dc.contributor.advisor | Kocianová, Renata | |
dc.creator | Květoňová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2017-11-10T11:06:01Z | |
dc.date.available | 2017-11-10T11:06:01Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/93117 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with identification and description of factors which influence internal coaching in organizations. Based on summarized findings from literature, research papers and articles there are described goals, principles and models of coaching, profile of the coach and contributions to a coachee. Subsequently, coaching is put into the organizational context and presented as one of the development method. Emphasis is put on the internal coaching and its process and on internal coaches. The diploma thesis entails an empirical research based on which are presented key factors that influence internal coaching in organizations from the perspective of guarantors of coaching, internal coaches an coachees. Key words: coaching, internal coaching, employee`s development, coaching process, coach, coachee | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá identifikací a popisem faktorů, které ovlivňují interní koučování v organizacích. Na základě poznatků z odborných zdrojů jsou představeny cíle, principy a modely koučování, osoba kouče a přínosy koučování pro jedince. Dále je koučování představeno v kontextu organizace jakožto jedna z metod rozvoje. Důraz je kladen na interní koučování a jeho proces a na interní kouče. Součástí práce je empirické šetření ve vybraných organizacích v České republice, na jehož základě jsou představeny klíčové faktory ovlivňující interní koučování v organizacích, a to z pohledu garantů koučování, interních koučů a klientů koučování. Klíčová slova: koučování, interní koučování, rozvoj zaměstnanců, proces koučování, kouč, koučovaný | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | koučování|interní koučování|rozvoj zaměstnanců|proces koučování|kouč|koučovaný | cs_CZ |
dc.subject | coaching|internal coaching|employee`s development|coaching process|coach|coachee | en_US |
dc.title | Klíčové faktory interního koučování v organizacích | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-11 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 190609 | |
dc.title.translated | Key factors for internal coaching in organizations | en_US |
dc.contributor.referee | Běhounková, Olga | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá identifikací a popisem faktorů, které ovlivňují interní koučování v organizacích. Na základě poznatků z odborných zdrojů jsou představeny cíle, principy a modely koučování, osoba kouče a přínosy koučování pro jedince. Dále je koučování představeno v kontextu organizace jakožto jedna z metod rozvoje. Důraz je kladen na interní koučování a jeho proces a na interní kouče. Součástí práce je empirické šetření ve vybraných organizacích v České republice, na jehož základě jsou představeny klíčové faktory ovlivňující interní koučování v organizacích, a to z pohledu garantů koučování, interních koučů a klientů koučování. Klíčová slova: koučování, interní koučování, rozvoj zaměstnanců, proces koučování, kouč, koučovaný | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with identification and description of factors which influence internal coaching in organizations. Based on summarized findings from literature, research papers and articles there are described goals, principles and models of coaching, profile of the coach and contributions to a coachee. Subsequently, coaching is put into the organizational context and presented as one of the development method. Emphasis is put on the internal coaching and its process and on internal coaches. The diploma thesis entails an empirical research based on which are presented key factors that influence internal coaching in organizations from the perspective of guarantors of coaching, internal coaches an coachees. Key words: coaching, internal coaching, employee`s development, coaching process, coach, coachee | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |