Framework for Roguelike Video Games Development
Framework pro tvorbu roguelike počítačových her
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94724Identifikátory
SIS: 189047
Kolekce
- Kvalifikační práce [11327]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Černý, Martin
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Počítačová grafika a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
29. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
herní vývoj, framework, počítačové hry, roguelikeKlíčová slova (anglicky)
game development, framework, video games, roguelikeWhile the video game development industry has had big success and increases in the amount of competition, using new tools which accelerate and improve the process is inevitable. Especially, domain-specific tools prevent game developers from performing unnecessary effort by providing reusable com- ponents. Partial automatization of the games that fall under the same game genre significantly decreases the development time. In this thesis, we propose an exten- sible framework architecture for roguelike video games development with a visual node-based user interface which is also artist and designer-friendly. The archi- tecture aims to provide a faster game development process by wrapping common patterns in the roguelike games into simple node representations.