Zobrazit minimální záznam

Self-evaluation of reading
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorBezecná, Andrea
dc.date.accessioned2019-02-19T14:26:47Z
dc.date.available2019-02-19T14:26:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/96354
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá otázkou vývoje čtenářských dovedností a jeho vztahem k sebepojetí jedince. Teoretická část popisuje vývoj čtenářské gramotnosti z hlediska jazyka, protože vývoj čtení úzce závisí na jazyku, ve kterém se jedinec učí číst a popisuje vývoj čtenářské gramotnosti také z hlediska proměnných, vyskytujících se v jedinci a jeho okolí. Dále se v této části práce zaměřujeme na vývoj sebepojetí a sebehodnocení a v závěru popisujeme specifika sebehodnocení čtení. V praktické části zpracováváme data, která vznikla v rámci Výzkumného projektu Grantové agentury České republiky, který byl realizován v letech 2013 až 2015 členy pracovní skupiny katedry psychologie a dalších odborníků z katedry primární pedagogiky a katedry českého jazyka na Pedagogické fakultě UK v Praze. Používáme výsledky Dotazníků sebehodnocení čtení žáků 3. a 4. ročníků, jejichž výkon v těchto dotaznících srovnáváme prostřednictvím kvantitativních metod s jejich reálnými výkony v několika gramotnostních testech, zaměřených na dvě základní složky čtení - porozumění a dekódování. V závěru praktické části pak uvádíme příklady kazuistik žáka s vysokým a nízkým sebehodnocením ve čtení. KLÍČOVÁ SLOVA sebehodnocení čtení, čtenářská gramotnost, diagnostika čtenářských dovedností, sebepojetí, jednoduchý model čtenícs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis investigates the question of the development of reading skills and their relationship with the self-concept of an individual. The teoretical part describes a development of reading literacy from the view of language, because a development of reading closely depends on a language, in which an individual learns to read. Also, it describes a development of reading literacy from the view of variables, which can be found inside of an individual and his environment. Next, we focus on the development of self-concept and self-evaluation, and we describes the specifics of self- evaluation of reading at the end. In the empirical part, we analyse data that were obtained from an Research project of the GAČR, which was carried out in 2013-2015 by members of the working group at the Department of psychology and other specialist from the Department of primary pedagogy and Czech language on College of Education at Charles University in Prague. We analysed of a reading self-evaluation questionnaire of pupils in 3rd and 4th grade of primary school and we compare their scores in the questionnaire with their achievement in a couple of grammar tests which measure two basic components of reading - understanding and decoding. At the end we show examples of case studies of pupil with high and low...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčtenícs_CZ
dc.subjectsebehodnocení čtenícs_CZ
dc.subjecttechnika čtenícs_CZ
dc.subjectčtenářské chovánícs_CZ
dc.subjectporozumění čtenémucs_CZ
dc.subjectreadingen_US
dc.subjectself readingen_US
dc.subjectreading technique and reading behavioren_US
dc.subjectreading comprehensionen_US
dc.titleSebehodnocení čtenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162074
dc.title.translatedSelf-evaluation of readingen_US
dc.contributor.refereePresslerová, Pavla
dc.identifier.aleph002184930
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá otázkou vývoje čtenářských dovedností a jeho vztahem k sebepojetí jedince. Teoretická část popisuje vývoj čtenářské gramotnosti z hlediska jazyka, protože vývoj čtení úzce závisí na jazyku, ve kterém se jedinec učí číst a popisuje vývoj čtenářské gramotnosti také z hlediska proměnných, vyskytujících se v jedinci a jeho okolí. Dále se v této části práce zaměřujeme na vývoj sebepojetí a sebehodnocení a v závěru popisujeme specifika sebehodnocení čtení. V praktické části zpracováváme data, která vznikla v rámci Výzkumného projektu Grantové agentury České republiky, který byl realizován v letech 2013 až 2015 členy pracovní skupiny katedry psychologie a dalších odborníků z katedry primární pedagogiky a katedry českého jazyka na Pedagogické fakultě UK v Praze. Používáme výsledky Dotazníků sebehodnocení čtení žáků 3. a 4. ročníků, jejichž výkon v těchto dotaznících srovnáváme prostřednictvím kvantitativních metod s jejich reálnými výkony v několika gramotnostních testech, zaměřených na dvě základní složky čtení - porozumění a dekódování. V závěru praktické části pak uvádíme příklady kazuistik žáka s vysokým a nízkým sebehodnocením ve čtení. KLÍČOVÁ SLOVA sebehodnocení čtení, čtenářská gramotnost, diagnostika čtenářských dovedností, sebepojetí, jednoduchý model čtenícs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis investigates the question of the development of reading skills and their relationship with the self-concept of an individual. The teoretical part describes a development of reading literacy from the view of language, because a development of reading closely depends on a language, in which an individual learns to read. Also, it describes a development of reading literacy from the view of variables, which can be found inside of an individual and his environment. Next, we focus on the development of self-concept and self-evaluation, and we describes the specifics of self- evaluation of reading at the end. In the empirical part, we analyse data that were obtained from an Research project of the GAČR, which was carried out in 2013-2015 by members of the working group at the Department of psychology and other specialist from the Department of primary pedagogy and Czech language on College of Education at Charles University in Prague. We analysed of a reading self-evaluation questionnaire of pupils in 3rd and 4th grade of primary school and we compare their scores in the questionnaire with their achievement in a couple of grammar tests which measure two basic components of reading - understanding and decoding. At the end we show examples of case studies of pupil with high and low...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code3
dc.identifier.lisID990021849300106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV