Show simple item record

Play, playfulness and humour in the practice of the Art Gallery H
dc.contributor.advisorHůla, Zdenek
dc.creatorKerhartová, Jana
dc.date.accessioned2018-02-19T11:02:05Z
dc.date.available2018-02-19T11:02:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94752
dc.description.abstractJana Kerhartová Play, playfulness and humour in the practice of the Art Gallery H Abstract This thesis presents activities of an unofficial private art gallery which operated in Kostelec nad Černými lesy in the 1980s. The research for the paper combined the oral history method, work with visual and textual archives and (visual) semiotic analysis. The aim of the research was to describe the activities of The Art Gallery H and to verify the possibilities of didactic transformation of some chosen aspects into visual arts education. The data, especially interviews with witnesses, historical documents, artworks and school lessons have the character of utterances in the poststructuralist context. Memories of the time and the alternative community viewed through the lens of today bring us important information about the present as well. Clandestine culture arisen in the totalitarian regime brings a new perspective into issues such as freedom, focus of our activities, relation to the establishment, ethics. The main concept that interconnects the whole thesis is the relation between humour, play and art creation. This motive is also important for the context of visual arts education.The outputs of the research were presented in the book Humour and Play in The Art Gallery H and at the exhibition of the same name...en_US
dc.description.abstractJana Kerhartová Disertační práce: Hra, hravost a komika ve výtvarném provozu Galerie H Abstrakt Tato práce představuje činnost neoficiální soukromé galerie, která fungovala v 80. letech v Kostelci nad Černými lesy. Při zpracovávání tématu jsme kombinovali metodu orální historie, práci s obrazovým a textovým archivem a (vizuální) sémiotickou analýzu. Cílem výzkumu bylo popsat činnost Galerie H a ověřit možnosti didaktické transformace některých obsahů s ní spojených do výtvarné výchovy. Data, především rozhovory s pamětníky, dobové dokumenty, umělecká díla a školní vyučování, mají charakter výpovědí v poststrukturalistickém kontextu. Vzpomínky na období takzvané normalizace a alternativní společenství viděné optikou dnešní doby vypovídají mnoho i o současnosti. Alternativní aktivity provozované v totalitním režimu aktualizují zásadní existenciální témata jako je svoboda, orientace vlastních aktivit, vztah k vládnoucímu systému, morálka. Hlavním konceptem, který celou prací prolíná, je vzájemný vztah humoru, hry a výtvarné tvorby, který je také důležitým motivem pro didaktiku výtvarné výchovy. Výstupy výzkumu byly díky podpoře projektu GA UK č. 339415 prezentovány v knize Humor a hra v Galerii H a na stejnojmenné výstavě. Nasbírané a uspořádané výpovědi přinášejí důležité poznatky o proměnách výtvarného umění...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnormalization in Czechoslovakiaen_US
dc.subjectalternative communitiesen_US
dc.subjectvisual artsen_US
dc.subjectvisual arts educationen_US
dc.subjectplayen_US
dc.subjecthumouren_US
dc.subjectart curatingen_US
dc.subjectnormalizacecs_CZ
dc.subjectalternativní společenstvícs_CZ
dc.subjectvýtvarné uměnícs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjecthumorcs_CZ
dc.subjectkurátorstvícs_CZ
dc.titleHra, hravost a komika ve výtvarném provozu Galerie Hcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-24
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132997
dc.title.translatedPlay, playfulness and humour in the practice of the Art Gallery Hen_US
dc.contributor.refereeKornatovský, Jiří
dc.contributor.refereeFremlová, Vendula
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVýtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineArt Educationen_US
thesis.degree.programSpecialization in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enArt Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Pedagogyen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csJana Kerhartová Disertační práce: Hra, hravost a komika ve výtvarném provozu Galerie H Abstrakt Tato práce představuje činnost neoficiální soukromé galerie, která fungovala v 80. letech v Kostelci nad Černými lesy. Při zpracovávání tématu jsme kombinovali metodu orální historie, práci s obrazovým a textovým archivem a (vizuální) sémiotickou analýzu. Cílem výzkumu bylo popsat činnost Galerie H a ověřit možnosti didaktické transformace některých obsahů s ní spojených do výtvarné výchovy. Data, především rozhovory s pamětníky, dobové dokumenty, umělecká díla a školní vyučování, mají charakter výpovědí v poststrukturalistickém kontextu. Vzpomínky na období takzvané normalizace a alternativní společenství viděné optikou dnešní doby vypovídají mnoho i o současnosti. Alternativní aktivity provozované v totalitním režimu aktualizují zásadní existenciální témata jako je svoboda, orientace vlastních aktivit, vztah k vládnoucímu systému, morálka. Hlavním konceptem, který celou prací prolíná, je vzájemný vztah humoru, hry a výtvarné tvorby, který je také důležitým motivem pro didaktiku výtvarné výchovy. Výstupy výzkumu byly díky podpoře projektu GA UK č. 339415 prezentovány v knize Humor a hra v Galerii H a na stejnojmenné výstavě. Nasbírané a uspořádané výpovědi přinášejí důležité poznatky o proměnách výtvarného umění...cs_CZ
uk.abstract.enJana Kerhartová Play, playfulness and humour in the practice of the Art Gallery H Abstract This thesis presents activities of an unofficial private art gallery which operated in Kostelec nad Černými lesy in the 1980s. The research for the paper combined the oral history method, work with visual and textual archives and (visual) semiotic analysis. The aim of the research was to describe the activities of The Art Gallery H and to verify the possibilities of didactic transformation of some chosen aspects into visual arts education. The data, especially interviews with witnesses, historical documents, artworks and school lessons have the character of utterances in the poststructuralist context. Memories of the time and the alternative community viewed through the lens of today bring us important information about the present as well. Clandestine culture arisen in the totalitarian regime brings a new perspective into issues such as freedom, focus of our activities, relation to the establishment, ethics. The main concept that interconnects the whole thesis is the relation between humour, play and art creation. This motive is also important for the context of visual arts education.The outputs of the research were presented in the book Humour and Play in The Art Gallery H and at the exhibition of the same name...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV