Zobrazit minimální záznam

The impacts of metro on property prices: an example of the new stations in Prague
dc.contributor.advisorKvětoň, Viktor
dc.creatorPejřil, Kryštof
dc.date.accessioned2019-05-03T17:17:06Z
dc.date.available2019-05-03T17:17:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94937
dc.description.abstractThe objective ot this diploma thesis is to examine the impacts of the metro line extension on residential property prices in the adjacent areas of Bořislavka, Nádraží Veleslavín and Petřiny station. One of the positive externalities of the improved public transport accessibility is higher attractivity of the localities, which results in the property prices uplift. According to the works from abroad the features of such uplift differ case by case. Statistical modelling analyses having been conducted so far carried the ambiguous results and that is why both quantitative and qualitative research methods are used in this work and at the same time the emphasis is given to the comparison of both approaches and their benefits. The borderline of the impact of metro on property prices was put 800-1000 m far from the stations. This impact is studied in the context of the other pricing factors in terms of geographical location. The results indicate significant, though no decisive impact of metro stations on property prices. At the same time the need for the careful handling with the locally relevant factors is emphasised as they influence the final prices. In the conclusion the methodical approach considered by the author as the optimal with respect to the Prague's context and particularities is outlined....en_US
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je zhodnocení vlivu výstavby metra na ceny rezidenčních nemovitostí, které leží v okolí nových stanic Bořislavka, Nádraží Veleslavín a Petřiny. Jedním z doprovodných jevů v důsledku zlepšené dostupnosti metra je také zvýšení atraktivity území, a tudíž i cen nemovitostí. Charakter tohoto nárůstu se liší případ od případu, což potvrzuje zahraniční výzkum. Protože dosavadní analýzy statistického modelování přinesly nejednoznačné výsledky, jsou v této práci využity jak kvantitativní, tak kvalitativní metody, přičemž je kladen důraz na srovnání obou přístupů a jejich přínosů. Hranice vlivu metra na ceny realit byla stanovena ve vzdálenosti 800-1000 m od stanic, přičemž tento vliv je zkoumán v kontextu dalších hodnototvorných faktorů geografické polohy. Výsledky svědčí o významném, avšak nikoli rozhodujícím vlivu metra na ceny nemovitostí. Zároveň potvrzují nutnost citlivého přístupu k lokálně působícím faktorům, které výsledné ceny ovlivňují. Nastíněn je také metodický přístup k celé problematice, který považuje autor za optimální s ohledem na specifika pražského prostředí. Klíčová slova: metro, ceny nemovitostí, hodnototvorné faktory, kvalitativní metody, kvantitativní metodycs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleDopady metra na ceny nemovitostí: příklad nových stanic v Prazecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-02-02
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId160780
dc.title.translatedThe impacts of metro on property prices: an example of the new stations in Pragueen_US
dc.contributor.refereeBoháč, Ondřej
dc.identifier.aleph002173777
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je zhodnocení vlivu výstavby metra na ceny rezidenčních nemovitostí, které leží v okolí nových stanic Bořislavka, Nádraží Veleslavín a Petřiny. Jedním z doprovodných jevů v důsledku zlepšené dostupnosti metra je také zvýšení atraktivity území, a tudíž i cen nemovitostí. Charakter tohoto nárůstu se liší případ od případu, což potvrzuje zahraniční výzkum. Protože dosavadní analýzy statistického modelování přinesly nejednoznačné výsledky, jsou v této práci využity jak kvantitativní, tak kvalitativní metody, přičemž je kladen důraz na srovnání obou přístupů a jejich přínosů. Hranice vlivu metra na ceny realit byla stanovena ve vzdálenosti 800-1000 m od stanic, přičemž tento vliv je zkoumán v kontextu dalších hodnototvorných faktorů geografické polohy. Výsledky svědčí o významném, avšak nikoli rozhodujícím vlivu metra na ceny nemovitostí. Zároveň potvrzují nutnost citlivého přístupu k lokálně působícím faktorům, které výsledné ceny ovlivňují. Nastíněn je také metodický přístup k celé problematice, který považuje autor za optimální s ohledem na specifika pražského prostředí. Klíčová slova: metro, ceny nemovitostí, hodnototvorné faktory, kvalitativní metody, kvantitativní metodycs_CZ
uk.abstract.enThe objective ot this diploma thesis is to examine the impacts of the metro line extension on residential property prices in the adjacent areas of Bořislavka, Nádraží Veleslavín and Petřiny station. One of the positive externalities of the improved public transport accessibility is higher attractivity of the localities, which results in the property prices uplift. According to the works from abroad the features of such uplift differ case by case. Statistical modelling analyses having been conducted so far carried the ambiguous results and that is why both quantitative and qualitative research methods are used in this work and at the same time the emphasis is given to the comparison of both approaches and their benefits. The borderline of the impact of metro on property prices was put 800-1000 m far from the stations. This impact is studied in the context of the other pricing factors in terms of geographical location. The results indicate significant, though no decisive impact of metro stations on property prices. At the same time the need for the careful handling with the locally relevant factors is emphasised as they influence the final prices. In the conclusion the methodical approach considered by the author as the optimal with respect to the Prague's context and particularities is outlined....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code2
dc.identifier.lisID990021737770106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV