grade Elementary School Students'Knowledge about Children Abuse
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorČechová, Adéla
dc.date.accessioned2019-02-19T11:56:26Z
dc.date.available2019-02-19T11:56:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97743
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Znalost žáků druhého stupně vybrané základní školy o týrání dětí je členěná do dvou částí. Teoretická část práce pojednává v jedné hlavní kapitole o jednotlivých formách syndromu CAN, jejich podobách a důsledcích. U každé formy je zmíněno také chování dětí, které jsou obětí dané formy násilí. Práce dále shrnuje vývoj pojmu syndrom CAN a možné příčiny, které vedou k týrání. Jsou zde obsaženy informace týkající se dokumentů práv dítěte a prevence týrání. Závěr teoretické části práce je věnován orgánům sociálně-právní ochrany dětí. Praktická část práce je zpracována formou výzkumného šetření, které je zaměřeno kvantitativně. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké znalosti mají žáci druhého stupně vybrané základní školy o fyzickém a psychickém týrání. Pomocí dotazníkového šetření a následné komparace dat bylo zjištěno, že žáci mají vyrovnané znalosti z oblasti fyzického a psychického týrání. Dále bylo prokázáno, že žáci mají i osobní zkušenosti s fyzickým a psychickým týráním, a také s trestáním. Žáci jsou trestáni především za drzé chování a odmlouvání, kdy nejčastějším vykonavatelem trestů je matka. Nejhojněji jsou žáci trestáni zákazem používání počítače a mobilu. V závěru praktické části byla provedena analýza ŠVP a následně navržena ukázka vyučovací hodiny věnována...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis called Second Grade Elementary School Students' Knowledge about Children Abuse is divided into two parts. The theoretical part, which consists of one main chapter, deals with the forms of Child Abuse and Neglect (CAN) syndrome, its manifestations and consequences. Each of the forms listed is supplemented by a typical behaviour of the children who have been victims of CAN. The thesis also summarizes the development of CAN syndrome term and possible causes of abuse. The thesis includes information on basic children rights and abuse prevention. The final part of the thesis emphasizes authorities responsible for safeguarding children. The practical part of the thesis contains research results. The objective of this part was to find out the depth of the lower secondary pupils' knowledge on physical and psychological abuse. The research suggests that the pupils were equally aware of physical and psychological abuse. The method used for the research was a questionnaire followed by data comparison. Furthermore, the research has observed that the pupils have personal experience with physical and psychological abuse and punishment. Pupils are punished primarily by their mothers for insolence and back talking. The most frequent kind of punishment is that the children are forbidden the use a PC or...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsyndrom CANcs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjecttýránícs_CZ
dc.subjectsexuální zneužívánícs_CZ
dc.subjectzanedbávánícs_CZ
dc.subjectCAN syndromeen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectabuseen_US
dc.subjectsexual abuseen_US
dc.subjectneglectingen_US
dc.titleZnalost žáků druhého stupně vybrané základní školy o týrání dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-21
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188518
dc.title.translatedSecond Grade Elementary School Students'Knowledge about Children Abuseen_US
dc.contributor.refereeVáchová, Alena
dc.identifier.aleph002187140
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Znalost žáků druhého stupně vybrané základní školy o týrání dětí je členěná do dvou částí. Teoretická část práce pojednává v jedné hlavní kapitole o jednotlivých formách syndromu CAN, jejich podobách a důsledcích. U každé formy je zmíněno také chování dětí, které jsou obětí dané formy násilí. Práce dále shrnuje vývoj pojmu syndrom CAN a možné příčiny, které vedou k týrání. Jsou zde obsaženy informace týkající se dokumentů práv dítěte a prevence týrání. Závěr teoretické části práce je věnován orgánům sociálně-právní ochrany dětí. Praktická část práce je zpracována formou výzkumného šetření, které je zaměřeno kvantitativně. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké znalosti mají žáci druhého stupně vybrané základní školy o fyzickém a psychickém týrání. Pomocí dotazníkového šetření a následné komparace dat bylo zjištěno, že žáci mají vyrovnané znalosti z oblasti fyzického a psychického týrání. Dále bylo prokázáno, že žáci mají i osobní zkušenosti s fyzickým a psychickým týráním, a také s trestáním. Žáci jsou trestáni především za drzé chování a odmlouvání, kdy nejčastějším vykonavatelem trestů je matka. Nejhojněji jsou žáci trestáni zákazem používání počítače a mobilu. V závěru praktické části byla provedena analýza ŠVP a následně navržena ukázka vyučovací hodiny věnována...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis called Second Grade Elementary School Students' Knowledge about Children Abuse is divided into two parts. The theoretical part, which consists of one main chapter, deals with the forms of Child Abuse and Neglect (CAN) syndrome, its manifestations and consequences. Each of the forms listed is supplemented by a typical behaviour of the children who have been victims of CAN. The thesis also summarizes the development of CAN syndrome term and possible causes of abuse. The thesis includes information on basic children rights and abuse prevention. The final part of the thesis emphasizes authorities responsible for safeguarding children. The practical part of the thesis contains research results. The objective of this part was to find out the depth of the lower secondary pupils' knowledge on physical and psychological abuse. The research suggests that the pupils were equally aware of physical and psychological abuse. The method used for the research was a questionnaire followed by data comparison. Furthermore, the research has observed that the pupils have personal experience with physical and psychological abuse and punishment. Pupils are punished primarily by their mothers for insolence and back talking. The most frequent kind of punishment is that the children are forbidden the use a PC or...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990021871400106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV