Zobrazit minimální záznam

Economic socialization: psychological aspects of money for children and adolescents
dc.contributor.advisorHöschlová, Eva
dc.creatorPřibilová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-11-21T10:59:21Z
dc.date.available2017-11-21T10:59:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93465
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis is not to present the viewpoint of developmental psychologists on the whole economy, but only to provide the readers with an excursion into some important passages of economic socialization of children and adolescents. The bachelor thesis contains a number of up-to-date research on the subject. Functional literacy and financial literacy are described in detail, as well as the question of pocket money and the ability to defer gratification. The proposal of qualitative research is based on the theoretical part and focuses on the perception of economic concepts and patterns of children in the Czech Republic aged 8 to 12 years Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractCílem bakalářské práce není prezentovat pohled vývojových psychologů na celou ekonomiku, ale pouze poskytnout čtenáři exkurz do některých důležitých pasáží ekonomické socializace dětí a dospívajících. Práce obsahuje řadu aktuálních výzkumů na toto téma. Podrobně jsou rozpracovány funkční gramotnost a finanční gramotnost, a dále pak otázka kapesného a schopnosti odložené gratifikace. Návrh kvalitativního výzkumu nasedá na teoretickou část a věnuje se vnímání ekonomických pojmů a zákonitostí dětmi v České republice ve středním školním věku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectekonomická socializace -|kognice|funkční gramotnost|kapesné|šetření penězcs_CZ
dc.subjecteconomic socialization|cognition|functional literacy|pocket money|saving moneyen_US
dc.titleEkonomická socializace: psychologické aspekty peněz u dětí a dospívajícíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-07
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId164948
dc.title.translatedEconomic socialization: psychological aspects of money for children and adolescentsen_US
dc.contributor.refereeKomárek, Tomáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce není prezentovat pohled vývojových psychologů na celou ekonomiku, ale pouze poskytnout čtenáři exkurz do některých důležitých pasáží ekonomické socializace dětí a dospívajících. Práce obsahuje řadu aktuálních výzkumů na toto téma. Podrobně jsou rozpracovány funkční gramotnost a finanční gramotnost, a dále pak otázka kapesného a schopnosti odložené gratifikace. Návrh kvalitativního výzkumu nasedá na teoretickou část a věnuje se vnímání ekonomických pojmů a zákonitostí dětmi v České republice ve středním školním věku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the bachelor thesis is not to present the viewpoint of developmental psychologists on the whole economy, but only to provide the readers with an excursion into some important passages of economic socialization of children and adolescents. The bachelor thesis contains a number of up-to-date research on the subject. Functional literacy and financial literacy are described in detail, as well as the question of pocket money and the ability to defer gratification. The proposal of qualitative research is based on the theoretical part and focuses on the perception of economic concepts and patterns of children in the Czech Republic aged 8 to 12 years Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV