Zobrazit minimální záznam

Pedagogické praxe v přípravě angličtinářů
dc.contributor.advisorGráf, Tomáš
dc.creatorPospíšil, Jan
dc.date.accessioned2017-11-10T11:04:58Z
dc.date.available2017-11-10T11:04:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93112
dc.description.abstractThis thesis focuses on the topic of teaching practicum in training teachers of EFL. The practicum is regarded as a complex didactic tool realized for a specific purpose with a specific aim. The theoretical part of the thesis presents the concept of practicum and the role of its participants. Furthermore, it presents the practicum models used in Finland, Germany and Belgium. Based on secondary literature and on the description of the practicum models used in the selected countries, the theoretical part proposes recommendations for enhancing the efficiency of practical training within the lifelong learning programme. The aim of the empirical part of this thesis is to find out how novice teachers evaluate their practical training and the beginning of their teaching career. The research is based on five case studies of teachers educated at the Faculty of Arts at Charles University and one case study of a teacher educated at the Faculty of Education at the University of South Bohemia. Semi- structured interviews were conducted to find out whether the novice teachers felt sufficiently prepared for their career and whether they consider the practicum model efficient. The research findings suggest that the practicum model used within the lifelong learning programme is inadequate and does not sufficiently...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou pedagogických praxí a její rolí v praktické přípravě učitelů anglického jazyka. Práce pojímá pedagogickou praxi z pohledu didaktiky, tedy jako nástroj používaný za účelem připravit učitele na jejich budoucí kariéru. Teoretická část rozebírá, na základě sekundární literatury, jakou roli povinná pedagogická praxe hraje a jací účastníci do ní vstupují. Dále představuje modely praktické přípravy učitelů používané ve Finsku, Německu a Belgii. Na základě tohoto popisu jsou předloženy návrhy pro zvýšení efektivity povinné pedagogické praxe v rámci programu celoživotního vzdělávání. V empirické části se práce zaměřuje na to, jak svou praktickou přípravu hodnotí začínající učitelé. Základem výzkumu jsou případové studie pěti začínajících učitelů připravovaných na Filozofické fakultě Karlovy univerzity a jedné začínající učitelky připravované na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity. Cílem výzkumu bylo na základě polostrukturovaných rozhovorů zjistit, jak začínající učitelé hodnotí praxi a zda je připravila pro začátek jejich budoucí kariéry. Výsledky výzkumu naznačují, že příprava učitelů anglického jazyka připravovaných v rámci programu celoživotního vzdělávání je nedostatečná. Mezi hlavní nedostatky současného modelu praktické přípravy patří její délka,...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvýuka anglického jazyka|pedagogická praxe|souvislá pedagogická praxe|průběžná pedagogická praxe|mnohonásobná případová studie|fakultní učitelécs_CZ
dc.subjectEnglish language teaching|teaching practicum|qualitative research|multiple case study|faculty teachersen_US
dc.titlePracticum in training teachers of EFLen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-06
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId181667
dc.title.translatedPedagogické praxe v přípravě angličtinářůcs_CZ
dc.contributor.refereeČermák, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language and Linguisticsen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazykcs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language and Linguisticsen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou pedagogických praxí a její rolí v praktické přípravě učitelů anglického jazyka. Práce pojímá pedagogickou praxi z pohledu didaktiky, tedy jako nástroj používaný za účelem připravit učitele na jejich budoucí kariéru. Teoretická část rozebírá, na základě sekundární literatury, jakou roli povinná pedagogická praxe hraje a jací účastníci do ní vstupují. Dále představuje modely praktické přípravy učitelů používané ve Finsku, Německu a Belgii. Na základě tohoto popisu jsou předloženy návrhy pro zvýšení efektivity povinné pedagogické praxe v rámci programu celoživotního vzdělávání. V empirické části se práce zaměřuje na to, jak svou praktickou přípravu hodnotí začínající učitelé. Základem výzkumu jsou případové studie pěti začínajících učitelů připravovaných na Filozofické fakultě Karlovy univerzity a jedné začínající učitelky připravované na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity. Cílem výzkumu bylo na základě polostrukturovaných rozhovorů zjistit, jak začínající učitelé hodnotí praxi a zda je připravila pro začátek jejich budoucí kariéry. Výsledky výzkumu naznačují, že příprava učitelů anglického jazyka připravovaných v rámci programu celoživotního vzdělávání je nedostatečná. Mezi hlavní nedostatky současného modelu praktické přípravy patří její délka,...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the topic of teaching practicum in training teachers of EFL. The practicum is regarded as a complex didactic tool realized for a specific purpose with a specific aim. The theoretical part of the thesis presents the concept of practicum and the role of its participants. Furthermore, it presents the practicum models used in Finland, Germany and Belgium. Based on secondary literature and on the description of the practicum models used in the selected countries, the theoretical part proposes recommendations for enhancing the efficiency of practical training within the lifelong learning programme. The aim of the empirical part of this thesis is to find out how novice teachers evaluate their practical training and the beginning of their teaching career. The research is based on five case studies of teachers educated at the Faculty of Arts at Charles University and one case study of a teacher educated at the Faculty of Education at the University of South Bohemia. Semi- structured interviews were conducted to find out whether the novice teachers felt sufficiently prepared for their career and whether they consider the practicum model efficient. The research findings suggest that the practicum model used within the lifelong learning programme is inadequate and does not sufficiently...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV