Zobrazit minimální záznam

Media educaton in Czech lessons on high schools
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorJanů, Michaela
dc.date.accessioned2018-07-27T14:21:51Z
dc.date.available2018-07-27T14:21:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94867
dc.description.abstractThe aim of this diploma thesis, which is entitled "Media education in Czech lessons in secondary schools", is to map out the current state of integration of a cross-sectional theme named Media Education into the Czech lessons of all kinds of high schools in the Czech Republic. The educational process is seen from the perspectives of all its participants. The thesis should bring the list of excerpted scientific texts and research dealing with the object of our interest. And it also aims to describe the interfaces of both educational subjects which emerge from the requirements for the students. The research part is aimed at providing the informations about the particular signs of media education in the obligatory school subject of Czech lessons as well as the success of this effort to increase media literacy by the high school students. This information should be collected by a content analyses of school curricular documents, interviews and questionnaires of both sides of the educational process.The work also brings an analyses of teaching materials represented by Czech lesson textbooks, which are evaluated according to the integration of our cross-sectional theme and its possibilities. The output of this thesis is the suggestion of our own didactic instrument, the didactic test.en_US
dc.description.abstractCílem předkládané práce s názvem "Mediální výchova v hodinách českého jazyka na středních školách" je na základě teoretického rámce, který představují státní kurikulární dokumenty a odborná literatura, zhodnotit stav integrace průřezového tématu mediální výchova do hodin českého jazyka a literatury na všech typech středních škol s maturitou v České republice. Na vyučovací proces se snaží pohlížet z perspektivy všech jeho účastníků. V teoretické části má práce čtenáře seznámit s výběrem relevantní odborné literatury a výzkumů, které byly v oblasti našeho zájmu provedeny. Dále se věnuje popsání styčných bodů obou zkoumaných předmětů vyplývajících z názorů odborníků a očekávaných požadavků na žáky. Výzkumná část si klade za cíl poskytnout informace o konkrétních projevech mediální výchovy v povinném předmětu český jazyk a literatura i úspěšnosti těchto projevů při nabývání mediální gramotnosti žáky středních škol. Tyto informace budou získány prostřednictvím obsahové analýzy školních kurikulárních dokumentů, hloubkových rozhovorů a dotazníkového šetření uskutečněných s oběma stranami účastníků vzdělávacího procesu. Práce přináší i rozbor výukových materiálů, vybraných učebnic českého jazyka, které hodnotí z hlediska zapojení tematiky zvoleného průřezového tématu. Výstupem předkládané práce je pak návrh...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectčeský jazykcs_CZ
dc.subjectkurikulární dokumentycs_CZ
dc.subjectmediální výchovacs_CZ
dc.subjectpraxe mediální výchovycs_CZ
dc.subjectprůřezové témacs_CZ
dc.subjectstředoškolské vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvýukové materiálycs_CZ
dc.subjectCzech lessonen_US
dc.subjectcurricular documentsen_US
dc.subjectmedia educationen_US
dc.subjectmedia education praxisen_US
dc.subjectcross-cutting topicen_US
dc.subjectsecondary educationen_US
dc.subjectteaching materialsen_US
dc.titleMediální výchova ve výuce českého jazyka na středních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-30
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId180475
dc.title.translatedMedia educaton in Czech lessons on high schoolsen_US
dc.contributor.refereeZezulková, Markéta
dc.identifier.aleph002173385
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem předkládané práce s názvem "Mediální výchova v hodinách českého jazyka na středních školách" je na základě teoretického rámce, který představují státní kurikulární dokumenty a odborná literatura, zhodnotit stav integrace průřezového tématu mediální výchova do hodin českého jazyka a literatury na všech typech středních škol s maturitou v České republice. Na vyučovací proces se snaží pohlížet z perspektivy všech jeho účastníků. V teoretické části má práce čtenáře seznámit s výběrem relevantní odborné literatury a výzkumů, které byly v oblasti našeho zájmu provedeny. Dále se věnuje popsání styčných bodů obou zkoumaných předmětů vyplývajících z názorů odborníků a očekávaných požadavků na žáky. Výzkumná část si klade za cíl poskytnout informace o konkrétních projevech mediální výchovy v povinném předmětu český jazyk a literatura i úspěšnosti těchto projevů při nabývání mediální gramotnosti žáky středních škol. Tyto informace budou získány prostřednictvím obsahové analýzy školních kurikulárních dokumentů, hloubkových rozhovorů a dotazníkového šetření uskutečněných s oběma stranami účastníků vzdělávacího procesu. Práce přináší i rozbor výukových materiálů, vybraných učebnic českého jazyka, které hodnotí z hlediska zapojení tematiky zvoleného průřezového tématu. Výstupem předkládané práce je pak návrh...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this diploma thesis, which is entitled "Media education in Czech lessons in secondary schools", is to map out the current state of integration of a cross-sectional theme named Media Education into the Czech lessons of all kinds of high schools in the Czech Republic. The educational process is seen from the perspectives of all its participants. The thesis should bring the list of excerpted scientific texts and research dealing with the object of our interest. And it also aims to describe the interfaces of both educational subjects which emerge from the requirements for the students. The research part is aimed at providing the informations about the particular signs of media education in the obligatory school subject of Czech lessons as well as the success of this effort to increase media literacy by the high school students. This information should be collected by a content analyses of school curricular documents, interviews and questionnaires of both sides of the educational process.The work also brings an analyses of teaching materials represented by Czech lesson textbooks, which are evaluated according to the integration of our cross-sectional theme and its possibilities. The output of this thesis is the suggestion of our own didactic instrument, the didactic test.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
dc.identifier.lisID990021733850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV