dc.contributor.advisor | Voňková, Hana | |
dc.creator | Vodrážková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T13:43:04Z | |
dc.date.available | 2019-02-19T13:43:04Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/94513 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřená na výzkum školního podvádění u žáků druhého stupně základních škol. Na základě dotazníkového šetření, které vychází z vlastního tvrzení žáků (self- reporting), je cílem diplomové práce zjistit, co motivuje žáky k tomu, aby podváděli, a jaký postoj zaujímají k případnému potrestání odhaleného podvodu. Dalším cílem je zjistit četnost jednotlivých typů školního podvádění, vliv pohlaví a studijního prospěchu na školním podvádění. Bylo zjištěno, že již na základní škole žáci poměrně často využívají při podvádění internet. Také se projevila větší tolerance k podváděním, kdy žáci nepřikládají důležitost trestu za odhalený podvod a spíše by své odhalené spolužáky netrestali. Klíčová slova: nečestné jednání, tradiční podvádění, elektronické podvádění, žáci základních škol, motivace k podvádění | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis is focused on the research of school cheating in pupils of the second level of elementary schools. Based on a self-reporting questionnaire survey, the aim of the thesis is to find out what motivates the pupils to cheat and what attitude they take to possibly punish detected fraud. Another goal is to find out the frequency of individual types of school cheating, the influence of gender and the learning benefit of school cheating. It has been found that pupils are relatively often used in cheating on the internet at the primary school. Also, there was greater tolerance for cheating when pupils do not attach the importance of punishment for an exposed fraud, rather they would not punish their exposed classmates. Key words: dishonest behavior, unusual cheating, electronic cheating, elementary school pupils, motivation to cheat | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | nečestné jednání | cs_CZ |
dc.subject | tradiční podvádění | cs_CZ |
dc.subject | elektronické podvádění | cs_CZ |
dc.subject | žáci základních škol | cs_CZ |
dc.subject | motivace k podvádění | cs_CZ |
dc.subject | dishonest behavior | en_US |
dc.subject | unusual cheating | en_US |
dc.subject | electronic cheating | en_US |
dc.subject | elementary school pupils | en_US |
dc.subject | motivation to cheat | en_US |
dc.title | Postoje žáků ke školnímu podvádění. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-01-15 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 162346 | |
dc.title.translated | Attitudes of pupils to school cheating. | en_US |
dc.contributor.referee | Papajoanu, Ondřej | |
dc.identifier.aleph | 002170964 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je zaměřená na výzkum školního podvádění u žáků druhého stupně základních škol. Na základě dotazníkového šetření, které vychází z vlastního tvrzení žáků (self- reporting), je cílem diplomové práce zjistit, co motivuje žáky k tomu, aby podváděli, a jaký postoj zaujímají k případnému potrestání odhaleného podvodu. Dalším cílem je zjistit četnost jednotlivých typů školního podvádění, vliv pohlaví a studijního prospěchu na školním podvádění. Bylo zjištěno, že již na základní škole žáci poměrně často využívají při podvádění internet. Také se projevila větší tolerance k podváděním, kdy žáci nepřikládají důležitost trestu za odhalený podvod a spíše by své odhalené spolužáky netrestali. Klíčová slova: nečestné jednání, tradiční podvádění, elektronické podvádění, žáci základních škol, motivace k podvádění | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis is focused on the research of school cheating in pupils of the second level of elementary schools. Based on a self-reporting questionnaire survey, the aim of the thesis is to find out what motivates the pupils to cheat and what attitude they take to possibly punish detected fraud. Another goal is to find out the frequency of individual types of school cheating, the influence of gender and the learning benefit of school cheating. It has been found that pupils are relatively often used in cheating on the internet at the primary school. Also, there was greater tolerance for cheating when pupils do not attach the importance of punishment for an exposed fraud, rather they would not punish their exposed classmates. Key words: dishonest behavior, unusual cheating, electronic cheating, elementary school pupils, motivation to cheat | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
dc.identifier.lisID | 990021709640106986 | |