Show simple item record

Assessment of the "New speaking" method in the treatment of stuttering
dc.contributor.advisorDaďová, Klára
dc.creatorVlasáková, Jana
dc.date.accessioned2018-10-10T16:51:58Z
dc.date.available2018-10-10T16:51:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/97579
dc.description.abstractName: Assessment of the "New speaking" method in the treatment of stuttering Objectives: Stuttering is a serious speech disorder where the consequences can significantly handicap individuals. Except the common logopedic care, there are also different alternative methods, including group therapy with the name "New speaking". The purpose of this bachelor thesis is to evaluate the effect of this method from the perspective of two graduates. Methods: The main used method was exploratory (interview). Two subjects (female - 26 years old and male - 19 years old) participated in the case study. The interview consisted of fourteen questions. Results: Based on the analysis of the interviews it is possible to state that the "New Speech" method is working when the rules are followed. Absolvents perceive a subjectively significant improvement of speech with social and psychological consequences. Improvement in the social area can be supported by the fact that subjects are able to speak under all conditions and also that they perceive increase of job possibilities. The psychological improvement was less visible. It is suggested to work on their self-confidence and hardiness. Key words: speech disorder, stuttering, group therapyen_US
dc.description.abstractNázev práce: Hodnocení efektu metody Nová mluva v léčbě koktavosti Cíl: Koktavost patří mezi závažné poruchy řeči, jejichž důsledky mohou jedince výrazně hendikepovat. Kromě běžné logopedické péče se objevují i různé alternativní metody, mezi které patří i skupinová léčba kurzovního charakteru s názvem Nová mluva. Cílem bakalářské práce je zhodnocení efektu této metody z pohledu dvou absolventů. Metody: Hlavní použitá metoda byla explorativní (dotazovací). Pro případovou studii byli osloveni 2 absolventi kurzu Nová mluva (žena - 26 let, muž - 19 let), s nimiž byl veden individuální rozhovor složený ze čtrnácti otázek. Výsledky: Na základě analýzy rozhovorů je možné konstatovat, že při dodržování pravidel metody Nová mluva, vnímají absolventi této metody subjektivně významné zlepšení řeči s důsledky v sociální i psychické oblasti. Zlepšení v oblasti socializace pozorujeme na základě skutečnosti, že jsou absolventi nyní schopni mluvit v jakýchkoli podmínkách a že vnímají rozšíření pracovních možností. Jako méně viditelné vnímají zlepšení v oblasti psychické. Je vhodné dále pracovat na zvýšení sebedůvěry a psychické odolnosti. Klíčová slova: poruchy řeči, balbuties, skupinová terapiecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectspeech disorderen_US
dc.subjectstutteringen_US
dc.subjectgroup therapyen_US
dc.subjectporuchy řečics_CZ
dc.subjectbalbutiescs_CZ
dc.subjectskupinová terapiecs_CZ
dc.titleHodnocení efektu metody Nová mluva v léčbě koktavostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-09
dc.description.departmentZdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId190164
dc.title.translatedAssessment of the "New speaking" method in the treatment of stutteringen_US
dc.contributor.refereeMalá, Michaela
dc.identifier.aleph002185526
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineApplied Physical Education and Sport for Persons with Special Needsen_US
thesis.degree.disciplineAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-discipline.enApplied Physical Education and Sport for Persons with Special Needsen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev práce: Hodnocení efektu metody Nová mluva v léčbě koktavosti Cíl: Koktavost patří mezi závažné poruchy řeči, jejichž důsledky mohou jedince výrazně hendikepovat. Kromě běžné logopedické péče se objevují i různé alternativní metody, mezi které patří i skupinová léčba kurzovního charakteru s názvem Nová mluva. Cílem bakalářské práce je zhodnocení efektu této metody z pohledu dvou absolventů. Metody: Hlavní použitá metoda byla explorativní (dotazovací). Pro případovou studii byli osloveni 2 absolventi kurzu Nová mluva (žena - 26 let, muž - 19 let), s nimiž byl veden individuální rozhovor složený ze čtrnácti otázek. Výsledky: Na základě analýzy rozhovorů je možné konstatovat, že při dodržování pravidel metody Nová mluva, vnímají absolventi této metody subjektivně významné zlepšení řeči s důsledky v sociální i psychické oblasti. Zlepšení v oblasti socializace pozorujeme na základě skutečnosti, že jsou absolventi nyní schopni mluvit v jakýchkoli podmínkách a že vnímají rozšíření pracovních možností. Jako méně viditelné vnímají zlepšení v oblasti psychické. Je vhodné dále pracovat na zvýšení sebedůvěry a psychické odolnosti. Klíčová slova: poruchy řeči, balbuties, skupinová terapiecs_CZ
uk.abstract.enName: Assessment of the "New speaking" method in the treatment of stuttering Objectives: Stuttering is a serious speech disorder where the consequences can significantly handicap individuals. Except the common logopedic care, there are also different alternative methods, including group therapy with the name "New speaking". The purpose of this bachelor thesis is to evaluate the effect of this method from the perspective of two graduates. Methods: The main used method was exploratory (interview). Two subjects (female - 26 years old and male - 19 years old) participated in the case study. The interview consisted of fourteen questions. Results: Based on the analysis of the interviews it is possible to state that the "New Speech" method is working when the rules are followed. Absolvents perceive a subjectively significant improvement of speech with social and psychological consequences. Improvement in the social area can be supported by the fact that subjects are able to speak under all conditions and also that they perceive increase of job possibilities. The psychological improvement was less visible. It is suggested to work on their self-confidence and hardiness. Key words: speech disorder, stuttering, group therapyen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV