Show simple item record

Effect of warm-up method on the agility performance of rugby players
dc.contributor.advisorHojka, Vladimír
dc.creatorMaštera, Jan
dc.date.accessioned2018-10-10T15:43:49Z
dc.date.available2018-10-10T15:43:49Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94448
dc.description.abstractTitle: Effect of the warm-up method on the agility performance of rugby players Objectives: The thesis evaluated the effect of the warm-up type (static, dynamic, balance) on the agility performance of female rugby players and assessed which of these methods is best to apply prior to the activity. Methods: The tested sample was composed of ten players of the Czech Republic women's national rugby union team aged between 22 and 34. Each player underwent three measurements. Prior to the measurement, a different type of warm-up (static, dynamic, using balance aids) was chosen, followed by agility measurement using Illinois agility test and 505 agility tests. Results: In the measurement, hypotheses (hypothesis 1: after applying dynamic warm-up, players will achieve better agility performance than after static warm-up; hypothesis 2: after applying warm-up using balance aids, players will achieve better agility performance than static and dynamic warm-up). Hypothesis 1 was evaluated as true and hypothesis 2 was evaluated as partially true. Keywords: Rugby, agility, static warm-up, dynamic warm-up, warm-up using balance aidsen_US
dc.description.abstractNázev: Vliv typu rozcvičení na výkon v agility u hráček rugby Cíle: Práce hodnotila vliv typu rozcvičení (statické, dynamické, balanční) na výkon v agility u hráček rugby a posuzovala, který z těchto způsobů je před danou aktivitou nejvhodnější aplikovat. Metody: Testovaný soubor byl tvořen deseti hráčkami české ragbyové reprezentace ve věku od 22 do 34 let. Každá hráčka podstoupila tři měření. Před samotným měřením byl vždy zvolen jiný typ rozcvičení (statické, dynamické, s využitím balančních pomůcek), po kterém následovalo měření výkonu v agility pomocí Illinois agility testu a 505 agility testu. Výsledky: V provedeném měření byly hypotézy (hypotéza 1: po aplikaci dynamického rozcvičení budou hráčky dosahovat lepších výkonů v agility než po aplikaci statického rozcvičení; hypotéza 2: po aplikaci rozcvičení s využitím balančních pomůcek budou hráčky dosahovat lepších výkonů v agility než po aplikaci statického a dynamického rozcvičení). Hypotéza 1 byla vyhodnocena jako pravdivá, hypotéza 2 jako částečně pravdivá. Klíčová slova: Rugby, agility, statické rozcvičení, dynamické rozcvičení, rozcvičení s využitím balančních pomůcekcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectRugbyen_US
dc.subjectagilityen_US
dc.subjectstatic warm-upen_US
dc.subjectdynamic warm-upen_US
dc.subjectwarm-up using balance aidsen_US
dc.subjectRugbycs_CZ
dc.subjectagilitycs_CZ
dc.subjectstatické rozcvičenícs_CZ
dc.subjectdynamické rozcvičenícs_CZ
dc.subjectrozcvičení s využitím balančních pomůcekcs_CZ
dc.titleVliv typu rozcvičení na výkon v agility u hráček ragbycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-17
dc.description.departmentAtletikacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId170579
dc.title.translatedEffect of warm-up method on the agility performance of rugby playersen_US
dc.contributor.refereeJebavý, Radim
dc.identifier.aleph002171564
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Vliv typu rozcvičení na výkon v agility u hráček rugby Cíle: Práce hodnotila vliv typu rozcvičení (statické, dynamické, balanční) na výkon v agility u hráček rugby a posuzovala, který z těchto způsobů je před danou aktivitou nejvhodnější aplikovat. Metody: Testovaný soubor byl tvořen deseti hráčkami české ragbyové reprezentace ve věku od 22 do 34 let. Každá hráčka podstoupila tři měření. Před samotným měřením byl vždy zvolen jiný typ rozcvičení (statické, dynamické, s využitím balančních pomůcek), po kterém následovalo měření výkonu v agility pomocí Illinois agility testu a 505 agility testu. Výsledky: V provedeném měření byly hypotézy (hypotéza 1: po aplikaci dynamického rozcvičení budou hráčky dosahovat lepších výkonů v agility než po aplikaci statického rozcvičení; hypotéza 2: po aplikaci rozcvičení s využitím balančních pomůcek budou hráčky dosahovat lepších výkonů v agility než po aplikaci statického a dynamického rozcvičení). Hypotéza 1 byla vyhodnocena jako pravdivá, hypotéza 2 jako částečně pravdivá. Klíčová slova: Rugby, agility, statické rozcvičení, dynamické rozcvičení, rozcvičení s využitím balančních pomůcekcs_CZ
uk.abstract.enTitle: Effect of the warm-up method on the agility performance of rugby players Objectives: The thesis evaluated the effect of the warm-up type (static, dynamic, balance) on the agility performance of female rugby players and assessed which of these methods is best to apply prior to the activity. Methods: The tested sample was composed of ten players of the Czech Republic women's national rugby union team aged between 22 and 34. Each player underwent three measurements. Prior to the measurement, a different type of warm-up (static, dynamic, using balance aids) was chosen, followed by agility measurement using Illinois agility test and 505 agility tests. Results: In the measurement, hypotheses (hypothesis 1: after applying dynamic warm-up, players will achieve better agility performance than after static warm-up; hypothesis 2: after applying warm-up using balance aids, players will achieve better agility performance than static and dynamic warm-up). Hypothesis 1 was evaluated as true and hypothesis 2 was evaluated as partially true. Keywords: Rugby, agility, static warm-up, dynamic warm-up, warm-up using balance aidsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Atletikacs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV