Zobrazit minimální záznam

Education of Children from Foster Care
dc.contributor.advisorVágnerová, Marie
dc.creatorKrátká, Jana
dc.date.accessioned2018-11-02T08:52:52Z
dc.date.available2018-11-02T08:52:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94413
dc.description.abstractDiplomová práce "Vzdělávání dětí z dětského domova" se zabývá možnostmi vzdělávání dětí z dětského domova. Teoretická část pojednává v první kapitole o náhradní výchovné péči, zmiňuji zařízení, která ji zahrnují (dětský domov, dětský domov se školou, diagnostický ústav a výchovný ústav). Další část teoretické části tvoří legislativa a vzdělávání dětí v dětském domově, tato kapitola obsahuje všechny možné faktory, které mohou vzdělávání ovlivňovat (biologická rodina, osobnost vychovatele, motivace ke školní práci, hodnoty dětí). Poslední část teorie se zabývá programy, které podporují děti z dětského domova v jejich vzdělávání a přípravě na budoucí povolání. Práce vychází z rozhovorů s dvaceti respondenty, jejichž analýza je základem praktické části diplomové práce. Výzkumnou metodou byl strukturovaný rozhovor, výsledky jsou zpracované kvalitativním způsobem. Zkoumanou skupinu tvoří deset žen a deset mužů. Cílem diplomové práce je analýza vzdělávacího procesu dětí žijících v dětském domově a míra jeho úspěšnosti. Šlo o to zjistit, jakého nejvyššího vzdělávání takoví jedinci dosahují, a jak se následně uplatňují na trhu práce. V neposlední řadě bylo jejím cílem zjistit i to, jak je ke studiu motivovalo jejich okolí a jakou hodnotu pro ně vzdělání mělo, respektive má v současné době. Klíčová slova:...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis "Education of Children from Foster Care" summarizes with possibilities of educating children from the foster care. The theoretical part addresses in the first chapter about alternative educational care, I mention that it includes (foster care, foster care and school, diagnostic institute and educational institute). Other part of the theoretical part consists of legislation and education of children from foster care, this chapter contains all the possible factors that can influence education (biological family, personality of educator, motivation for school work, the values of children). The last part deals with programs that support children from foster in the education and they preparing for a future career. This work is based on interviews with twenty respondents, which forms the practical part of the thesis. The research method was a structured interview, the results are processed in a qualitative manner. Investigated group consists of ten women and ten men. The purpose of this thesis is to analyze the educational process of children who living in a foster care and a measure of its success. It was about finding out what the highest education Theky reached and how then on the labor market. Finally, it aims to find out how motivated them to study their surroundings and what value had...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectKlíčová slova: vzdělávánícs_CZ
dc.subjectdětský domovcs_CZ
dc.subjectdětský domov se školoucs_CZ
dc.subjectdiagnostický ústavcs_CZ
dc.subjectvýchovný ústavcs_CZ
dc.subjectbiologická rodinacs_CZ
dc.subjectosobnost vychovatelecs_CZ
dc.subjectmotivace ke školní prácics_CZ
dc.subjecthodnoty dětícs_CZ
dc.subjectprogramy připravující na budoucí povolánícs_CZ
dc.subjectKey words: educationen_US
dc.subjectfoster careen_US
dc.subjectfoster care and schoolen_US
dc.subjectdiagnostic instituteen_US
dc.subjecteducational instituteen_US
dc.subjectbiological familyen_US
dc.subjectthe personality of educatoren_US
dc.subjectmotivation for school worken_US
dc.subjectthe values of childrenen_US
dc.subjectprograms to prepare for future careersen_US
dc.titleVzdělávání dětí z dětského domovacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-26
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId177631
dc.title.translatedEducation of Children from Foster Careen_US
dc.contributor.refereeJanošová, Pavlína
dc.identifier.aleph002171171
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Vzdělávání dětí z dětského domova" se zabývá možnostmi vzdělávání dětí z dětského domova. Teoretická část pojednává v první kapitole o náhradní výchovné péči, zmiňuji zařízení, která ji zahrnují (dětský domov, dětský domov se školou, diagnostický ústav a výchovný ústav). Další část teoretické části tvoří legislativa a vzdělávání dětí v dětském domově, tato kapitola obsahuje všechny možné faktory, které mohou vzdělávání ovlivňovat (biologická rodina, osobnost vychovatele, motivace ke školní práci, hodnoty dětí). Poslední část teorie se zabývá programy, které podporují děti z dětského domova v jejich vzdělávání a přípravě na budoucí povolání. Práce vychází z rozhovorů s dvaceti respondenty, jejichž analýza je základem praktické části diplomové práce. Výzkumnou metodou byl strukturovaný rozhovor, výsledky jsou zpracované kvalitativním způsobem. Zkoumanou skupinu tvoří deset žen a deset mužů. Cílem diplomové práce je analýza vzdělávacího procesu dětí žijících v dětském domově a míra jeho úspěšnosti. Šlo o to zjistit, jakého nejvyššího vzdělávání takoví jedinci dosahují, a jak se následně uplatňují na trhu práce. V neposlední řadě bylo jejím cílem zjistit i to, jak je ke studiu motivovalo jejich okolí a jakou hodnotu pro ně vzdělání mělo, respektive má v současné době. Klíčová slova:...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis "Education of Children from Foster Care" summarizes with possibilities of educating children from the foster care. The theoretical part addresses in the first chapter about alternative educational care, I mention that it includes (foster care, foster care and school, diagnostic institute and educational institute). Other part of the theoretical part consists of legislation and education of children from foster care, this chapter contains all the possible factors that can influence education (biological family, personality of educator, motivation for school work, the values of children). The last part deals with programs that support children from foster in the education and they preparing for a future career. This work is based on interviews with twenty respondents, which forms the practical part of the thesis. The research method was a structured interview, the results are processed in a qualitative manner. Investigated group consists of ten women and ten men. The purpose of this thesis is to analyze the educational process of children who living in a foster care and a measure of its success. It was about finding out what the highest education Theky reached and how then on the labor market. Finally, it aims to find out how motivated them to study their surroundings and what value had...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
thesis.grade.code2
dc.identifier.lisID990021711710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV