dc.contributor.advisor | Karľa, Michal | |
dc.creator | Budilová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2020-08-21T13:00:49Z | |
dc.date.available | 2020-08-21T13:00:49Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/94933 | |
dc.description.abstract | In this diploma thesis I deal with the issue of a musical sign. My goal is to introduce theory of musical sign, which would primarily address the question of its object. It seems that the object of the musical representation is the most problematic part of this thesis. I have based my arguments on theories of Eduard Hanslick, Susanne Langer and Felicia Kruse. Also, the emotions are heavily connected to this question. I attempt to find out if emotions may be the actual object of musical sign and what should its character be. I do so through a critical assesement of the above mentioned theories. The hypotethical outcome of this thesis such theory of musical sign which would address the dilema of musical emotions but also a paradox of composer - listener part in musical representation. | en_US |
dc.description.abstract | V této diplomové práci se věnuji problematice hudebního znaku. Mým cílem je představit teorii hudebního znaku, která by řešila především otázku jeho objektu. Právě objekt hudební reprezentace se zdá být nejproblematičtější částí této práce. Vycházím pak především z teorií Eduarda Hanslicka, Susanne Langerové a Felicie Kruseové. S otázkou objektu hudební reprezentace se silně pojí emoce. Mou snahou bylo zjistit, zda emoce jako takové mohou být oním objektem hudebního znaku a jaká by byla jejich povaha. Činím tak skrze kritické posouzení výše zmíněných teorií. Hypotetickým vyústěním této práce je pak teorie hudebního znaku řešící dilema úlohy emocí v hudbě a zároveň také paradox zapojení skladatele a posluchače do této reprezentace. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | Hudební znak | cs_CZ |
dc.subject | hudební idea | cs_CZ |
dc.subject | specificky hudební pocity | cs_CZ |
dc.subject | Emocionální Interpretant | cs_CZ |
dc.subject | čistý ikón | cs_CZ |
dc.subject | Logický Interpretant | cs_CZ |
dc.subject | Musical sign | en_US |
dc.subject | musical idea | en_US |
dc.subject | specifically musical emotions | en_US |
dc.subject | Emotional Interpretant | en_US |
dc.subject | pure icon | en_US |
dc.subject | Logical Interpretant | en_US |
dc.title | Teorie hudebního znaku v peircovské perspektivě | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-02-02 | |
dc.description.department | Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
dc.description.department | Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 175981 | |
dc.title.translated | The theory of musical sign in peircean perspective | en_US |
dc.contributor.referee | Švantner, Martin | |
dc.identifier.aleph | 002173773 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
thesis.degree.discipline | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | V této diplomové práci se věnuji problematice hudebního znaku. Mým cílem je představit teorii hudebního znaku, která by řešila především otázku jeho objektu. Právě objekt hudební reprezentace se zdá být nejproblematičtější částí této práce. Vycházím pak především z teorií Eduarda Hanslicka, Susanne Langerové a Felicie Kruseové. S otázkou objektu hudební reprezentace se silně pojí emoce. Mou snahou bylo zjistit, zda emoce jako takové mohou být oním objektem hudebního znaku a jaká by byla jejich povaha. Činím tak skrze kritické posouzení výše zmíněných teorií. Hypotetickým vyústěním této práce je pak teorie hudebního znaku řešící dilema úlohy emocí v hudbě a zároveň také paradox zapojení skladatele a posluchače do této reprezentace. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In this diploma thesis I deal with the issue of a musical sign. My goal is to introduce theory of musical sign, which would primarily address the question of its object. It seems that the object of the musical representation is the most problematic part of this thesis. I have based my arguments on theories of Eduard Hanslick, Susanne Langer and Felicia Kruse. Also, the emotions are heavily connected to this question. I attempt to find out if emotions may be the actual object of musical sign and what should its character be. I do so through a critical assesement of the above mentioned theories. The hypotethical outcome of this thesis such theory of musical sign which would address the dilema of musical emotions but also a paradox of composer - listener part in musical representation. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021737730106986 | |