Zobrazit minimální záznam

Právo módního průmyslu
dc.contributor.advisorDobřichovský, Tomáš
dc.creatorKrčmárová, Anna
dc.date.accessioned2020-02-18T10:40:25Z
dc.date.available2020-02-18T10:40:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94642
dc.description.abstractin English Fashion Law This rigorosum thesis carries the name of the recently established field of law. The fashion law has to uphold its status through fulfilment of the field-specific criteria; therefore, the fashion law is introduced on the background of a three part conceptual classification - fashion business law, fashion public law and fashion intellectual property law. The first chapters are dedicated to the establishment of the fashion law with respect to its wide academic acceptance. The second chapter outlines fashion business law with a special view to intellectual property licensing, due to its influence on the reputation of the fashion companies, which is crucial in such a competitive field. The topic of fashion public law is included as well in the second chapter as a necessary part of the legal field which might provide an alternative look at the issue of protection of the fashion companies' intellectual property. The entire third chapter addresses the fashion companies' intellectual property: patents, copyright, fashion designs and trade marks as suitable forms of protection of fashion designs and fashion brands. Individual forms of protection are presented in the international context with specific statutory requirements of the respective way of protection. A relevant part of the...en_US
dc.description.abstractin Czech Právo módního průmyslu Tato rigorózní práce nese název nově vzniklého odvětví práva. Právo módního průmyslu musí status právního odvětví teprve obhájit splněním konceptu teorie práva a tedy odvětvotvorných kritérií. Z tohoto důvodu je právo módního průmyslu představeno prostřednictvím tří koncepčních částí - obchodní právo módního průmyslu, veřejné právo módního průmyslu a duševní vlastnictví módního průmyslu. První kapitoly této rigorózní práce jsou věnovány vzniku práva módního průmyslu s ohledem na široké přijetí odbornou veřejností. Druhá kapitola nastiňuje obchodní právo módního průmyslu se zaměřením na licencování duševního vlastnictví módních značek pro svůj nebývalý vliv na dobré jméno módních značek, které je v tomto nesmírně kompetitivním odvětví naprosto stěžejní. Druhá kapitola rovněž pojednává i o veřejném právu módního průmyslu, které může poskytovat přínosný alternativní pohled na problematiku ochrany duševního vlastnictví módních značek. Celá třetí kapitola se poté věnuje duševnímu vlastnictví módních značek: patenty, autorská práva, průmyslové vzory a ochranné známky jakožto vhodné prostředky ochrany módního designu a módních značek. Jednotlivé formy ochrany jsou prezentovány v mezinárodním kontextu s konkrétními zákonnými požadavky pro poskytnutí příslušné ochrany. Značná...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectMódacs_CZ
dc.subjectochranné známkycs_CZ
dc.subjectprůmyslové vzorycs_CZ
dc.subjectautorská právacs_CZ
dc.subjectochranacs_CZ
dc.subjectkopírovánícs_CZ
dc.subjectdobré jménocs_CZ
dc.subjectprávní odvětvícs_CZ
dc.subjectFashionen_US
dc.subjecttrade marksen_US
dc.subjectdesignsen_US
dc.subjectcopyrighten_US
dc.subjectprotectionen_US
dc.subjectcopyingen_US
dc.subjectreputationen_US
dc.subjectlegal fielden_US
dc.titleFashion Lawen_US
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-23
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId185390
dc.title.translatedPrávo módního průmyslucs_CZ
dc.contributor.refereeŽikovská, Petra
dc.identifier.aleph002172102
thesis.degree.nameJUDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csin Czech Právo módního průmyslu Tato rigorózní práce nese název nově vzniklého odvětví práva. Právo módního průmyslu musí status právního odvětví teprve obhájit splněním konceptu teorie práva a tedy odvětvotvorných kritérií. Z tohoto důvodu je právo módního průmyslu představeno prostřednictvím tří koncepčních částí - obchodní právo módního průmyslu, veřejné právo módního průmyslu a duševní vlastnictví módního průmyslu. První kapitoly této rigorózní práce jsou věnovány vzniku práva módního průmyslu s ohledem na široké přijetí odbornou veřejností. Druhá kapitola nastiňuje obchodní právo módního průmyslu se zaměřením na licencování duševního vlastnictví módních značek pro svůj nebývalý vliv na dobré jméno módních značek, které je v tomto nesmírně kompetitivním odvětví naprosto stěžejní. Druhá kapitola rovněž pojednává i o veřejném právu módního průmyslu, které může poskytovat přínosný alternativní pohled na problematiku ochrany duševního vlastnictví módních značek. Celá třetí kapitola se poté věnuje duševnímu vlastnictví módních značek: patenty, autorská práva, průmyslové vzory a ochranné známky jakožto vhodné prostředky ochrany módního designu a módních značek. Jednotlivé formy ochrany jsou prezentovány v mezinárodním kontextu s konkrétními zákonnými požadavky pro poskytnutí příslušné ochrany. Značná...cs_CZ
uk.abstract.enin English Fashion Law This rigorosum thesis carries the name of the recently established field of law. The fashion law has to uphold its status through fulfilment of the field-specific criteria; therefore, the fashion law is introduced on the background of a three part conceptual classification - fashion business law, fashion public law and fashion intellectual property law. The first chapters are dedicated to the establishment of the fashion law with respect to its wide academic acceptance. The second chapter outlines fashion business law with a special view to intellectual property licensing, due to its influence on the reputation of the fashion companies, which is crucial in such a competitive field. The topic of fashion public law is included as well in the second chapter as a necessary part of the legal field which might provide an alternative look at the issue of protection of the fashion companies' intellectual property. The entire third chapter addresses the fashion companies' intellectual property: patents, copyright, fashion designs and trade marks as suitable forms of protection of fashion designs and fashion brands. Individual forms of protection are presented in the international context with specific statutory requirements of the respective way of protection. A relevant part of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021721020106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV