Zobrazit minimální záznam

Cognitive Development Support of Adolescents with Learning Disabilities
dc.contributor.advisorMorávková Krejčová, Lenka
dc.creatorJungwirthová, Lucie
dc.date.accessioned2017-11-10T11:02:54Z
dc.date.available2017-11-10T11:02:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93101
dc.description.abstractThis thesis deals with possibilities of cognitive development support of adolescents with learning disabilities. The theoretical part first introduces cognitive deficits which are typical for these disabilities. Then it focuses on particular possibilities for adolescents with learning disabilities and how to support their cognitive development. Attention is paid to the use of modern information technologies and applications for children and adolescents with learning disabilities. The thesis also includes a research that attempts to verify the effectiveness of application called Tablexia. Although the results do not confirm the clear efficiency of cognitive training with this application, optional ways to capture the effectiveness better are discussed.en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá možnostmi podpory kognitivního rozvoje dospívajících se specifickými poruchami učení. Teoretická část nejprve představí kognitivní deficity, které jsou typické pro tyto poruchy. Pak se zaměřuje na konkrétní možnosti, jak u adolescentů se specifickými poruchami učení podpořit jejich kognitivní rozvoj. Pozornost je věnována využití moderních informačních technologií a aplikacím určeným dětem a adolescentům se specifickými poruchami učení. Součástí práce je výzkum, který se pokouší ověřit efektivitu aplikace Tablexia. Ačkoli výsledky nepotvrdily jednoznačnou účinnost kognitivního tréninku za pomoci této aplikace, jsou v práci diskutovány možnosti, jak upravit případné další výzkumy, aby byly schopné efektivitu lépe zachytit.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKognitivní rozvoj|specifické poruchy učení|dospívající|kognitivní deficity|informační technologiecs_CZ
dc.subjectCognitive development|learning disabilities|adolescents|cognitive deficits|information technologiesen_US
dc.titlePodpora kognitivního rozvoje dospívajících se specifickými poruchami učenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-05
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId180707
dc.title.translatedCognitive Development Support of Adolescents with Learning Disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeBlatný, Marek
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá možnostmi podpory kognitivního rozvoje dospívajících se specifickými poruchami učení. Teoretická část nejprve představí kognitivní deficity, které jsou typické pro tyto poruchy. Pak se zaměřuje na konkrétní možnosti, jak u adolescentů se specifickými poruchami učení podpořit jejich kognitivní rozvoj. Pozornost je věnována využití moderních informačních technologií a aplikacím určeným dětem a adolescentům se specifickými poruchami učení. Součástí práce je výzkum, který se pokouší ověřit efektivitu aplikace Tablexia. Ačkoli výsledky nepotvrdily jednoznačnou účinnost kognitivního tréninku za pomoci této aplikace, jsou v práci diskutovány možnosti, jak upravit případné další výzkumy, aby byly schopné efektivitu lépe zachytit.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with possibilities of cognitive development support of adolescents with learning disabilities. The theoretical part first introduces cognitive deficits which are typical for these disabilities. Then it focuses on particular possibilities for adolescents with learning disabilities and how to support their cognitive development. Attention is paid to the use of modern information technologies and applications for children and adolescents with learning disabilities. The thesis also includes a research that attempts to verify the effectiveness of application called Tablexia. Although the results do not confirm the clear efficiency of cognitive training with this application, optional ways to capture the effectiveness better are discussed.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV