Show simple item record

Management and Marketing Cocept of Production for the Development of Motorcycle Sport
dc.contributor.advisorČáslavová, Eva
dc.creatorKraft, Jiří
dc.date.accessioned2021-09-06T16:59:31Z
dc.date.available2021-09-06T16:59:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/95213
dc.description.abstractTitle: Management and Marketing Concept of Production for the Development of Motorcycle Sport Objectives: The aim of the thesis is to assess the options to connect a concept of motorcycle sport for all with a selected segment of sports tools production (motorcycles) by designing a management and marketing concept for a domestic motorbike manufacturer in this segment with the aim of its further development. The combined function and object based concept involves a functional aspect: evaluation of the connection of the concept of a sport for all with a selected segment of sports tools manufacturing; and the object aspect: to design a management and marketing concept for a domestic manufacturer in the selected segment. Methods: The author applies general scientific methods as well as specific methods used in economic sciences. The study uses experiment and questionnaire survey with abduction as empirical methods representing theoretical or, as the case may be, logical methods. Explanatory methods are represented by analysis, synthesis and abstraction; the quantitative data was used for the deduction of possible causal relations; induction was used to facilitate formulation of conclusions relevant for the objective of the thesis. An important working method is also comparison, especially time...en_US
dc.description.abstractNázev: Manažersko-marketingová koncepce produkce pro rozvoj motocyklového sportu Cíle: Cílem práce je posoudit možnost propojení koncepce motocyklového sportu pro všechny s vybraným segmentem produkce sportovního náčiní (motocyklů) a navrhnout manažersko-marketingovou koncepci tuzemského výrobce motocyklů pro tento vybraný segment, aby se jím ovlivňovaný sport úspěšně rozvíjel. Tento kombinovaný funkčně objektový cíl v sobě zahrnuje jak funkční stránku: posouzení možnosti propojení koncepce sportu pro všechny s vybraným segmentem produkce sportovního náčiní, tak stránku objektovou: navrhnout manažersko-marketingovou koncepci tuzemského výrobce motocyklů pro vybraný segment. Metody: V práci jsou využity jak obecně vědní metody, tak specifické metody používané v ekonomických vědách. Z empirických metod je použit v rámci prováděné studie experiment a dotazníkový průzkum s užitím abdukce, jako zástupce skupiny teoretických, resp. logických metod. Z explanačních metod jsou v práci aplikovány analýza, syntéza a abstrakce; kvantitativní data byla využita pro dedukci možných kauzálních vztahů, indukce napomohla formulaci závěrů relevantních pro cíl práce. Významnou metodou práce je rovněž komparace, zejména komparace v čase, ale také analogie a specifikace směřující k vymezení místa motocyklového sportu v...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleManažersko marketingová koncepce produkce pro rozvoj motocyklového sportucs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-02-16
dc.description.departmentUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId198707
dc.title.translatedManagement and Marketing Cocept of Production for the Development of Motorcycle Sporten_US
dc.contributor.refereeVávrová, Věra
dc.identifier.aleph002175812
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNázev: Manažersko-marketingová koncepce produkce pro rozvoj motocyklového sportu Cíle: Cílem práce je posoudit možnost propojení koncepce motocyklového sportu pro všechny s vybraným segmentem produkce sportovního náčiní (motocyklů) a navrhnout manažersko-marketingovou koncepci tuzemského výrobce motocyklů pro tento vybraný segment, aby se jím ovlivňovaný sport úspěšně rozvíjel. Tento kombinovaný funkčně objektový cíl v sobě zahrnuje jak funkční stránku: posouzení možnosti propojení koncepce sportu pro všechny s vybraným segmentem produkce sportovního náčiní, tak stránku objektovou: navrhnout manažersko-marketingovou koncepci tuzemského výrobce motocyklů pro vybraný segment. Metody: V práci jsou využity jak obecně vědní metody, tak specifické metody používané v ekonomických vědách. Z empirických metod je použit v rámci prováděné studie experiment a dotazníkový průzkum s užitím abdukce, jako zástupce skupiny teoretických, resp. logických metod. Z explanačních metod jsou v práci aplikovány analýza, syntéza a abstrakce; kvantitativní data byla využita pro dedukci možných kauzálních vztahů, indukce napomohla formulaci závěrů relevantních pro cíl práce. Významnou metodou práce je rovněž komparace, zejména komparace v čase, ale také analogie a specifikace směřující k vymezení místa motocyklového sportu v...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Management and Marketing Concept of Production for the Development of Motorcycle Sport Objectives: The aim of the thesis is to assess the options to connect a concept of motorcycle sport for all with a selected segment of sports tools production (motorcycles) by designing a management and marketing concept for a domestic motorbike manufacturer in this segment with the aim of its further development. The combined function and object based concept involves a functional aspect: evaluation of the connection of the concept of a sport for all with a selected segment of sports tools manufacturing; and the object aspect: to design a management and marketing concept for a domestic manufacturer in the selected segment. Methods: The author applies general scientific methods as well as specific methods used in economic sciences. The study uses experiment and questionnaire survey with abduction as empirical methods representing theoretical or, as the case may be, logical methods. Explanatory methods are represented by analysis, synthesis and abstraction; the quantitative data was used for the deduction of possible causal relations; induction was used to facilitate formulation of conclusions relevant for the objective of the thesis. An important working method is also comparison, especially time...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990021758120106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV