Zobrazit minimální záznam

Verbal Communication of Swimming Teacher
dc.contributor.advisorČechovská, Irena
dc.creatorŠilerová, Martina
dc.date.accessioned2021-03-25T08:59:30Z
dc.date.available2021-03-25T08:59:30Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/96357
dc.description.abstractTitle: Verbal communication of swimming teacher Objectives: The aim of this thesis is to evaluate quality of verbal speech of swimming inctructors with different experiences, knowledge, qualification and extent of practice within the swimming lesson. Methods: For evaluation of the verbal communication a method of non-participant observation of the sample was used and both interviewing and consequent detailed transcription of audiorecords for exact processing of results were also implemented. All results of verbal speech analysis were presented in graphs. Results: The evaluation of results was focused on linguistic aspects of the language. There are a few types of phrases that thesis was focused on - unscriptural, gramatically incorrect expression, redundant words, unprofessional expression and slang and professional titles. Author also studied the content of the verbal language in terms of providing of feedback and method of verbal speech conception through the typology of pedagogues. Results have confirmed the quality of language was significantly different across probands. Applied methods were found as appropriate tool for analysis of verbal speech of swimming instructors. Keywords: swimming lesson, children, verbal communication, didactical competenceen_US
dc.description.abstractNázev: Verbální projev učitele plavání Cíle: Cílem práce je evaluace kvality verbálních projevů instruktorů plavání, kteří mají rozdílné zkušenosti, znalosti, kvalifikace a rozsah praxe v plavecké výuce. Metody: Pro evaluaci projevu bylo využito metody nezúčastněného pozorování probandů, dotazování a následné detailní transkripce audiozáznamů pro přesné zpracování výsledků. Výsledky analýzy řečového projevu byly prezentovány v grafech. Výsledky: Hodnocení výsledků bylo zaměřeno na lingvistické aspekty řeči. Jedná se o nespisovné výrazy a gramaticky nekorektní vyjádření, nadbytečné výrazy, neodborné vyjádření a slang a odborné výrazy. Dále na obsahovou formu verbálního projevu z hlediska poskytování zpětné vazby, způsob pojetí verbálního projevu prostřednictvím typologie pedagogů. Rozdíly v kvalitě projevu na základě sledovaných aspektů jednotlivých probandů byly patrné. Metody, které byly aplikovány pro objektivizaci kvality projevu jsou vhodné pro analýzu verbálního projevu učitele plavání. Klíčová slova: plavecká výuka, děti, verbální komunikace, didaktická kompetencecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectswimming lessonen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectverbal communicationen_US
dc.subjectdidactical competenceen_US
dc.subjectplavecká výukacs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectverbální komunikacecs_CZ
dc.subjectdidaktická kompetencecs_CZ
dc.titleVerbální projev učitele plavánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-07
dc.description.departmentPlavecké sportycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId180704
dc.title.translatedVerbal Communication of Swimming Teacheren_US
dc.contributor.refereePeslová, Eva
dc.identifier.aleph002185109
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Plavecké sportycs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Verbální projev učitele plavání Cíle: Cílem práce je evaluace kvality verbálních projevů instruktorů plavání, kteří mají rozdílné zkušenosti, znalosti, kvalifikace a rozsah praxe v plavecké výuce. Metody: Pro evaluaci projevu bylo využito metody nezúčastněného pozorování probandů, dotazování a následné detailní transkripce audiozáznamů pro přesné zpracování výsledků. Výsledky analýzy řečového projevu byly prezentovány v grafech. Výsledky: Hodnocení výsledků bylo zaměřeno na lingvistické aspekty řeči. Jedná se o nespisovné výrazy a gramaticky nekorektní vyjádření, nadbytečné výrazy, neodborné vyjádření a slang a odborné výrazy. Dále na obsahovou formu verbálního projevu z hlediska poskytování zpětné vazby, způsob pojetí verbálního projevu prostřednictvím typologie pedagogů. Rozdíly v kvalitě projevu na základě sledovaných aspektů jednotlivých probandů byly patrné. Metody, které byly aplikovány pro objektivizaci kvality projevu jsou vhodné pro analýzu verbálního projevu učitele plavání. Klíčová slova: plavecká výuka, děti, verbální komunikace, didaktická kompetencecs_CZ
uk.abstract.enTitle: Verbal communication of swimming teacher Objectives: The aim of this thesis is to evaluate quality of verbal speech of swimming inctructors with different experiences, knowledge, qualification and extent of practice within the swimming lesson. Methods: For evaluation of the verbal communication a method of non-participant observation of the sample was used and both interviewing and consequent detailed transcription of audiorecords for exact processing of results were also implemented. All results of verbal speech analysis were presented in graphs. Results: The evaluation of results was focused on linguistic aspects of the language. There are a few types of phrases that thesis was focused on - unscriptural, gramatically incorrect expression, redundant words, unprofessional expression and slang and professional titles. Author also studied the content of the verbal language in terms of providing of feedback and method of verbal speech conception through the typology of pedagogues. Results have confirmed the quality of language was significantly different across probands. Applied methods were found as appropriate tool for analysis of verbal speech of swimming instructors. Keywords: swimming lesson, children, verbal communication, didactical competenceen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Plavecké sportycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantHubená, Kristýna
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990021851090106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV