Show simple item record

French for specific purposes as a linguadidactic problem
dc.contributor.advisorFenclová, Marie
dc.creatorHorová, Helena
dc.date.accessioned2019-02-19T13:24:26Z
dc.date.available2019-02-19T13:24:26Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9424
dc.description.abstractMáme za to, že cíl disertační práce stanovený v úvodu, tedy podat ucelený pohled na problematiku "odborné francouzštiny jako lingvodidaktického problému" byl splněn. Práce analyzovala a posléze shrnula rozdílné koncepce obecného a odborného jazykového vzdělávání, zpřehlednila historický vývoj didaktiky odborné francouzštiny na pozadí vývoje jednotlivých metodických směrů didaktiky francouzštiny jako jazyka cizího a zohlednila současné trendy ve výuce odborné francouzštiny tak, jak o těchto otázkách pojednávají vybraná česká a frankofonní lingvodidaktická díla. Stranou nezůstaly ani další otázky, které s touto problematikou bezprostředně souvisejí: terminologická diferenciace klíčových pojmů "odborný jazyk" a "odborný styl", problematika teorie funkčních stylů a charakteristika odborného a administrativního stylu. Pozornost byla věnována stylu právnických dokumentů a právnímu jazyku z hlediska výuky odbornému jazyku, neboť je to právě smlouva, která byla předmětem lingvodidaktického výzkumu praktické části disertační práce. Cílem praktické části byla analýza francouzských smluv z hlediska textové koherence/koheze. Konkrétně se jednalo o určení koreferenčních sítí, anafor/katafor a textových konektorů v textech vybraných francouzských právních smluv. Vlastnímu určení výše uvedených jevů v textech předcházelo...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to give the eoherent view of teaehing French for specific purposes and to contribute the improvement relevant to the specific subgroups of didactics of foreign languages: didactics of French for specific purposes. The thesis contains the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the different conceptions of generál and specific language learning in the introduction. It is followed by mapping out historical development of didactics of French for specific purposes as a foreign language. The next chapter of the theoretical part presents contemporary trends in teaehing French for specific purposes completed by knowledge how to outline the content of teaehing French for specific purposes. Further the attention is devoted to teaehing a foreign language for specific purposes according to certain Czech linguadidactic_work. The following chapter features the terminological differentiation of the key terms 'language for specific purposes' and 'specific style'. There are mentioned the problems of theory of functional styles and the profile of specific and administrativě styles. The last chapter of the theoretical part is concerned with the language of law from the point of view of teaehing language for specific purposes. The second part of the thesis is the practical...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectjazyková výukacs_CZ
dc.subjectodborný jazykcs_CZ
dc.subjectodborný stylcs_CZ
dc.titleOdborná francouzština jako lingvodidaktický problémcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-25
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId137061
dc.title.translatedFrench for specific purposes as a linguadidactic problemen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Miroslava
dc.contributor.refereeJežková, Slavomíra
dc.identifier.aleph000943027
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csMáme za to, že cíl disertační práce stanovený v úvodu, tedy podat ucelený pohled na problematiku "odborné francouzštiny jako lingvodidaktického problému" byl splněn. Práce analyzovala a posléze shrnula rozdílné koncepce obecného a odborného jazykového vzdělávání, zpřehlednila historický vývoj didaktiky odborné francouzštiny na pozadí vývoje jednotlivých metodických směrů didaktiky francouzštiny jako jazyka cizího a zohlednila současné trendy ve výuce odborné francouzštiny tak, jak o těchto otázkách pojednávají vybraná česká a frankofonní lingvodidaktická díla. Stranou nezůstaly ani další otázky, které s touto problematikou bezprostředně souvisejí: terminologická diferenciace klíčových pojmů "odborný jazyk" a "odborný styl", problematika teorie funkčních stylů a charakteristika odborného a administrativního stylu. Pozornost byla věnována stylu právnických dokumentů a právnímu jazyku z hlediska výuky odbornému jazyku, neboť je to právě smlouva, která byla předmětem lingvodidaktického výzkumu praktické části disertační práce. Cílem praktické části byla analýza francouzských smluv z hlediska textové koherence/koheze. Konkrétně se jednalo o určení koreferenčních sítí, anafor/katafor a textových konektorů v textech vybraných francouzských právních smluv. Vlastnímu určení výše uvedených jevů v textech předcházelo...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to give the eoherent view of teaehing French for specific purposes and to contribute the improvement relevant to the specific subgroups of didactics of foreign languages: didactics of French for specific purposes. The thesis contains the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the different conceptions of generál and specific language learning in the introduction. It is followed by mapping out historical development of didactics of French for specific purposes as a foreign language. The next chapter of the theoretical part presents contemporary trends in teaehing French for specific purposes completed by knowledge how to outline the content of teaehing French for specific purposes. Further the attention is devoted to teaehing a foreign language for specific purposes according to certain Czech linguadidactic_work. The following chapter features the terminological differentiation of the key terms 'language for specific purposes' and 'specific style'. There are mentioned the problems of theory of functional styles and the profile of specific and administrativě styles. The last chapter of the theoretical part is concerned with the language of law from the point of view of teaehing language for specific purposes. The second part of the thesis is the practical...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV