Show simple item record

The Role of Early Intervention on Skill Formation
dc.contributor.advisorGaule, Patrick
dc.creatorBorga, Liyousew Gebremedhin
dc.date.accessioned2018-03-21T10:56:34Z
dc.date.available2018-03-21T10:56:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/95524
dc.description.abstractPrvní kapitola je věnována zkoumání množství času, který děti stráví při různých aktivitách, a dopadu na utváření kognitivních a nekognitivních schopností. K danému účelu byla využita data z longitudinálního šetření, zahrnujícího Etiopii, Indii a Vietnam. Vytvořením modelu produkční funkce utváření schopností dětí, kde strávený čas při různých aktivitách představuje vstupní proměnnou, bylo zjištěno, že děti zapojené do pracovních činností (placené i neplacené) vykazují zhoršení kognitivních i nekognitivních schopností. Výsledky naznačují nepřímý vedlejší vliv dětské práce na rozvoj schopností v důsledku snížení počtu hodin věnovaných studiu. V druhé kapitole byl na základě longitudinálního šetření z Etiopie prozkoumán vliv omezených zdrojů rodičů na rozdíly mezi dětmi. Z důvodu možné endogenity spojené s měřením nadání je vytvořena míra lidského kapitálu při narození, která by měla být očištěna od vlivu prenatálních investic. Ve snaze snížit zkreslení odhadu v důsledku nepozorovaných specifických odlišností jednotlivých rodin byl využit fixed-effect model. Bylo zjištěno, že rodiče prohlubují nerovnost vzdělání, jelikož děti bez dědičných nemocí jsou častěji přijímány k předškolní docházce, zapsány k základnímu vzdělání a vykazují vyšší výdaje na vzdělání. V kontrastu s výdaji na vzdělaní jsou výdaje na...cs_CZ
dc.description.abstractIn the first chapter, I use time use data from a longitudinal survey (covering Ethiopia, India and Vietnam), to examine how the amount of time children spend on different activities impacts their acquisition of cognitive and noncognitive skills. Modeling the skill formation production function of children and extending the set of inputs to include the child's own time inputs, the study finds that child involvement in work activities (paid or nonpaid) are associated with a reduction in both cognitive and noncognitive achievements. The results imply an indirect adverse effect of child work on skill development through the reduction of hours of study. In the second chapter, using a unique longitudinal survey from Ethiopia, we investigate whether resource constrained parents reinforce or attenuate differences in early abilities between their children. To overcome the potential endogeneity associated with measures of endowment, we construct a measure of human capital at birth that is plausibly net of prenatal investment. Furthermore, we estimate a sibling fixed-effect model to reduce the bias due to unobserved family-specific heterogeneity. We find that parents reinforce educational inequality, as inherently healthy children are more likely to attend preschool, be enrolled in elementary school, and have...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleThe Role of Early Intervention on Skill Formationen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-02-28
dc.description.departmentCERGEcs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId164579
dc.title.translatedThe Role of Early Intervention on Skill Formationcs_CZ
dc.contributor.refereeBasu, Karna
dc.contributor.refereeBiroli, Pietro
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Econometricsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.programEconomics and Econometricsen_US
thesis.degree.programEkonomie a ekonometriecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::CERGEcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a ekonometriecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Econometricsen_US
uk.degree-program.csEkonomie a ekonometriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Econometricsen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPrvní kapitola je věnována zkoumání množství času, který děti stráví při různých aktivitách, a dopadu na utváření kognitivních a nekognitivních schopností. K danému účelu byla využita data z longitudinálního šetření, zahrnujícího Etiopii, Indii a Vietnam. Vytvořením modelu produkční funkce utváření schopností dětí, kde strávený čas při různých aktivitách představuje vstupní proměnnou, bylo zjištěno, že děti zapojené do pracovních činností (placené i neplacené) vykazují zhoršení kognitivních i nekognitivních schopností. Výsledky naznačují nepřímý vedlejší vliv dětské práce na rozvoj schopností v důsledku snížení počtu hodin věnovaných studiu. V druhé kapitole byl na základě longitudinálního šetření z Etiopie prozkoumán vliv omezených zdrojů rodičů na rozdíly mezi dětmi. Z důvodu možné endogenity spojené s měřením nadání je vytvořena míra lidského kapitálu při narození, která by měla být očištěna od vlivu prenatálních investic. Ve snaze snížit zkreslení odhadu v důsledku nepozorovaných specifických odlišností jednotlivých rodin byl využit fixed-effect model. Bylo zjištěno, že rodiče prohlubují nerovnost vzdělání, jelikož děti bez dědičných nemocí jsou častěji přijímány k předškolní docházce, zapsány k základnímu vzdělání a vykazují vyšší výdaje na vzdělání. V kontrastu s výdaji na vzdělaní jsou výdaje na...cs_CZ
uk.abstract.enIn the first chapter, I use time use data from a longitudinal survey (covering Ethiopia, India and Vietnam), to examine how the amount of time children spend on different activities impacts their acquisition of cognitive and noncognitive skills. Modeling the skill formation production function of children and extending the set of inputs to include the child's own time inputs, the study finds that child involvement in work activities (paid or nonpaid) are associated with a reduction in both cognitive and noncognitive achievements. The results imply an indirect adverse effect of child work on skill development through the reduction of hours of study. In the second chapter, using a unique longitudinal survey from Ethiopia, we investigate whether resource constrained parents reinforce or attenuate differences in early abilities between their children. To overcome the potential endogeneity associated with measures of endowment, we construct a measure of human capital at birth that is plausibly net of prenatal investment. Furthermore, we estimate a sibling fixed-effect model to reduce the bias due to unobserved family-specific heterogeneity. We find that parents reinforce educational inequality, as inherently healthy children are more likely to attend preschool, be enrolled in elementary school, and have...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, CERGEcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV