Zobrazit minimální záznam

The Development of Geometrical Imagination Through Games
dc.creatorCharvátová, Lenka
dc.date.accessioned2021-05-20T15:18:57Z
dc.date.available2021-05-20T15:18:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94587
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá rozvojem prostorové představivosti žáků pátých tříd základní školy prostřednictvím her. Cílem diplomové práce je zjistit, jakou úroveň prostorové představivosti tito žáci mají a pomocí cíleného působení na některé z nich se pokusit ji rozvinout, dále zjistit jaký vztah mají tito žáci k matematice a geometrii. Práci tvoří tři stěžejní části. Jedná se o část teoretickou, která s využitím odborných zdrojů popisuje a objasňuje základní pojmosloví z oblasti prostorové představivosti. Dále o část praktickou, která obsahuje autorkou vytvořený soubor úloh, jimiž byla prostorová představivost žáků rozvíjena. Třetí částí, výzkumnou, je vlastní šetření, které se prostřednictvím metod testu a dotazníku zaměřuje na zjišťování úrovně prostorové představivosti žáků pátých tříd před a po cíleném působení, a na zjištění jejich vztahu k matematice a geometrii.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the development of geometrical imagination of the fifth grade students of the grammar school through games. The goal we want to achieve is to find out the level of students' geometrical imagination and through aimed activities to develop them and finally, to find out what is their relationship to mathematics and geometry like. This work is divided into three parts. The theoretical part deals with description and clarifies the basic key terms from the geometrical imagination. The practical part contains several exercises made up by the author of this work, which are supposed to develop student's geometrical imagination. In the third part, the research, we try to answer the questions of this work by means of tests and questionnaires implied before and after the aimed activities in order to describe the level of students' geometrical imagination and their relationship to mathematics and geometry.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstereometryen_US
dc.subjectdevelopment of geometrical imaginationen_US
dc.subjectrelationship to mathematics and geometryen_US
dc.subjectset of aimed exercisesen_US
dc.subjectstereometriecs_CZ
dc.subjectrozvoj prostorové představivostics_CZ
dc.subjectvztah k matematice a geometriics_CZ
dc.subjectsoubor úlohcs_CZ
dc.titleRozvoj geometrické představivosti prostřednictvím hercs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-11-25
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId186968
dc.title.translatedThe Development of Geometrical Imagination Through Gamesen_US
dc.identifier.aleph002171735
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá rozvojem prostorové představivosti žáků pátých tříd základní školy prostřednictvím her. Cílem diplomové práce je zjistit, jakou úroveň prostorové představivosti tito žáci mají a pomocí cíleného působení na některé z nich se pokusit ji rozvinout, dále zjistit jaký vztah mají tito žáci k matematice a geometrii. Práci tvoří tři stěžejní části. Jedná se o část teoretickou, která s využitím odborných zdrojů popisuje a objasňuje základní pojmosloví z oblasti prostorové představivosti. Dále o část praktickou, která obsahuje autorkou vytvořený soubor úloh, jimiž byla prostorová představivost žáků rozvíjena. Třetí částí, výzkumnou, je vlastní šetření, které se prostřednictvím metod testu a dotazníku zaměřuje na zjišťování úrovně prostorové představivosti žáků pátých tříd před a po cíleném působení, a na zjištění jejich vztahu k matematice a geometrii.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the development of geometrical imagination of the fifth grade students of the grammar school through games. The goal we want to achieve is to find out the level of students' geometrical imagination and through aimed activities to develop them and finally, to find out what is their relationship to mathematics and geometry like. This work is divided into three parts. The theoretical part deals with description and clarifies the basic key terms from the geometrical imagination. The practical part contains several exercises made up by the author of this work, which are supposed to develop student's geometrical imagination. In the third part, the research, we try to answer the questions of this work by means of tests and questionnaires implied before and after the aimed activities in order to describe the level of students' geometrical imagination and their relationship to mathematics and geometry.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990021717350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV