Zobrazit minimální záznam

Olfactory marketing and its sales impact
dc.contributor.advisorVranka, Marek
dc.creatorŠimáčková, Pavla
dc.date.accessioned2018-07-27T13:55:28Z
dc.date.available2018-07-27T13:55:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94625
dc.description.abstractThe Bachelor's Thesis entitled "Olfactory marketing and its sales impact" addresses the marketing possibilities of our olfactory sense utilisation in marketing. This Thesis is divided into three parts. The first part is supposed to put the readers in the context of the field. It tries to provide the readers with sensory marketing overview since the olfactory marketing is its subcategory. This theoretical part of Thesis includes concepts relating to human sensory perception, a definition of sensory marketing and short description of sensory marketing evolution in history and also nowadays. This chapter is concluded with description of human senses marketing utilisation. The second part is dedicated to olfactory marketing itself. It includes a definiton and also describes a human scent perception and scent impact on human emotions and memory. The olfactory marketing in history and current olfactory marketing utilisation in practice is mentioned, too. An analysis of factors impacting olfactory marketing effectivity and case studies proving positive olfactory marketing impact on sales are the pivotal points of this chapter. Olfactory marketing instruments and their approximate price are also mentioned. All the knowledge coming from the theoretical part will be used in practical part of the Thesis. The...en_US
dc.description.abstract(abstrakt) Bakalářská práce s názvem "Olfaktorický marketing a jeho vliv na prodej" se zabývá možnostmi využití čichového smyslu v marketingu. Práce je rozdělena do tří částí. Olfaktorický marketing je podkategorií smyslového marketingu, proto se první část práce zabývá uvedením čtenářů do smyslového marketingu obecně. V této teoretické části jsou popsány pojmy spojené s lidským smyslovým vnímáním, definice smyslového marketingu a krátká historie i současný vývoj oboru. Kapitola je zakončena stručným rozborem využití jednotlivých smyslů v marketingu a slouží k uvedení do kontextu oboru. Druhá část práce je věnována přímo olfaktorickému marketingu. Kromě definice pojmu je zde popsáno lidské vnímání vůní a vliv vůní na emoce a paměť. Zmíněna je historie i současné využití olfaktorického marketingu v praxi. Ke stěžejním bodům této kapitoly patří rozbor faktorů, které ovlivňují efektivitu olfaktorického marketingu, a následný popis studií, které dokazují pozitivní vliv olfaktorického marketingu na prodeje. V návaznosti na praktickou část práce jsou zde zmíněny prostředky olfaktorického marketingu (prostředky pro šíření vůní) a jejich přibližná cena. Poznatky z této kapitoly slouží jako podklad pro praktickou část práce. Praktická část využívá teoretické poznatky z předchozích kapitol a zabývá se vlivem...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSmyslový marketingcs_CZ
dc.subjectolfaktorický marketingcs_CZ
dc.subjectaroma marketingcs_CZ
dc.subjectscent marketingcs_CZ
dc.subjectprodejcs_CZ
dc.subjectčichcs_CZ
dc.subjectčichový smyslcs_CZ
dc.subjectvůněcs_CZ
dc.subjectkávacs_CZ
dc.subjectSensory marketingen_US
dc.subjectolfactory marketingen_US
dc.subjectaroma marketingen_US
dc.subjectscent marketingen_US
dc.subjectsalesen_US
dc.subjectsmellen_US
dc.subjectsense of smellen_US
dc.subjectscenten_US
dc.subjectfragranceen_US
dc.subjectcoffeeen_US
dc.titleOlfaktorický marketing a jeho vliv na prodejcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-22
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId179913
dc.title.translatedOlfactory marketing and its sales impacten_US
dc.contributor.refereeZezulková, Markéta
dc.identifier.aleph002171892
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Bakalářská práce s názvem "Olfaktorický marketing a jeho vliv na prodej" se zabývá možnostmi využití čichového smyslu v marketingu. Práce je rozdělena do tří částí. Olfaktorický marketing je podkategorií smyslového marketingu, proto se první část práce zabývá uvedením čtenářů do smyslového marketingu obecně. V této teoretické části jsou popsány pojmy spojené s lidským smyslovým vnímáním, definice smyslového marketingu a krátká historie i současný vývoj oboru. Kapitola je zakončena stručným rozborem využití jednotlivých smyslů v marketingu a slouží k uvedení do kontextu oboru. Druhá část práce je věnována přímo olfaktorickému marketingu. Kromě definice pojmu je zde popsáno lidské vnímání vůní a vliv vůní na emoce a paměť. Zmíněna je historie i současné využití olfaktorického marketingu v praxi. Ke stěžejním bodům této kapitoly patří rozbor faktorů, které ovlivňují efektivitu olfaktorického marketingu, a následný popis studií, které dokazují pozitivní vliv olfaktorického marketingu na prodeje. V návaznosti na praktickou část práce jsou zde zmíněny prostředky olfaktorického marketingu (prostředky pro šíření vůní) a jejich přibližná cena. Poznatky z této kapitoly slouží jako podklad pro praktickou část práce. Praktická část využívá teoretické poznatky z předchozích kapitol a zabývá se vlivem...cs_CZ
uk.abstract.enThe Bachelor's Thesis entitled "Olfactory marketing and its sales impact" addresses the marketing possibilities of our olfactory sense utilisation in marketing. This Thesis is divided into three parts. The first part is supposed to put the readers in the context of the field. It tries to provide the readers with sensory marketing overview since the olfactory marketing is its subcategory. This theoretical part of Thesis includes concepts relating to human sensory perception, a definition of sensory marketing and short description of sensory marketing evolution in history and also nowadays. This chapter is concluded with description of human senses marketing utilisation. The second part is dedicated to olfactory marketing itself. It includes a definiton and also describes a human scent perception and scent impact on human emotions and memory. The olfactory marketing in history and current olfactory marketing utilisation in practice is mentioned, too. An analysis of factors impacting olfactory marketing effectivity and case studies proving positive olfactory marketing impact on sales are the pivotal points of this chapter. Olfactory marketing instruments and their approximate price are also mentioned. All the knowledge coming from the theoretical part will be used in practical part of the Thesis. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeA
dc.identifier.lisID990021718920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV