Zobrazit minimální záznam

The theory of musical sign in peircean perspective
dc.contributor.advisorKarľa, Michal
dc.creatorBudilová, Kristýna
dc.date.accessioned2020-08-21T13:00:49Z
dc.date.available2020-08-21T13:00:49Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94933
dc.description.abstractIn this diploma thesis I deal with the issue of a musical sign. My goal is to introduce theory of musical sign, which would primarily address the question of its object. It seems that the object of the musical representation is the most problematic part of this thesis. I have based my arguments on theories of Eduard Hanslick, Susanne Langer and Felicia Kruse. Also, the emotions are heavily connected to this question. I attempt to find out if emotions may be the actual object of musical sign and what should its character be. I do so through a critical assesement of the above mentioned theories. The hypotethical outcome of this thesis such theory of musical sign which would address the dilema of musical emotions but also a paradox of composer - listener part in musical representation.en_US
dc.description.abstractV této diplomové práci se věnuji problematice hudebního znaku. Mým cílem je představit teorii hudebního znaku, která by řešila především otázku jeho objektu. Právě objekt hudební reprezentace se zdá být nejproblematičtější částí této práce. Vycházím pak především z teorií Eduarda Hanslicka, Susanne Langerové a Felicie Kruseové. S otázkou objektu hudební reprezentace se silně pojí emoce. Mou snahou bylo zjistit, zda emoce jako takové mohou být oním objektem hudebního znaku a jaká by byla jejich povaha. Činím tak skrze kritické posouzení výše zmíněných teorií. Hypotetickým vyústěním této práce je pak teorie hudebního znaku řešící dilema úlohy emocí v hudbě a zároveň také paradox zapojení skladatele a posluchače do této reprezentace.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectHudební znakcs_CZ
dc.subjecthudební ideacs_CZ
dc.subjectspecificky hudební pocitycs_CZ
dc.subjectEmocionální Interpretantcs_CZ
dc.subjectčistý ikóncs_CZ
dc.subjectLogický Interpretantcs_CZ
dc.subjectMusical signen_US
dc.subjectmusical ideaen_US
dc.subjectspecifically musical emotionsen_US
dc.subjectEmotional Interpretanten_US
dc.subjectpure iconen_US
dc.subjectLogical Interpretanten_US
dc.titleTeorie hudebního znaku v peircovské perspektivěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-02-02
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId175981
dc.title.translatedThe theory of musical sign in peircean perspectiveen_US
dc.contributor.refereeŠvantner, Martin
dc.identifier.aleph002173773
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV této diplomové práci se věnuji problematice hudebního znaku. Mým cílem je představit teorii hudebního znaku, která by řešila především otázku jeho objektu. Právě objekt hudební reprezentace se zdá být nejproblematičtější částí této práce. Vycházím pak především z teorií Eduarda Hanslicka, Susanne Langerové a Felicie Kruseové. S otázkou objektu hudební reprezentace se silně pojí emoce. Mou snahou bylo zjistit, zda emoce jako takové mohou být oním objektem hudebního znaku a jaká by byla jejich povaha. Činím tak skrze kritické posouzení výše zmíněných teorií. Hypotetickým vyústěním této práce je pak teorie hudebního znaku řešící dilema úlohy emocí v hudbě a zároveň také paradox zapojení skladatele a posluchače do této reprezentace.cs_CZ
uk.abstract.enIn this diploma thesis I deal with the issue of a musical sign. My goal is to introduce theory of musical sign, which would primarily address the question of its object. It seems that the object of the musical representation is the most problematic part of this thesis. I have based my arguments on theories of Eduard Hanslick, Susanne Langer and Felicia Kruse. Also, the emotions are heavily connected to this question. I attempt to find out if emotions may be the actual object of musical sign and what should its character be. I do so through a critical assesement of the above mentioned theories. The hypotethical outcome of this thesis such theory of musical sign which would address the dilema of musical emotions but also a paradox of composer - listener part in musical representation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021737730106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV