Show simple item record

Comparing the feelings of participants in the intensive course of the Feldenkrais method in 2014 and 2016
dc.contributor.advisorVařeková, Jitka
dc.creatorTrnka, Tomáš
dc.date.accessioned2018-10-10T17:06:55Z
dc.date.available2018-10-10T17:06:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97590
dc.description.abstractTitle: Comparing the feelings of participants in the intensive course of the Feldenkrais method in 2014 and 2016 Background: The Moshé Feldenkrais exercise system - Awareness Through Movement (ATM) uses slow, conscious movements to support motor learning. Exercise not only improves motor patterns, but also improves other body functions, including the psyche. However, there are few research papers that examined the effects on larger scope. Objectives: The aim of the research was to compare the subjective feelings of participants of the intensive ATM courses organized annually at the Faculty of Physical Education and Sport of Charles University in 2014 and 2016. Methods: In order to achieve the aim of the research, quantitative qualitative comparison of the results of the questionnaire survey from two three-day courses of the Feldenkrais method in 2014 and 2016 was used. The structure of the questionnaires was based on the basic demographic data of the participants, their motivation to take part in the course and the subjective evaluation of the course (benefit from exercise, reduction of pain etc.). Likert scale was used to subjectively evaluate the course (exercise enjoyment, pain reduction, etc.). Results: In 2014, 121 participants attended the ATM course and 99 completed questionnaires were...en_US
dc.description.abstractNázev: Porovnání pocitů účastníků intenzivního kurzu Feldenkraisovy metody v letech 2014 a 2016 Vymezení problému: Cvičební systém podle Moshé Feldenkraise "Pohybem k sebeuvědomění" - Awareness Through Movement (ATM) využívá pomalého uvědomělého pohybu k podpoře motorického učení. Cvičení zkvalitňuje nejen motorické vzorce, ale zlepšuje i další tělesné funkce včetně psychiky. Existuje nicméně pouze málo výzkumných prací, které by tyto efekty zkoumaly na větších souborech. Cíl: Cílem práce bylo porovnat subjektivní pocity účastníků každoročně pořádaných intenzivních kurzů ATM na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v letech 2014 a 2016. Metody: Pro splnění cíle práce byla využita kvantitativně kvalitativní komparace výsledků dotazníkového šetření ze dvou třídenních kurzů Feldenkraisovy metody v letech 2014 a 2016. Pomocí dotazníků vlastní konstrukce byly zjišťovány základní demografické údaje účastníků, jejich motivace k účasti na kurzu a pomocí Likertovy škály subjektivní hodnocení kurzu (příjemnost cvičení, snížení bolesti aj.). Výsledky: V roce 2014 bylo od celkového počtu 121 účastníků kurzu získáno 99 vyplněných dotazníků a v roce 2016 bylo od 150 účastníků získáno 100 dotazníků. Výsledky poukázaly na značnou podobnost obou ročníků v řadě oblastí: více než 90 % účastníků tvořily...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectFeldenkrais methoden_US
dc.subjectAwareness Through Movement - ATMen_US
dc.subjectFunctional Integration - FIen_US
dc.subjectFeldenkraisova metodacs_CZ
dc.subjectAwareness Through Movement - ATM - Pohybem k sebeuvědomění (uvědomění skrze pohyb)cs_CZ
dc.subjectFunctional Integration - FI - funkční integracecs_CZ
dc.titlePorovnání pocitů účastníků intenzivního kurzu Feldenkraisovy metody v letech 2014 a 2016cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-09
dc.description.departmentZdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId178935
dc.title.translatedComparing the feelings of participants in the intensive course of the Feldenkrais method in 2014 and 2016en_US
dc.contributor.refereeStrnad, Pavel
dc.identifier.aleph002185537
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineApplied Physical Education and Sport for Persons with Special Needsen_US
thesis.degree.disciplineAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-discipline.enApplied Physical Education and Sport for Persons with Special Needsen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Porovnání pocitů účastníků intenzivního kurzu Feldenkraisovy metody v letech 2014 a 2016 Vymezení problému: Cvičební systém podle Moshé Feldenkraise "Pohybem k sebeuvědomění" - Awareness Through Movement (ATM) využívá pomalého uvědomělého pohybu k podpoře motorického učení. Cvičení zkvalitňuje nejen motorické vzorce, ale zlepšuje i další tělesné funkce včetně psychiky. Existuje nicméně pouze málo výzkumných prací, které by tyto efekty zkoumaly na větších souborech. Cíl: Cílem práce bylo porovnat subjektivní pocity účastníků každoročně pořádaných intenzivních kurzů ATM na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v letech 2014 a 2016. Metody: Pro splnění cíle práce byla využita kvantitativně kvalitativní komparace výsledků dotazníkového šetření ze dvou třídenních kurzů Feldenkraisovy metody v letech 2014 a 2016. Pomocí dotazníků vlastní konstrukce byly zjišťovány základní demografické údaje účastníků, jejich motivace k účasti na kurzu a pomocí Likertovy škály subjektivní hodnocení kurzu (příjemnost cvičení, snížení bolesti aj.). Výsledky: V roce 2014 bylo od celkového počtu 121 účastníků kurzu získáno 99 vyplněných dotazníků a v roce 2016 bylo od 150 účastníků získáno 100 dotazníků. Výsledky poukázaly na značnou podobnost obou ročníků v řadě oblastí: více než 90 % účastníků tvořily...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Comparing the feelings of participants in the intensive course of the Feldenkrais method in 2014 and 2016 Background: The Moshé Feldenkrais exercise system - Awareness Through Movement (ATM) uses slow, conscious movements to support motor learning. Exercise not only improves motor patterns, but also improves other body functions, including the psyche. However, there are few research papers that examined the effects on larger scope. Objectives: The aim of the research was to compare the subjective feelings of participants of the intensive ATM courses organized annually at the Faculty of Physical Education and Sport of Charles University in 2014 and 2016. Methods: In order to achieve the aim of the research, quantitative qualitative comparison of the results of the questionnaire survey from two three-day courses of the Feldenkrais method in 2014 and 2016 was used. The structure of the questionnaires was based on the basic demographic data of the participants, their motivation to take part in the course and the subjective evaluation of the course (benefit from exercise, reduction of pain etc.). Likert scale was used to subjectively evaluate the course (exercise enjoyment, pain reduction, etc.). Results: In 2014, 121 participants attended the ATM course and 99 completed questionnaires were...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV