Další vzdělávání pracovníků státní správy
Further education of civil servants
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94704Identifikátory
SIS: 165981
Kolekce
- Kvalifikační práce [18181]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kohoutek, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Veřejná a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
29. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Další vzdělávání, vzdělávací potřeby, úřednická zkouška, státní zaměstnanci, úředník, zákon o státní službě, ministerstvo, centrální státní správa, klíčová témataKlíčová slova (anglicky)
Further Education, Training Needs, Official Exam, Civil Servants, Official, Civil Service Act, Department, Central Government, Key IssuesTato diplomová práce se zabývá oblastí dalšího vzdělávání úředníků na úrovni centrální státní správy a jejím cílem je kriticky vyhodnotit další vzdělávání na vybraných ministerstvech v souvislosti se zavedením zákona o státní službě 234/2014 Sb., který nabyl účinnosti 1. 1. 2015. Práce popisuje jakým způsobem zákon o státní službě ovlivňuje další vzdělávání úředníků centrální státní správy, dále uvádí vytipovaná klíčová témata, která se vzděláváním úředníků centrální státní správy souvisí a ukazuje, jaké jsou problémy, se kterými se úředníci centrální státní správy v oblasti dalšího vzdělávání setkávají. V práci byl využit výzkumný design případové studie, do které byly zahrnuty veřejně politické dokumenty související s tématem dalšího vzdělávání a data sebraná prostřednictvím hloubkových rozhovorů provedenými s deseti úředníky a dvěma se zástupci personálního oddělení na dvou vybraných ministerstvech. Na základě tematické analýzy byla vytipovaná čtyři klíčová témata dalšího vzdělávání úředníků centrální státní správy: vzdělávací potřeby, uspokojování vzdělávacích potřeb, zdroje získávání informací a úřednická zkouška. Problémy, se kterými se úředníci centrální státní správy v oblasti dalšího vzdělávání setkávají, jsou součástí těchto témat.
This diploma thesis deals with the area of further education of civil servants at the level of the central government and its aim is to critically evaluate further education at selected departments in connection with the introduction of Act No. 234/2014 Coll., which came into force on the 1st January 2015. The thesis describes how the Civil Service Act influences the further education of central government officials, it outlines the key issues that are related to the education of central government officials and shows what are the problems that central government officials encounter in the field of further education. The research project is the case study, which included public policy documents related to the topic of further education and data collected through in-depth interviews with ten officials of two selected departments and two representatives of the human resources department, was used. Based on the thematic analysis, key issues of further education of central government officials were identified: educational needs, meeting educational needs, sources of information retrieval, and a official exam. Problems encountered by central government officials in the field of further education are part of these issues.