Zobrazit minimální záznam

Comparative Analysis of Czech and Norwegian Educational System: Analysis of chosen actual problems
dc.contributor.advisorBurešová, Karolína
dc.creatorŠejnohová, Kristýna
dc.date.accessioned2017-11-13T10:54:19Z
dc.date.available2017-11-13T10:54:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93214
dc.description.abstractComparative analysis of Czech and Norwegian educational system is focused on comparing topics of inclusive education and teacher training between both countries. The aim of thesis is comparation of chosen educational topics, which is based on study and analysis of curricular and legislative documents, white papers etc. of the Czech Republic and Norway with reference to their links and differences. The main focus of thesis is synchronous data comparison and suggestion of solutions for pedagogical reality. Comparison of selected pedagogical problems is supplemented by chapters that briefly present demographic, historical, economic, etc. data on the countries concerned, including a brief overview of education systems. The results of the thesis can serve as a basis for further research of selected topics or may be an inspiration for practice. Key words: education system of Czech Republic, education system of Norway, teacher training, inclusive education, educational policyen_US
dc.description.abstractKomparativní analýza českého a norského vzdělávacího systému je zaměřena na srovnání témat vzdělávání budoucích učitelů a inkluzivního vzdělávání mezi oběma zeměmi. Cílem práce je komparace vybraných pedagogických témat na základě studia a analýzy dokumentů (kurikulárních, odborných a legislativních) České republiky a Norského království s poukázáním na jejich spojitosti a rozdíly. Těžiště práce spočívá v synchronním srovnání dat a v navrhování řešení pro pedagogickou praxi. Komparace vybraných pedagogických problémů je doplněna o kapitoly, které stručně představují demografické, historické, ekonomické aj. údaje o daných zemích, včetně stručného přehledu vzdělávacích systémů. Výsledky práce mohou sloužit jako základ pro další zkoumání vybraných témat, případně mohou být inspirací pro praxi. Klíčová slova: vzdělávací systém České republiky, vzdělávací systém Norského království, vzdělávání budoucích učitelů, inkluzivní vzdělávání, vzdělávací politikacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělávací systém České republikycs_CZ
dc.subjectvzdělávací systém Norského královstvícs_CZ
dc.subjectvzdálávání budoucích učitelůcs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvzdělávací politikacs_CZ
dc.subjecteducation system of Czech Republicen_US
dc.subjecteducation system of Norwayen_US
dc.subjectteacher trainingen_US
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjecteducational policyen_US
dc.titleKomparativní analýza českého a norského vzdělávacího systému: analýza vybraných aktuálních problémůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-13
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId165971
dc.title.translatedComparative Analysis of Czech and Norwegian Educational System: Analysis of chosen actual problemsen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csKomparativní analýza českého a norského vzdělávacího systému je zaměřena na srovnání témat vzdělávání budoucích učitelů a inkluzivního vzdělávání mezi oběma zeměmi. Cílem práce je komparace vybraných pedagogických témat na základě studia a analýzy dokumentů (kurikulárních, odborných a legislativních) České republiky a Norského království s poukázáním na jejich spojitosti a rozdíly. Těžiště práce spočívá v synchronním srovnání dat a v navrhování řešení pro pedagogickou praxi. Komparace vybraných pedagogických problémů je doplněna o kapitoly, které stručně představují demografické, historické, ekonomické aj. údaje o daných zemích, včetně stručného přehledu vzdělávacích systémů. Výsledky práce mohou sloužit jako základ pro další zkoumání vybraných témat, případně mohou být inspirací pro praxi. Klíčová slova: vzdělávací systém České republiky, vzdělávací systém Norského království, vzdělávání budoucích učitelů, inkluzivní vzdělávání, vzdělávací politikacs_CZ
uk.abstract.enComparative analysis of Czech and Norwegian educational system is focused on comparing topics of inclusive education and teacher training between both countries. The aim of thesis is comparation of chosen educational topics, which is based on study and analysis of curricular and legislative documents, white papers etc. of the Czech Republic and Norway with reference to their links and differences. The main focus of thesis is synchronous data comparison and suggestion of solutions for pedagogical reality. Comparison of selected pedagogical problems is supplemented by chapters that briefly present demographic, historical, economic, etc. data on the countries concerned, including a brief overview of education systems. The results of the thesis can serve as a basis for further research of selected topics or may be an inspiration for practice. Key words: education system of Czech Republic, education system of Norway, teacher training, inclusive education, educational policyen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV