dc.contributor.advisor | Ébert-Zeminová, Catherine | |
dc.creator | Reinischová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T11:14:43Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T11:14:43Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9698 | |
dc.description.abstract | Tato práce shrnuje a seskupuje informace o tématu Narcise ve francouzské literatuře symbolismu a dekadence. Soustředí se zejména na prezentaci dané mytologické postavy ve vybraných dílech Andrého Gida, Paula Valéryho a Jeana Lorraina. Teoretická část práce nastoluje pojem symbol. Ten vykládá za pomoci díla Tzvetana Todorova, jenž přináší myšlenky především goethovské, jako opozici vzhledem k aluzi. Aluze je založená na analogii a není sama o sobě ničím, tvoří jen prostředkem k něčemu. Zatímco symbol má platnost jazykového znaku, jenž je plnoprávným a plněplatným členem věty i diskurzu, ale zároveň je prostředkem k mnohým, a jednu od druhé různým, konotacím, které ať jsou jakkoliv personalizované zkušeností, dosahují v jistém ohledu univerzality. ... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Ce travail se propose pour le but de mettre au point le theme de la reprise ou bien du renouvellement de la figure de Narcisse (theme - personnage - provenant de la mythologie grecque, premierement noté par Ovide dans son oeuvre nommée Métamorphoses) dans la littérature au tournant des XIXe et XXe siecles, notamment chez les auteurs de la « deuxieme vague » de la littérature symbolique (terme employé par Jan O. Fischer, 1974, page 16) en d'autres termes : issus de mouvement symbolique et décadentiste. Précisément il sera question d'examiner la représentation et la fonction de la thématique, désignée plus haut, chez André Gide dans son Traité de Narcisse, chez Paul Valéry dans ses poemes Narcisse parle et Fragments de Narcisse ainsi que chez Jean Lorrain dans son court récit dénommé Narkiss. Pour l'encrage du theme on essayera, d'abord, de constituer un réseau théorique qui nous permettra de mieux comprendre les termes et les théories tels que le symbole, le mythe littéraire (le mythe de Narcisse en particulier), le symbolisme (décadence par extension) et les inclinaisons de ce mouvement littéraire a deux concepts poétiques nommés précédemment. Ces principes nous sont nécessaires pour développer le theme choisi dans les analyses. Pendant qu'on étalera ces explications, on effleurera, a part les sciences... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | La figure de Narcisse chez Andrée Gide, Paul Valéry et Jean Lorrain | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-23 | |
dc.description.department | Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 51684 | |
dc.title.translated | A character of Narcissi at Andrée Gide, Paul Valéry and Jean Lorrain | en_US |
dc.contributor.referee | Listíková, Renáta | |
dc.identifier.aleph | 000942891 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - French | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - French | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce shrnuje a seskupuje informace o tématu Narcise ve francouzské literatuře symbolismu a dekadence. Soustředí se zejména na prezentaci dané mytologické postavy ve vybraných dílech Andrého Gida, Paula Valéryho a Jeana Lorraina. Teoretická část práce nastoluje pojem symbol. Ten vykládá za pomoci díla Tzvetana Todorova, jenž přináší myšlenky především goethovské, jako opozici vzhledem k aluzi. Aluze je založená na analogii a není sama o sobě ničím, tvoří jen prostředkem k něčemu. Zatímco symbol má platnost jazykového znaku, jenž je plnoprávným a plněplatným členem věty i diskurzu, ale zároveň je prostředkem k mnohým, a jednu od druhé různým, konotacím, které ať jsou jakkoliv personalizované zkušeností, dosahují v jistém ohledu univerzality. ... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Ce travail se propose pour le but de mettre au point le theme de la reprise ou bien du renouvellement de la figure de Narcisse (theme - personnage - provenant de la mythologie grecque, premierement noté par Ovide dans son oeuvre nommée Métamorphoses) dans la littérature au tournant des XIXe et XXe siecles, notamment chez les auteurs de la « deuxieme vague » de la littérature symbolique (terme employé par Jan O. Fischer, 1974, page 16) en d'autres termes : issus de mouvement symbolique et décadentiste. Précisément il sera question d'examiner la représentation et la fonction de la thématique, désignée plus haut, chez André Gide dans son Traité de Narcisse, chez Paul Valéry dans ses poemes Narcisse parle et Fragments de Narcisse ainsi que chez Jean Lorrain dans son court récit dénommé Narkiss. Pour l'encrage du theme on essayera, d'abord, de constituer un réseau théorique qui nous permettra de mieux comprendre les termes et les théories tels que le symbole, le mythe littéraire (le mythe de Narcisse en particulier), le symbolisme (décadence par extension) et les inclinaisons de ce mouvement littéraire a deux concepts poétiques nommés précédemment. Ces principes nous sont nécessaires pour développer le theme choisi dans les analyses. Pendant qu'on étalera ces explications, on effleurera, a part les sciences... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009428910106986 | |