Show simple item record

Strategies of Cooperative Learning in College Classrooms
dc.creatorHolá, Jana
dc.date.accessioned2018-10-29T20:55:31Z
dc.date.available2018-10-29T20:55:31Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/95277
dc.description.abstractTématem této práce je využívání kooperativních strategií ve výuce na vysoké škole. Tato práce se na základě metody porovnávání popisuje, jak probíhá výuka teoretického a praktického předmětu na vysoké škole a pokouší se zjistit, je-li vůbec možné implementovat kooperativní strategie do vysokoškolské výuky obou předmětů, a z těchto zjištění se pokouší o konkrétní doporučení do budoucna. Teoretická část práce se zaměřuje na tři oblasti. Nejprve se stručně věnuje popisu historie výzkumu skupin a jejich využití pro socializaci a učení, soustředí se hlavně na důležité mezníky v historii kooperativního učení ve 20. století, které nejvíce ovlivnily využití strategií kooperativního učení ve výuce. Dále shrnuje výsledky vybraných výzkumů z hlediska kooperativního učení prováděných na VŠ a závěrem se zabývá postavením kooperativního učení na vysoké škole v zahraničí, konkrétně v USA, v Evropě, v Rusku a také v České republice. Empirická část začíná definováním výzkumné otázky, která zní: Jak probíhá výuka teoretického a praktického předmětu na vysoké škole a co se přesně z hlediska kooperativních strategií ve výuce děje, proč se tak děje a zda existuje prostor pro případnou změnu ve vyučovacím procesu? Práce zjišťuje, zda a jak se od sebe liší výuka teoretického a praktického předmětu na vysoké škole, jak je...cs_CZ
dc.description.abstractThe theme of this thesis is the usage of cooperative strategies within the university courses. This thesis, based on the method of comparison, tries to describe how the theoretical subjects and practical subjects are taught within university courses. It tries to find out whether it is possible to implement cooperative strategies in university instructions of theoretical and practical subjects. From these findings it tries to define particular recommendations for the future. The theoretical part focuses on three areas. First it briefly describes the history of research of groups and its usage for socialization and learning. It focuses specifically on important milestones in history of cooperative learning in 20th century, which affected the most the usage of strategies of cooperative learning in practical courses. Then it sums up the results of interesting pieces of research from point of view of cooperative learning and finally it focuses on the position of cooperative learning at university instructions not only in the Czech Republic, but also abroad, namely in the USA, Europe and Russia. The empirical part starts with the definition of the research question, which is: What are the instructions for theoretical and practical subjects at university like and it is further elaborated in six partial...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleStrategie kooperativního učení ve výuce na vysoké školecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-11-10
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId180503
dc.title.translatedStrategies of Cooperative Learning in College Classroomsen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
dc.contributor.refereeŠvandová, Martina
dc.identifier.aleph002175989
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTématem této práce je využívání kooperativních strategií ve výuce na vysoké škole. Tato práce se na základě metody porovnávání popisuje, jak probíhá výuka teoretického a praktického předmětu na vysoké škole a pokouší se zjistit, je-li vůbec možné implementovat kooperativní strategie do vysokoškolské výuky obou předmětů, a z těchto zjištění se pokouší o konkrétní doporučení do budoucna. Teoretická část práce se zaměřuje na tři oblasti. Nejprve se stručně věnuje popisu historie výzkumu skupin a jejich využití pro socializaci a učení, soustředí se hlavně na důležité mezníky v historii kooperativního učení ve 20. století, které nejvíce ovlivnily využití strategií kooperativního učení ve výuce. Dále shrnuje výsledky vybraných výzkumů z hlediska kooperativního učení prováděných na VŠ a závěrem se zabývá postavením kooperativního učení na vysoké škole v zahraničí, konkrétně v USA, v Evropě, v Rusku a také v České republice. Empirická část začíná definováním výzkumné otázky, která zní: Jak probíhá výuka teoretického a praktického předmětu na vysoké škole a co se přesně z hlediska kooperativních strategií ve výuce děje, proč se tak děje a zda existuje prostor pro případnou změnu ve vyučovacím procesu? Práce zjišťuje, zda a jak se od sebe liší výuka teoretického a praktického předmětu na vysoké škole, jak je...cs_CZ
uk.abstract.enThe theme of this thesis is the usage of cooperative strategies within the university courses. This thesis, based on the method of comparison, tries to describe how the theoretical subjects and practical subjects are taught within university courses. It tries to find out whether it is possible to implement cooperative strategies in university instructions of theoretical and practical subjects. From these findings it tries to define particular recommendations for the future. The theoretical part focuses on three areas. First it briefly describes the history of research of groups and its usage for socialization and learning. It focuses specifically on important milestones in history of cooperative learning in 20th century, which affected the most the usage of strategies of cooperative learning in practical courses. Then it sums up the results of interesting pieces of research from point of view of cooperative learning and finally it focuses on the position of cooperative learning at university instructions not only in the Czech Republic, but also abroad, namely in the USA, Europe and Russia. The empirical part starts with the definition of the research question, which is: What are the instructions for theoretical and practical subjects at university like and it is further elaborated in six partial...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV