Show simple item record

Contribution of Contemporary Composer Educators to the Development of Children's Musicality
dc.contributor.advisorKozánková, Olga
dc.creatorZdichová, Lucie
dc.date.accessioned2019-02-19T10:12:22Z
dc.date.available2019-02-19T10:12:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94412
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá přínosem současných českých skladatelů-pedagogů pro rozvoj dětské hudebnosti. V první kapitole se dotkne tématu důležitých pedagogických vzorů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku v 17.-19. století; v krátkosti se zastaví u našeho "učitele národů" Jana Ámose Komenského. Následující kapitoly obsahují vyplněný dotazník a pojednání o životě a pedagogické činnosti současných českých skladatelů a pedagogů Eduarda Douši, Emila Hradeckého, Milana Dvořáka, Jiřího Pazoura a Tomáše Sýkory. Hlavním zdrojem mých informací byl osobní rozhovor s výše jmenovanými. Cílem mojí práce bylo nastínit stěžejní vlivy učitelů hudby na dětskou duši od 17. století do dneška a přiblížit se odpovědi na otázku "Jaké vlastnosti v sobě skrývá osobnost, která může být pozitivním vzorem pro studenty hudby jakéhokoliv věku?". Klíčová slova čeští skladatelé, vzdělávání, dětská hudebnost, rozvoj, vlivcs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation deals with the contribution of contemporary composer educators to the development of childrenʼs musicality. In the first chapter it touches on the theme of important pedagogical representatives in Bohemia, Moravia and Silesia in the 17th to 19th centuries, and briefly stops at our nation's teacher, Jan Ámos Komenský. The following chapters contain a questionnaire and the treatise on the life and educational activity of contemporary Czech composers and educators Eduard Douša, Emil Hradecký, Milan Dvořák, Jiří Pazour and Tomáš Sýkora. The main source of my information was a personal interview with each one. The goal of my work was to outline the key influences of music teachers on the child's spiritual and emotional development from the 17th century to the present and to answer the question "What personality features can be a positive influence on music students of any age?". Key words Czech composers, education, childrenʼs musicality, development, influenceen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčeští skladatelécs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectdětská hudebnostcs_CZ
dc.subjectrozvojcs_CZ
dc.subjectvlivcs_CZ
dc.subjectCzech composersen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectchildrenʼs musicalityen_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjectinfluenceen_US
dc.titlePřínos současných českých skladatelů-pedagogů pro rozvoj dětské hudebnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-16
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId177064
dc.title.translatedContribution of Contemporary Composer Educators to the Development of Children's Musicalityen_US
dc.contributor.refereeGregor, Vít
dc.identifier.aleph002171170
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrumenten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástrojcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástrojcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrumenten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá přínosem současných českých skladatelů-pedagogů pro rozvoj dětské hudebnosti. V první kapitole se dotkne tématu důležitých pedagogických vzorů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku v 17.-19. století; v krátkosti se zastaví u našeho "učitele národů" Jana Ámose Komenského. Následující kapitoly obsahují vyplněný dotazník a pojednání o životě a pedagogické činnosti současných českých skladatelů a pedagogů Eduarda Douši, Emila Hradeckého, Milana Dvořáka, Jiřího Pazoura a Tomáše Sýkory. Hlavním zdrojem mých informací byl osobní rozhovor s výše jmenovanými. Cílem mojí práce bylo nastínit stěžejní vlivy učitelů hudby na dětskou duši od 17. století do dneška a přiblížit se odpovědi na otázku "Jaké vlastnosti v sobě skrývá osobnost, která může být pozitivním vzorem pro studenty hudby jakéhokoliv věku?". Klíčová slova čeští skladatelé, vzdělávání, dětská hudebnost, rozvoj, vlivcs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation deals with the contribution of contemporary composer educators to the development of childrenʼs musicality. In the first chapter it touches on the theme of important pedagogical representatives in Bohemia, Moravia and Silesia in the 17th to 19th centuries, and briefly stops at our nation's teacher, Jan Ámos Komenský. The following chapters contain a questionnaire and the treatise on the life and educational activity of contemporary Czech composers and educators Eduard Douša, Emil Hradecký, Milan Dvořák, Jiří Pazour and Tomáš Sýkora. The main source of my information was a personal interview with each one. The goal of my work was to outline the key influences of music teachers on the child's spiritual and emotional development from the 17th century to the present and to answer the question "What personality features can be a positive influence on music students of any age?". Key words Czech composers, education, childrenʼs musicality, development, influenceen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990021711700106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV