Show simple item record

The world of work through the perspective of state, labour unions and employers. Building a hegemony.
dc.contributor.advisorLánský, Ondřej
dc.creatorNěmec, Lukáš
dc.date.accessioned2020-08-21T23:07:18Z
dc.date.available2020-08-21T23:07:18Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93121
dc.description.abstract(česky) Během dospívání se výrazně formují hodnotové orientace člověka ke společnosti, zaměstnání či ekonomice. Vzdělávací systém hraje důležitou roli v tomto hodnotovém zrání člověka tím, že mu zprostředkovává klíčové společenské orientace ve formě znalostí, povědomí či názorů. Teorie kulturní a sociální reprodukce patří mezi první kritické analýzy vzdělávání, které poukázaly na to, že toto zprostředkování slouží k udržení (reprodukci) sociálních nerovností ve společnosti. Základní otázka vzdělávání podle těchto kritických analýz tak nespočívá v tom, jaké znalosti ve škole získáváme, ale naopak znalosti koho, ve škole získáváme. V České republice prochází zhruba 73 % žáků středním odborným vzděláváním. Tito žáci po absolvování většinou vstupují jako první v relativně nízkém věku do světa placené práce. Střední odborné vzdělávání v České republice procházelo mezi lety 2004-2012 systémovou změnou v podobě implementace kurikulární reformy v návaznosti na přijetí zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání. Kurikulární reforma umožňovala ovlivnit cíle a obsahy vzdělávání na národní úrovni různým společenským aktérům pomocí jejich možné participace na tvorbě rámcových vzdělávacích programů, základních kurikulárních dokumentů českého vzdělávacího...cs_CZ
dc.description.abstract(in English): During adolescence, a person's value orientations towards society, employment, and the economy are being shaped significantly. The educational system plays an important role in this maturing of a person's values in that it provides key social orientation in the form of knowledge, consciousness, or opinions. The theory of cultural and social reproduction was among the first analyses of critical education that drew attention to the fact that this mediation of orientation serves for the maintaining (reproduction) of social inequalities in society. The basic question of education according to these analyses of critical education thus is not what knowledge we get at school, but rather whose knowledge. In the Czech Republic, ca. 73% of pupils go through secondary vocational training. After graduation, most of these pupils are the first to enter the world of paid labor at a relatively early age. Between 2004 and 2012, intermediate vocational training underwent a change of system in the form of the implementation of curriculum reform in connection with the adoption of Act No. 561 / 2004 Coll. on Preschool, Elementary, Secondary, Tertiary Vocational, and Other Education. Curriculum reform enabled various social agents to influence the goals and content of education at the national level...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectprácecs_CZ
dc.subjectstátcs_CZ
dc.subjectodborycs_CZ
dc.subjectzaměstnavatelécs_CZ
dc.subjecthegemoniecs_CZ
dc.subjectcurriculumcs_CZ
dc.subjectworken_US
dc.subjectstateen_US
dc.subjectlabour unionsen_US
dc.subjectemployersen_US
dc.subjecthegemonyen_US
dc.subjectcurriculumen_US
dc.titleSvět práce pohledem státu, odborů a zaměstnavatelů. Budování hegemonie.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-06
dc.description.departmentInstitute of Political Scienceen_US
dc.description.departmentÚstav politologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId180547
dc.title.translatedThe world of work through the perspective of state, labour unions and employers. Building a hegemony.en_US
dc.contributor.refereeMájíček, Jan
dc.identifier.aleph002160629
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitické teorie a současné dějinycs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Theories and Contemporary Historyen_US
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav politologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Political Scienceen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitické teorie a současné dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Theories and Contemporary Historyen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Během dospívání se výrazně formují hodnotové orientace člověka ke společnosti, zaměstnání či ekonomice. Vzdělávací systém hraje důležitou roli v tomto hodnotovém zrání člověka tím, že mu zprostředkovává klíčové společenské orientace ve formě znalostí, povědomí či názorů. Teorie kulturní a sociální reprodukce patří mezi první kritické analýzy vzdělávání, které poukázaly na to, že toto zprostředkování slouží k udržení (reprodukci) sociálních nerovností ve společnosti. Základní otázka vzdělávání podle těchto kritických analýz tak nespočívá v tom, jaké znalosti ve škole získáváme, ale naopak znalosti koho, ve škole získáváme. V České republice prochází zhruba 73 % žáků středním odborným vzděláváním. Tito žáci po absolvování většinou vstupují jako první v relativně nízkém věku do světa placené práce. Střední odborné vzdělávání v České republice procházelo mezi lety 2004-2012 systémovou změnou v podobě implementace kurikulární reformy v návaznosti na přijetí zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání. Kurikulární reforma umožňovala ovlivnit cíle a obsahy vzdělávání na národní úrovni různým společenským aktérům pomocí jejich možné participace na tvorbě rámcových vzdělávacích programů, základních kurikulárních dokumentů českého vzdělávacího...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): During adolescence, a person's value orientations towards society, employment, and the economy are being shaped significantly. The educational system plays an important role in this maturing of a person's values in that it provides key social orientation in the form of knowledge, consciousness, or opinions. The theory of cultural and social reproduction was among the first analyses of critical education that drew attention to the fact that this mediation of orientation serves for the maintaining (reproduction) of social inequalities in society. The basic question of education according to these analyses of critical education thus is not what knowledge we get at school, but rather whose knowledge. In the Czech Republic, ca. 73% of pupils go through secondary vocational training. After graduation, most of these pupils are the first to enter the world of paid labor at a relatively early age. Between 2004 and 2012, intermediate vocational training underwent a change of system in the form of the implementation of curriculum reform in connection with the adoption of Act No. 561 / 2004 Coll. on Preschool, Elementary, Secondary, Tertiary Vocational, and Other Education. Curriculum reform enabled various social agents to influence the goals and content of education at the national level...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav politologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV