Zobrazit minimální záznam

Dropout in higher education from perspective of public universities
dc.contributor.advisorVlk, Aleš
dc.creatorRichterová, Kateřina
dc.date.accessioned2020-08-17T13:16:11Z
dc.date.available2020-08-17T13:16:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94708
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá studijní neúspěšností na veřejných vysokých školách v České republice. Hlavním cílem bylo zjistit, jak na stále rostoucí studijní neúspěšnost pohlíží samotné vysoké školy, na základě čeho se postoje vysokých škol liší, jak velkou pozornost školy věnují studijní neúspěšnosti ve svých výročních zprávách a dlouhodobých záměrech a jaký vliv mají na školy národní či nadnárodní politiky. Odpovědi na výzkumné otázky byly získány pomocí analýzy sekundárních dat (literatury, výzkumů, veřejně politických dokumentů, výročních zpráv a dlouhodobých záměrů vysokých škol) a analýzy primárních dat (expertních polostrukturovaných rozhovorů se zástupci vysokých škol, semináře týkající se studijní neúspěšnosti, odborné praxe na MŠMT). Z analýzy dat vyšlo najevo, že pro většinu vysokých škol je studijní neúspěšnost problém, jelikož každým rokem stoupá. Velká většina z nich ale na studijní neúspěšnost pohlíží skrze pragmatický pohled a to zejména v důsledku systému financování. Na školy dále působí několik dalších vnějších a vnitřních faktorů, které mají vliv na jejich chování a postoje vůči studijní neúspěšnosti, ale zmíněný pragmatický pohled je zcela zásadní.cs_CZ
dc.description.abstractThis master thesis deals with the dropout in higher education at public universities in the Czech Republic. Main goal was to gain a perspective, how public universities look at the rising dropout, on which bases the attitudes of universities differ, how great attention the universities pay to dropout in their annual reports and long-term goals and which impact it has with respect to national and international policies. Answers to research questions were obtained firstly by analyzing of the secondary data (literature, research, public policy documents, annual reports and long-term goals of public universities) and secondly by analyzing of the primary data (expert semi-structured interviews with representatives of public universities, seminars on the dropout in higher education, internship at the Ministry of education, youth and sports). The outcome of the data analysis shows that dropout is a significant problem for the most of public universities because it has a growing trend year by year. Most of them see the dropout through the pragmatic perspective due to financing of public universities. Many others external and internal factors have impact on behavior and attitude towards to the dropout in higher education, yet pragmatic perspective seems to be essential.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectdropouten_US
dc.subjectpublic universitiesen_US
dc.subjectcausesen_US
dc.subjectmeasuresen_US
dc.subjectimpact of public policiesen_US
dc.subjectstudijní neúspěšnostcs_CZ
dc.subjectveřejné vysoké školycs_CZ
dc.subjectpříčinycs_CZ
dc.subjectopatřenícs_CZ
dc.subjectvliv veřejných politikcs_CZ
dc.titleStudijní neúspěšnost z pohledu veřejných vysokých školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-29
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId179250
dc.title.translatedDropout in higher education from perspective of public universitiesen_US
dc.contributor.refereeFliegl, Tomáš
dc.identifier.aleph002172878
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá studijní neúspěšností na veřejných vysokých školách v České republice. Hlavním cílem bylo zjistit, jak na stále rostoucí studijní neúspěšnost pohlíží samotné vysoké školy, na základě čeho se postoje vysokých škol liší, jak velkou pozornost školy věnují studijní neúspěšnosti ve svých výročních zprávách a dlouhodobých záměrech a jaký vliv mají na školy národní či nadnárodní politiky. Odpovědi na výzkumné otázky byly získány pomocí analýzy sekundárních dat (literatury, výzkumů, veřejně politických dokumentů, výročních zpráv a dlouhodobých záměrů vysokých škol) a analýzy primárních dat (expertních polostrukturovaných rozhovorů se zástupci vysokých škol, semináře týkající se studijní neúspěšnosti, odborné praxe na MŠMT). Z analýzy dat vyšlo najevo, že pro většinu vysokých škol je studijní neúspěšnost problém, jelikož každým rokem stoupá. Velká většina z nich ale na studijní neúspěšnost pohlíží skrze pragmatický pohled a to zejména v důsledku systému financování. Na školy dále působí několik dalších vnějších a vnitřních faktorů, které mají vliv na jejich chování a postoje vůči studijní neúspěšnosti, ale zmíněný pragmatický pohled je zcela zásadní.cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis deals with the dropout in higher education at public universities in the Czech Republic. Main goal was to gain a perspective, how public universities look at the rising dropout, on which bases the attitudes of universities differ, how great attention the universities pay to dropout in their annual reports and long-term goals and which impact it has with respect to national and international policies. Answers to research questions were obtained firstly by analyzing of the secondary data (literature, research, public policy documents, annual reports and long-term goals of public universities) and secondly by analyzing of the primary data (expert semi-structured interviews with representatives of public universities, seminars on the dropout in higher education, internship at the Ministry of education, youth and sports). The outcome of the data analysis shows that dropout is a significant problem for the most of public universities because it has a growing trend year by year. Most of them see the dropout through the pragmatic perspective due to financing of public universities. Many others external and internal factors have impact on behavior and attitude towards to the dropout in higher education, yet pragmatic perspective seems to be essential.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021728780106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV