Show simple item record

Název v anglickém jazyce: Relations among people in curriculum at chosen primary school
dc.contributor.advisorKovaříková, Miroslava
dc.creatorTomanová, Simona
dc.date.accessioned2019-02-19T11:51:06Z
dc.date.available2019-02-19T11:51:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97741
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá mezilidskými vztahy v kurikulu na vybrané základní škole. Sledováno bude formální i neformální kurikulum školy na druhém stupni a implementace problematiky vztahů mezi lidmi. V teoretické části bude popsána důležitost sociální psychologie v problematice vlivu sociálního prostředí na výchovu a vzdělávání dětí, uplatnění sociální psychologie v pedagogice pro pochopení dětí a dospívajících v jejich žákovské sociální situovanosti, implementace problematiky vztahů mezi lidmi v učebním dokumentu - kurikulu, vybrané základní školy a vymezení pojmu klima školy formou literární rešerše. Praktická část je rozdělena na dvě části. První část obsahuje kvantitativní šetření provedené mezi pedagogy a žáky na druhém stupni základní školy kvantitativní metodou, kde pedagogové a žáci odpovídá na otázky v dotazníku. Dotazníky zjišťují pohled na školu jak ze strany pedagogů a žáků, tak ve vzájemné interakci. Pedagogové i žáci posuzují všechny, se kterými se každodenně potkávají. Druhá část obsahuje kvalitativní šetření formou strukturovaných rozhovorů s pěti zástupci školy - žákem, pedagogem, uklízečkou, školníkem a kuchařkou. Strukturované rozhovory jsou použity kvůli efektivnějšímu zmapování klimatu školy. Výstupem výzkumného šetření bude evaluace školy v oblasti hodnocení vztahů mezi...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is focused on interpersonal relations in curriculum at chosen primary school. Both formal and informal curriculum of the lower secondary school are studied here and also the integration of the interpersonal issues. The social psychology importance in the influence of the social background issue on upbringing and education of children is described in theoretical part of this thesis, just as the application of the social psychology in pedagogy for understanding children and adolescents in their pupils' social circumstanced, integration of the interpersonal issues in the teaching document - curriculum, chosen primary schools and term definition in the form of literary research. Practical part is divides into two sections. The first section includes quantitative research accomplished among teachers and pupils at lower secondary school by the qualitative method, in which teachers and pupils answer questions. The questionnaires survey the point of view from both sides of teachers and pupils and mutual interaction. Teachers and pupils assess everybody they meet daily. The second section includes qualitative research in the form of structural interviews with five school representatives - a pupil, a teacher, a cleaning lady, a school caretaker and a female cook. These structural...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectFormální a neformální kurikulumcs_CZ
dc.subjectklima školycs_CZ
dc.subjecthodnocení školycs_CZ
dc.subjectvztahycs_CZ
dc.subjectdorozumívánícs_CZ
dc.subjectFormal and informal curriculumen_US
dc.subjectschool climateen_US
dc.subjectevaluation of schoolen_US
dc.subjectrelationsen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.titleVztahy mezi lidmi v kurikulu vybrané základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-21
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188390
dc.title.translatedNázev v anglickém jazyce: Relations among people in curriculum at chosen primary schoolen_US
dc.contributor.refereeKučírek, Jiří
dc.identifier.aleph002187138
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá mezilidskými vztahy v kurikulu na vybrané základní škole. Sledováno bude formální i neformální kurikulum školy na druhém stupni a implementace problematiky vztahů mezi lidmi. V teoretické části bude popsána důležitost sociální psychologie v problematice vlivu sociálního prostředí na výchovu a vzdělávání dětí, uplatnění sociální psychologie v pedagogice pro pochopení dětí a dospívajících v jejich žákovské sociální situovanosti, implementace problematiky vztahů mezi lidmi v učebním dokumentu - kurikulu, vybrané základní školy a vymezení pojmu klima školy formou literární rešerše. Praktická část je rozdělena na dvě části. První část obsahuje kvantitativní šetření provedené mezi pedagogy a žáky na druhém stupni základní školy kvantitativní metodou, kde pedagogové a žáci odpovídá na otázky v dotazníku. Dotazníky zjišťují pohled na školu jak ze strany pedagogů a žáků, tak ve vzájemné interakci. Pedagogové i žáci posuzují všechny, se kterými se každodenně potkávají. Druhá část obsahuje kvalitativní šetření formou strukturovaných rozhovorů s pěti zástupci školy - žákem, pedagogem, uklízečkou, školníkem a kuchařkou. Strukturované rozhovory jsou použity kvůli efektivnějšímu zmapování klimatu školy. Výstupem výzkumného šetření bude evaluace školy v oblasti hodnocení vztahů mezi...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is focused on interpersonal relations in curriculum at chosen primary school. Both formal and informal curriculum of the lower secondary school are studied here and also the integration of the interpersonal issues. The social psychology importance in the influence of the social background issue on upbringing and education of children is described in theoretical part of this thesis, just as the application of the social psychology in pedagogy for understanding children and adolescents in their pupils' social circumstanced, integration of the interpersonal issues in the teaching document - curriculum, chosen primary schools and term definition in the form of literary research. Practical part is divides into two sections. The first section includes quantitative research accomplished among teachers and pupils at lower secondary school by the qualitative method, in which teachers and pupils answer questions. The questionnaires survey the point of view from both sides of teachers and pupils and mutual interaction. Teachers and pupils assess everybody they meet daily. The second section includes qualitative research in the form of structural interviews with five school representatives - a pupil, a teacher, a cleaning lady, a school caretaker and a female cook. These structural...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV