Show simple item record

A character of Narcissi at Andrée Gide, Paul Valéry and Jean Lorrain
dc.contributor.advisorÉbert-Zeminová, Catherine
dc.creatorReinischová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-03T11:14:43Z
dc.date.available2017-04-03T11:14:43Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9698
dc.description.abstractTato práce shrnuje a seskupuje informace o tématu Narcise ve francouzské literatuře symbolismu a dekadence. Soustředí se zejména na prezentaci dané mytologické postavy ve vybraných dílech Andrého Gida, Paula Valéryho a Jeana Lorraina. Teoretická část práce nastoluje pojem symbol. Ten vykládá za pomoci díla Tzvetana Todorova, jenž přináší myšlenky především goethovské, jako opozici vzhledem k aluzi. Aluze je založená na analogii a není sama o sobě ničím, tvoří jen prostředkem k něčemu. Zatímco symbol má platnost jazykového znaku, jenž je plnoprávným a plněplatným členem věty i diskurzu, ale zároveň je prostředkem k mnohým, a jednu od druhé různým, konotacím, které ať jsou jakkoliv personalizované zkušeností, dosahují v jistém ohledu univerzality. ...cs_CZ
dc.description.abstractCe travail se propose pour le but de mettre au point le theme de la reprise ou bien du renouvellement de la figure de Narcisse (theme - personnage - provenant de la mythologie grecque, premierement noté par Ovide dans son oeuvre nommée Métamorphoses) dans la littérature au tournant des XIXe et XXe siecles, notamment chez les auteurs de la « deuxieme vague » de la littérature symbolique (terme employé par Jan O. Fischer, 1974, page 16) en d'autres termes : issus de mouvement symbolique et décadentiste. Précisément il sera question d'examiner la représentation et la fonction de la thématique, désignée plus haut, chez André Gide dans son Traité de Narcisse, chez Paul Valéry dans ses poemes Narcisse parle et Fragments de Narcisse ainsi que chez Jean Lorrain dans son court récit dénommé Narkiss. Pour l'encrage du theme on essayera, d'abord, de constituer un réseau théorique qui nous permettra de mieux comprendre les termes et les théories tels que le symbole, le mythe littéraire (le mythe de Narcisse en particulier), le symbolisme (décadence par extension) et les inclinaisons de ce mouvement littéraire a deux concepts poétiques nommés précédemment. Ces principes nous sont nécessaires pour développer le theme choisi dans les analyses. Pendant qu'on étalera ces explications, on effleurera, a part les sciences...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleLa figure de Narcisse chez Andrée Gide, Paul Valéry et Jean Lorraincs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-23
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId51684
dc.title.translatedA character of Narcissi at Andrée Gide, Paul Valéry and Jean Lorrainen_US
dc.contributor.refereeListíková, Renáta
dc.identifier.aleph000942891
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Frenchen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Frenchen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce shrnuje a seskupuje informace o tématu Narcise ve francouzské literatuře symbolismu a dekadence. Soustředí se zejména na prezentaci dané mytologické postavy ve vybraných dílech Andrého Gida, Paula Valéryho a Jeana Lorraina. Teoretická část práce nastoluje pojem symbol. Ten vykládá za pomoci díla Tzvetana Todorova, jenž přináší myšlenky především goethovské, jako opozici vzhledem k aluzi. Aluze je založená na analogii a není sama o sobě ničím, tvoří jen prostředkem k něčemu. Zatímco symbol má platnost jazykového znaku, jenž je plnoprávným a plněplatným členem věty i diskurzu, ale zároveň je prostředkem k mnohým, a jednu od druhé různým, konotacím, které ať jsou jakkoliv personalizované zkušeností, dosahují v jistém ohledu univerzality. ...cs_CZ
uk.abstract.enCe travail se propose pour le but de mettre au point le theme de la reprise ou bien du renouvellement de la figure de Narcisse (theme - personnage - provenant de la mythologie grecque, premierement noté par Ovide dans son oeuvre nommée Métamorphoses) dans la littérature au tournant des XIXe et XXe siecles, notamment chez les auteurs de la « deuxieme vague » de la littérature symbolique (terme employé par Jan O. Fischer, 1974, page 16) en d'autres termes : issus de mouvement symbolique et décadentiste. Précisément il sera question d'examiner la représentation et la fonction de la thématique, désignée plus haut, chez André Gide dans son Traité de Narcisse, chez Paul Valéry dans ses poemes Narcisse parle et Fragments de Narcisse ainsi que chez Jean Lorrain dans son court récit dénommé Narkiss. Pour l'encrage du theme on essayera, d'abord, de constituer un réseau théorique qui nous permettra de mieux comprendre les termes et les théories tels que le symbole, le mythe littéraire (le mythe de Narcisse en particulier), le symbolisme (décadence par extension) et les inclinaisons de ce mouvement littéraire a deux concepts poétiques nommés précédemment. Ces principes nous sont nécessaires pour développer le theme choisi dans les analyses. Pendant qu'on étalera ces explications, on effleurera, a part les sciences...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990009428910106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV