Zobrazit minimální záznam

Using computers to test
dc.contributor.advisorByčkovský, Petr
dc.creatorBažantová, Zuzana
dc.date.accessioned2019-02-19T13:31:35Z
dc.date.available2019-02-19T13:31:35Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9423
dc.description.abstractDisertační práce, která se zabývá problematikou využívání počítačů při testování, se skládá ze dvou částí: teoretické a výzkumné. Je zaměřená na řešení dvou problémů: charakterizování současného stavu využívání počítačů při testování (1) a odlišnostmi i shodami metody založené na klasické teorie testu (KTT) a metody vycházející z teorie odpovědi na položku (IRT) při tvorbě testu a analýze jeho výsledků (2). Druhý problém je řešen jak z teoretického hlediska, tak při aplikaci obou metod při analýze výsledků testu Obecné studijní předpoklady použitém v přijímacím řízení na Pedagogickou fakultu UK v roce 2006. V práci je popsáno také adaptivní testování a uvádí se zde využití speciálních software pro provádění klasické analýzy testových výsledků (ITEMAN a LERTAP 5) a pro jedno-, dvou- a tří-parametrovou IRT analýzu (BILOG-MG). Klíčová slova Využití informačních a komunikačních technologií při testování, klasická teorie testu (KTT), teorie odpovědi na položku (IRT), IRT parametry, charakteristická funkce položky/ testu, informační funkce položky/ testu, IRT modely, analýza testu, réhabilita, položková analýza, obtížnost položky, citlivost položky, analýza distraktorů, adaptivní testování.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis provided deals with the question of computer based testing. The study contains two main parts: theoretical and empirical. It addresses two problems: what is the state of the art of computers implementation in testing (1), and what is the difference between applying two theories - classical test theory (CTT), and item response theory (IRT) in test construction, and analysis of test scores (2). The second problem has been solved both theoretical and empirical. No doubt, that computer implementation in test administration, construction, score analysis, test forms creating, and adaptive testing is very useful activity. It seems, as well, implementation of IRT in test construction and its score analysis has some advantages in comparison with CTT. On the other hand, mastering IRT is a quite difficult task, and there are strict demands to be fulfilled before IRT could be applied, too. There are principles of adaptive testing described in the study. This topic has not been described in any educational journal till today. Special software for realizing classical item analysis (ITEMAN, LERTAP 5) and for realizing IRT analysis (BILOG-MG) are presented here. To my knowledge comparison of item analysis carried out by methods based on CTT and IRT has not been presented in the Czech Republic. An analysis...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpočítačem podporovaná výukacs_CZ
dc.subjectdidaktické testycs_CZ
dc.titleVyužívání počítačů k testovánícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-09
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId137092
dc.title.translatedUsing computers to testen_US
dc.contributor.refereeŠkaloudová, Alena
dc.contributor.refereeChvál, Martin
dc.identifier.aleph000944156
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce, která se zabývá problematikou využívání počítačů při testování, se skládá ze dvou částí: teoretické a výzkumné. Je zaměřená na řešení dvou problémů: charakterizování současného stavu využívání počítačů při testování (1) a odlišnostmi i shodami metody založené na klasické teorie testu (KTT) a metody vycházející z teorie odpovědi na položku (IRT) při tvorbě testu a analýze jeho výsledků (2). Druhý problém je řešen jak z teoretického hlediska, tak při aplikaci obou metod při analýze výsledků testu Obecné studijní předpoklady použitém v přijímacím řízení na Pedagogickou fakultu UK v roce 2006. V práci je popsáno také adaptivní testování a uvádí se zde využití speciálních software pro provádění klasické analýzy testových výsledků (ITEMAN a LERTAP 5) a pro jedno-, dvou- a tří-parametrovou IRT analýzu (BILOG-MG). Klíčová slova Využití informačních a komunikačních technologií při testování, klasická teorie testu (KTT), teorie odpovědi na položku (IRT), IRT parametry, charakteristická funkce položky/ testu, informační funkce položky/ testu, IRT modely, analýza testu, réhabilita, položková analýza, obtížnost položky, citlivost položky, analýza distraktorů, adaptivní testování.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis provided deals with the question of computer based testing. The study contains two main parts: theoretical and empirical. It addresses two problems: what is the state of the art of computers implementation in testing (1), and what is the difference between applying two theories - classical test theory (CTT), and item response theory (IRT) in test construction, and analysis of test scores (2). The second problem has been solved both theoretical and empirical. No doubt, that computer implementation in test administration, construction, score analysis, test forms creating, and adaptive testing is very useful activity. It seems, as well, implementation of IRT in test construction and its score analysis has some advantages in comparison with CTT. On the other hand, mastering IRT is a quite difficult task, and there are strict demands to be fulfilled before IRT could be applied, too. There are principles of adaptive testing described in the study. This topic has not been described in any educational journal till today. Special software for realizing classical item analysis (ITEMAN, LERTAP 5) and for realizing IRT analysis (BILOG-MG) are presented here. To my knowledge comparison of item analysis carried out by methods based on CTT and IRT has not been presented in the Czech Republic. An analysis...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990009441560106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV