Zobrazit minimální záznam

A gypsy child in elementary school at the start of compulsory school
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorStrnadová, Lucie
dc.date.accessioned2019-02-19T11:49:46Z
dc.date.available2019-02-19T11:49:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97740
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem Romské dítě na počátku školní docházky. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak probíhá adaptace romských žáků na škole usilující o inkluzi. Cíl je doplňován výzkumnými otázkami, které jsou rozděleny do dvou oblastí dle působících faktorů. Na faktory vnitřní, to znamená ty, které se týkají samotného jedince v procesu vzdělávání, a vnější, které ovlivňují a podílejí se na vzdělávání romských žáků na základní škole. Teoretická část je vypracována tak, aby společně s praktickou částí tvořila smysluplný celek. První kapitola je věnována Romům a jejich historii. V kapitole druhé a třetí se dočteme o dítěti na počátku školní docházky. Tato kapitola je rozdělena do několika dílčích podkapitol vzhledem k tomu, co vše závisí na tom, zda je dítě zralé a připravené na školní docházku. Čtvrtá kapitola je pro celkovou práci stěžejní, neboť zde je pozornost věnována právě romskému dítěti v české škole. Tato kapitola je rozdělena na jednotlivé podkapitoly dle toho, co vše přichází do procesu vzdělávání romského dítěte a co jej v tomto průběhu ovlivňuje. V páté kapitole je věnována pozornost práci učitele s romským žákem. V dalších kapitolách jsou shrnuty mé poznatky z průběhu pozorování. KLÍČOVÁ SLOVA Romové, romský žák, rodič, základní škola, školní připravenost, zralost, inkluze,...cs_CZ
dc.description.abstractMy thesis is focused on the theme "Gypsy child at the beginning of school attendace". The main aim of my thesis is to find out how gypsy pupils are able to adapt to an inclusive school. The purpose is complemented by research questions which are divided into two areas according to influencing factors. The first of the factors are internal factors, that means the ones that deal with the individual of a children in the educational process himself, then external factors which influence and participate in education of Roma pupils in primary school. Theoretical part is formed to make consistent unit with the practical part. First chapter is focused on Romas and their ethnic history. In second and third chapter we can find out more about the gypsy pupils in the beginning of school attendance. Second chapter is divided into several subchapters according to the determinants of school maturity. Fourth chapter is the basis of the whole thesis, because it is mainly focused on the gypsy pupils in the context of Czech education. This chapter is also divided into several subchapters depending on the different influences on the education of gypsy pupils. In the fifth chapter attention is paid to the work of a teacher with a gypsy pupil. In other chapters there is a summary of my knowledge from the whole of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRomovécs_CZ
dc.subjectromský žákcs_CZ
dc.subjectrodičcs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectškolní připravenostcs_CZ
dc.subjectzralostcs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectGypsiesen_US
dc.subjectgypsy childen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectschool maturityen_US
dc.subjectschool readinessen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleRomské dítě na počátku školní docházkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-21
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId188108
dc.title.translatedA gypsy child in elementary school at the start of compulsory schoolen_US
dc.contributor.refereePěnička, Jaroslav
dc.identifier.aleph002187137
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem Romské dítě na počátku školní docházky. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak probíhá adaptace romských žáků na škole usilující o inkluzi. Cíl je doplňován výzkumnými otázkami, které jsou rozděleny do dvou oblastí dle působících faktorů. Na faktory vnitřní, to znamená ty, které se týkají samotného jedince v procesu vzdělávání, a vnější, které ovlivňují a podílejí se na vzdělávání romských žáků na základní škole. Teoretická část je vypracována tak, aby společně s praktickou částí tvořila smysluplný celek. První kapitola je věnována Romům a jejich historii. V kapitole druhé a třetí se dočteme o dítěti na počátku školní docházky. Tato kapitola je rozdělena do několika dílčích podkapitol vzhledem k tomu, co vše závisí na tom, zda je dítě zralé a připravené na školní docházku. Čtvrtá kapitola je pro celkovou práci stěžejní, neboť zde je pozornost věnována právě romskému dítěti v české škole. Tato kapitola je rozdělena na jednotlivé podkapitoly dle toho, co vše přichází do procesu vzdělávání romského dítěte a co jej v tomto průběhu ovlivňuje. V páté kapitole je věnována pozornost práci učitele s romským žákem. V dalších kapitolách jsou shrnuty mé poznatky z průběhu pozorování. KLÍČOVÁ SLOVA Romové, romský žák, rodič, základní škola, školní připravenost, zralost, inkluze,...cs_CZ
uk.abstract.enMy thesis is focused on the theme "Gypsy child at the beginning of school attendace". The main aim of my thesis is to find out how gypsy pupils are able to adapt to an inclusive school. The purpose is complemented by research questions which are divided into two areas according to influencing factors. The first of the factors are internal factors, that means the ones that deal with the individual of a children in the educational process himself, then external factors which influence and participate in education of Roma pupils in primary school. Theoretical part is formed to make consistent unit with the practical part. First chapter is focused on Romas and their ethnic history. In second and third chapter we can find out more about the gypsy pupils in the beginning of school attendance. Second chapter is divided into several subchapters according to the determinants of school maturity. Fourth chapter is the basis of the whole thesis, because it is mainly focused on the gypsy pupils in the context of Czech education. This chapter is also divided into several subchapters depending on the different influences on the education of gypsy pupils. In the fifth chapter attention is paid to the work of a teacher with a gypsy pupil. In other chapters there is a summary of my knowledge from the whole of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
dc.identifier.lisID990021871370106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV