Show simple item record

Culture administration the period of the shaping of The first Czechoslovak
dc.contributor.advisorŠouša, Jiří
dc.creatorČervencová, Tereza
dc.date.accessioned2018-03-16T10:58:06Z
dc.date.available2018-03-16T10:58:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/95415
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá lidovou výchovou v Českých zemích v době formování první Československé republiky. Pracuje s pojmem lidové výchovy, který je dnes téměř zapomenut i přes to, že některé jeho složky byly převzaty do novějších vědních oborů, jako je například adragogika. Práce zkoumá obor lidové výchovy v době jejího největšího rozmachu a zájmu obyvatelstva, který pramenil zvláště z nadšení ze vzniku samostatného Československého státu a touze po sebevzdělávání. Zkoumáním postavení lidové výchovy v Československu lze lépe pochopit, z jakých principů vychází dnešní vzdělávání dospělých a jak se myšlenky lidové výchovy promítly do našeho vnímání československé společnosti. První část bakalářské práce představuje nástin historického vývoje Československé republiky v době jejího vzniku, organizační strukturu veřejné správy v závěru habsburské monarchie a podobu lidové výchovy před rokem 1918. Dále je vymezen pojem lidové výchovy a jeho konkrétní složky. Segment textu je věnován legislativnímu konceptu lidové výchovy a jeho dopadům na reálné zřízení ve státě. Ve druhé části je zkoumáno fungování a organizace ústředního orgánu pro lidovou výchovu, Ministerstva školství a národní osvěty. V posledních dvou kapitolách je rozebrána struktura orgánů spravujících oblast lidové výchovy na úrovni okresů a...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis discusses the general education in Czech lands during the formation of the first Czechoslovakian Republic. It introduces the term general education, which is nearly forgotten nowadays, even though several sections of general education are adopted in new science branches, such as andragogy. The thesis describes general education during its biggest expansion and people's interest, which resulted especially from the excitement about the formation of the independent Czechoslovakian country and from people's self-education desires. By researching the position of general education in Czechoslovakia, we can better understand the principles which today's adult education is based on, and how has the ideas of general education reflected in our perception of the Czechoslovakian society. The first part of the thesis introduces an outline of the historical development of Czechoslovakian Republic during its formation, an organisational structure of public administration at the end of the Habsburg Monarchy, and the form of general education before 1918. Next, the term general education and its individual components are defined. One segment of the text discusses the legislative concept of general education and its impact on the actual state's organisation. The second part of the thesis describes the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMinisterstvo školství a národní osvětycs_CZ
dc.subjectorganizacecs_CZ
dc.subjectstrukturacs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectkulturní životcs_CZ
dc.subjectČeskoslovenská republikacs_CZ
dc.subjectDepartment of Education and national cultureen_US
dc.subjectorganizationen_US
dc.subjectstructureen_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjectcultural lifeen_US
dc.subjectCzechoslovakian republicen_US
dc.titleSpráva kultury v době formování první Československé republikycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-02-08
dc.description.departmentDepartment of Auxiliary Historical Sciences and Archive Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra PVH a archivního studiacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId178706
dc.title.translatedCulture administration the period of the shaping of The first Czechoslovaken_US
dc.contributor.refereeDobeš, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic Administration and Record Managementen_US
thesis.degree.disciplineVeřejná správa a spisová službacs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra PVH a archivního studiacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Auxiliary Historical Sciences and Archive Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná správa a spisová službacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic Administration and Record Managementen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá lidovou výchovou v Českých zemích v době formování první Československé republiky. Pracuje s pojmem lidové výchovy, který je dnes téměř zapomenut i přes to, že některé jeho složky byly převzaty do novějších vědních oborů, jako je například adragogika. Práce zkoumá obor lidové výchovy v době jejího největšího rozmachu a zájmu obyvatelstva, který pramenil zvláště z nadšení ze vzniku samostatného Československého státu a touze po sebevzdělávání. Zkoumáním postavení lidové výchovy v Československu lze lépe pochopit, z jakých principů vychází dnešní vzdělávání dospělých a jak se myšlenky lidové výchovy promítly do našeho vnímání československé společnosti. První část bakalářské práce představuje nástin historického vývoje Československé republiky v době jejího vzniku, organizační strukturu veřejné správy v závěru habsburské monarchie a podobu lidové výchovy před rokem 1918. Dále je vymezen pojem lidové výchovy a jeho konkrétní složky. Segment textu je věnován legislativnímu konceptu lidové výchovy a jeho dopadům na reálné zřízení ve státě. Ve druhé části je zkoumáno fungování a organizace ústředního orgánu pro lidovou výchovu, Ministerstva školství a národní osvěty. V posledních dvou kapitolách je rozebrána struktura orgánů spravujících oblast lidové výchovy na úrovni okresů a...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis discusses the general education in Czech lands during the formation of the first Czechoslovakian Republic. It introduces the term general education, which is nearly forgotten nowadays, even though several sections of general education are adopted in new science branches, such as andragogy. The thesis describes general education during its biggest expansion and people's interest, which resulted especially from the excitement about the formation of the independent Czechoslovakian country and from people's self-education desires. By researching the position of general education in Czechoslovakia, we can better understand the principles which today's adult education is based on, and how has the ideas of general education reflected in our perception of the Czechoslovakian society. The first part of the thesis introduces an outline of the historical development of Czechoslovakian Republic during its formation, an organisational structure of public administration at the end of the Habsburg Monarchy, and the form of general education before 1918. Next, the term general education and its individual components are defined. One segment of the text discusses the legislative concept of general education and its impact on the actual state's organisation. The second part of the thesis describes the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra PVH a archivního studiacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV