Zobrazit minimální záznam

Musical project as a means of self-fulfilment in gifted grammar school students
dc.creatorBorůvková, Markéta
dc.date.accessioned2021-05-20T10:47:07Z
dc.date.available2021-05-20T10:47:07Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94171
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá možnostmi, způsoby a formami sebeuplatnění nadaných gymnaziálních studentů v rámci realizace muzikálového projektu na víceletém gymnáziu (konkrétně se jedná o nastudování muzikálového díla Evita realizované na Matičním gymnáziu Ostrava, p.o.). Práce zjišťuje, zda muzikálový projekt vedený v tomto školním prostředí je vhodným prostředkem pro seberealizaci nadaných gymnaziálních studentů, a dále stanovuje, jakým způsobem se seberealizace těchto subjektů uskutečňuje, kterých oblastí se týká a v neposlední řadě, co představuje u takto nadaných studentů motivační a iniciační stimuly pro činnost v rámci projektu a aktivní spolupráci na něm. V teoretické části vychází text z vymezení základní terminologie vtahující se k problematice nadání, jeho typologie a specifikace výuky a výchovy nadaných jedinců. Text se dále zaměřuje na potenciál muzikálu jako žánru a shrnuje předpoklady, pro které se muzikál jako syntetická forma integrující několik uměleckých složek může stát vhodným materiálem k projektovému způsobu výuky v prostředí školy. Výzkumná část disertační práce postavená na originálním exploračním šetření vychází z realizace konkrétního muzikálového díla provedeného v rámci projektové výuky na víceletém gymnáziu. V první fázi šetření provádí a zpracovává nominaci jedinců...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis discuses possibilities, ways and forms of self-realisation of talented grammar school students in staging of a musical project in an 8-year grammar school (specifically the Evita musical staged at Matiční gymnázium Ostrava, p.o.). The thesis finds out if the musical project conducted in this school environment is a suitable tool for self- realisation of gifted grammar school students. Further, it establishes the ways in which the self-realisation of the subjects takes place, which areas it concerns and last but not least which motivation and initiation stimuli there are for the activity in such project and active participation in it. In the theoretical part the work defines the fundamental terminology concerning the area of education, its typology, specification of tuition and raising of gifted individuals. Also, the text focuses at a potential of a musical as a genre and it summarizes presumptions thanks to which a musical as a synthetic form integrating several artistic components can become a suitable material for a project form of tuition in a school environment. The research part of the thesis builds upon an authentic exploratory survey and it is based upon an implementation of a particular musical work produced within a project tuition at an 8-year grammar school. The first stage...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectself-realisationen_US
dc.subjectproject tuitionen_US
dc.subjectmusicalen_US
dc.subjectmusical projecten_US
dc.subjectgiftedness and talenten_US
dc.subjectdiagnostics of giftednessen_US
dc.subjecttuition and raising of gifted individualsen_US
dc.subject8-year grammar schoolen_US
dc.subjectexploratory surveyen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectseberealizacecs_CZ
dc.subjectprojektová výukacs_CZ
dc.subjectmuzikálcs_CZ
dc.subjectmuzikálový projektcs_CZ
dc.subjectnadánícs_CZ
dc.subjectdiagnostika nadánícs_CZ
dc.subjectvýchova a vzdělávání nadaných jedincůcs_CZ
dc.subjectvíceleté gymnáziumcs_CZ
dc.subjectexplorační šetřenícs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.titleMuzikálový projekt jako prostředek seberealizace nadaných gymnaziálních studentůcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-11-27
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId198517
dc.title.translatedMusical project as a means of self-fulfilment in gifted grammar school studentsen_US
dc.identifier.aleph002167112
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Musicen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csDisertační práce se zabývá možnostmi, způsoby a formami sebeuplatnění nadaných gymnaziálních studentů v rámci realizace muzikálového projektu na víceletém gymnáziu (konkrétně se jedná o nastudování muzikálového díla Evita realizované na Matičním gymnáziu Ostrava, p.o.). Práce zjišťuje, zda muzikálový projekt vedený v tomto školním prostředí je vhodným prostředkem pro seberealizaci nadaných gymnaziálních studentů, a dále stanovuje, jakým způsobem se seberealizace těchto subjektů uskutečňuje, kterých oblastí se týká a v neposlední řadě, co představuje u takto nadaných studentů motivační a iniciační stimuly pro činnost v rámci projektu a aktivní spolupráci na něm. V teoretické části vychází text z vymezení základní terminologie vtahující se k problematice nadání, jeho typologie a specifikace výuky a výchovy nadaných jedinců. Text se dále zaměřuje na potenciál muzikálu jako žánru a shrnuje předpoklady, pro které se muzikál jako syntetická forma integrující několik uměleckých složek může stát vhodným materiálem k projektovému způsobu výuky v prostředí školy. Výzkumná část disertační práce postavená na originálním exploračním šetření vychází z realizace konkrétního muzikálového díla provedeného v rámci projektové výuky na víceletém gymnáziu. V první fázi šetření provádí a zpracovává nominaci jedinců...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis discuses possibilities, ways and forms of self-realisation of talented grammar school students in staging of a musical project in an 8-year grammar school (specifically the Evita musical staged at Matiční gymnázium Ostrava, p.o.). The thesis finds out if the musical project conducted in this school environment is a suitable tool for self- realisation of gifted grammar school students. Further, it establishes the ways in which the self-realisation of the subjects takes place, which areas it concerns and last but not least which motivation and initiation stimuli there are for the activity in such project and active participation in it. In the theoretical part the work defines the fundamental terminology concerning the area of education, its typology, specification of tuition and raising of gifted individuals. Also, the text focuses at a potential of a musical as a genre and it summarizes presumptions thanks to which a musical as a synthetic form integrating several artistic components can become a suitable material for a project form of tuition in a school environment. The research part of the thesis builds upon an authentic exploratory survey and it is based upon an implementation of a particular musical work produced within a project tuition at an 8-year grammar school. The first stage...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990021671120106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV