Integrace dětí se zdravotním postižením do běžné mateřské školy
Integration of children with disabilities in regular kindergarten
diploma thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94573Identifiers
Study Information System: 177292
Collections
- Kvalifikační práce [17867]
Author
Advisor
Referee
Kramerová, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 1. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
Integrace, inkluze, zdravotní postižení, děti se speciálně vzdělávacími potřebami, asistent pedagogaKeywords (English)
Integration, inclusion, disability, children with special needs, teaching assistantCílem diplomové práce je analyzovat podmínky při integraci dětí se zdravotním postižením do běžné mateřské školy na Nymbursku a Kolínsku. Popsat vhodná podpůrná opatření. Z uvedené analýzy strukturovat efektivní strategie, případně posloupnost podpůrných opatření. Výzkum je zaměřen na integrační proces v předškolních zařízeních. Na základě strukturovaně popsaných případů ukázat na efektivní a prospěšné příklady, formulovat rizika a specifika v tomto stupni vzdělávání. Výzkum má za cíl zmapovat konkrétní případy integrace dětí se zdravotním postižením, popsat průběh integrace v současné době na běžných mateřských školách.
The aim of this diploma thesis is to analyze the integration of children with disabilities into a general kindergarten within the regions of Nymburk and Kolin, to describe appropriate auxiliary measures, and to use the analysis to form efficient strategies or a series of auxiliary measures. This study is focused on the process of integration at preschool institutions. It builds upon structural descriptions of particular cases in order to showcase efficient and beneficial cases, describe risks and specifics of this level of education. This thesis aims to map particular cases of integration of children with disabilities, characterize the current developments of integration at general kindergartens.