Zobrazit minimální záznam

Attitudes of pupils to school cheating.
dc.contributor.advisorVoňková, Hana
dc.creatorVodrážková, Jana
dc.date.accessioned2019-02-19T13:43:04Z
dc.date.available2019-02-19T13:43:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94513
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřená na výzkum školního podvádění u žáků druhého stupně základních škol. Na základě dotazníkového šetření, které vychází z vlastního tvrzení žáků (self- reporting), je cílem diplomové práce zjistit, co motivuje žáky k tomu, aby podváděli, a jaký postoj zaujímají k případnému potrestání odhaleného podvodu. Dalším cílem je zjistit četnost jednotlivých typů školního podvádění, vliv pohlaví a studijního prospěchu na školním podvádění. Bylo zjištěno, že již na základní škole žáci poměrně často využívají při podvádění internet. Také se projevila větší tolerance k podváděním, kdy žáci nepřikládají důležitost trestu za odhalený podvod a spíše by své odhalené spolužáky netrestali. Klíčová slova: nečestné jednání, tradiční podvádění, elektronické podvádění, žáci základních škol, motivace k podváděnícs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is focused on the research of school cheating in pupils of the second level of elementary schools. Based on a self-reporting questionnaire survey, the aim of the thesis is to find out what motivates the pupils to cheat and what attitude they take to possibly punish detected fraud. Another goal is to find out the frequency of individual types of school cheating, the influence of gender and the learning benefit of school cheating. It has been found that pupils are relatively often used in cheating on the internet at the primary school. Also, there was greater tolerance for cheating when pupils do not attach the importance of punishment for an exposed fraud, rather they would not punish their exposed classmates. Key words: dishonest behavior, unusual cheating, electronic cheating, elementary school pupils, motivation to cheaten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnečestné jednánícs_CZ
dc.subjecttradiční podváděnícs_CZ
dc.subjectelektronické podváděnícs_CZ
dc.subjectžáci základních školcs_CZ
dc.subjectmotivace k podváděnícs_CZ
dc.subjectdishonest behavioren_US
dc.subjectunusual cheatingen_US
dc.subjectelectronic cheatingen_US
dc.subjectelementary school pupilsen_US
dc.subjectmotivation to cheaten_US
dc.titlePostoje žáků ke školnímu podvádění.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-15
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162346
dc.title.translatedAttitudes of pupils to school cheating.en_US
dc.contributor.refereePapajoanu, Ondřej
dc.identifier.aleph002170964
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřená na výzkum školního podvádění u žáků druhého stupně základních škol. Na základě dotazníkového šetření, které vychází z vlastního tvrzení žáků (self- reporting), je cílem diplomové práce zjistit, co motivuje žáky k tomu, aby podváděli, a jaký postoj zaujímají k případnému potrestání odhaleného podvodu. Dalším cílem je zjistit četnost jednotlivých typů školního podvádění, vliv pohlaví a studijního prospěchu na školním podvádění. Bylo zjištěno, že již na základní škole žáci poměrně často využívají při podvádění internet. Také se projevila větší tolerance k podváděním, kdy žáci nepřikládají důležitost trestu za odhalený podvod a spíše by své odhalené spolužáky netrestali. Klíčová slova: nečestné jednání, tradiční podvádění, elektronické podvádění, žáci základních škol, motivace k podváděnícs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is focused on the research of school cheating in pupils of the second level of elementary schools. Based on a self-reporting questionnaire survey, the aim of the thesis is to find out what motivates the pupils to cheat and what attitude they take to possibly punish detected fraud. Another goal is to find out the frequency of individual types of school cheating, the influence of gender and the learning benefit of school cheating. It has been found that pupils are relatively often used in cheating on the internet at the primary school. Also, there was greater tolerance for cheating when pupils do not attach the importance of punishment for an exposed fraud, rather they would not punish their exposed classmates. Key words: dishonest behavior, unusual cheating, electronic cheating, elementary school pupils, motivation to cheaten_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
dc.identifier.lisID990021709640106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV