Show simple item record

Determining the Number of Selected Objects for Five-Year Old Children in Connection with the Characte of the Selected Objects
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorŠkopková, Jana
dc.date.accessioned2017-04-03T10:22:06Z
dc.date.available2017-04-03T10:22:06Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9438
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje tématu přirozeného čísla a zabývá se propedeutikou aritmetiky. Jedná se o přípravné aktivity, kdy se u 51etých dětí sleduje, zda je způsob určování počtu závislý na charakteru počítaných objektů. Zaměřuje se přitom na objekty drobného charakteru, tedy ty, které dítě uchopí do jedné ruky. Pro ověření případné závislosti se nabízejí kontrolní aktivity, které umožňují zjistit, do jaké míry se od předešlých aktivit liší. Práce ncpresentuje pouze srovnání strategií určování počtu objektů, zajímavé výsledky přináší i následná komparace jednotlivých dětí a mateřských škol. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe topics of this work are natural numbers and arithmetic grounding for children of pre-school age. It discusses preparative activities at five-year old children searching if determination of objects' number depends on objects' kind. The investigation is focused on tiny objects, those that the child is able to grip in one hand. After verifying of this eventual dependency there are some other activities allowing find out the maximal level of differences among various methods. Beyond the objects' counting up strategy in the work there are some interesting results from comparison among individual children and kindergartens. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleTypologie určování počtu vybraných objektů u pětiletých dětí v závislosti na charakteru počítaných objektůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-24
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22151
dc.title.translatedDetermining the Number of Selected Objects for Five-Year Old Children in Connection with the Characte of the Selected Objectsen_US
dc.contributor.refereeKropáčková, Jana
dc.identifier.aleph002015877
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje tématu přirozeného čísla a zabývá se propedeutikou aritmetiky. Jedná se o přípravné aktivity, kdy se u 51etých dětí sleduje, zda je způsob určování počtu závislý na charakteru počítaných objektů. Zaměřuje se přitom na objekty drobného charakteru, tedy ty, které dítě uchopí do jedné ruky. Pro ověření případné závislosti se nabízejí kontrolní aktivity, které umožňují zjistit, do jaké míry se od předešlých aktivit liší. Práce ncpresentuje pouze srovnání strategií určování počtu objektů, zajímavé výsledky přináší i následná komparace jednotlivých dětí a mateřských škol. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe topics of this work are natural numbers and arithmetic grounding for children of pre-school age. It discusses preparative activities at five-year old children searching if determination of objects' number depends on objects' kind. The investigation is focused on tiny objects, those that the child is able to grip in one hand. After verifying of this eventual dependency there are some other activities allowing find out the maximal level of differences among various methods. Beyond the objects' counting up strategy in the work there are some interesting results from comparison among individual children and kindergartens. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV