Show simple item record

Absurdity of Violence in Modern Hispanoamerican Theatre
dc.contributor.advisorPoláková, Dora
dc.creatorMerhautová, Eva
dc.date.accessioned2017-11-10T10:59:17Z
dc.date.available2017-11-10T10:59:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93081
dc.description.abstract(English) The aim of this work is to compare the features of the theatre of the absurd of three hispanoamerican works, Falsa Alarma by Virgilio Piñera, Los Siameses by Griselda Gambaro and La noche de los asesinos by José Triana. First, the theoretical introduction focuses on the origins of the so called theatre of the absurd and its main sources, its main characteristics and finally its extension throughout the Latin America. Furthemore, the principal part of this work deals with the concrete analysis of the three theatre works mentioned above, and slightly discusses lifes and works of its authors. Individual chapters aim as at the typical absurd elements, as at those that are in some way original within the theatre of the absurd paradigm. The main help for each analysis are three principal features of this movement: denial of the plot, violation of the communicative function of the language and even systematical rupture of characters. The final part focuses as on the mutual comparison of the three hispanoamerican works, as their likening to the european theatre of the absurd works.en_US
dc.description.abstract(Česky) Předkládaná práce si klade za cíl prozkoumat a porovnat prvky absurdního dramatu u tří moderních hispanoamerických děl, Falsa Alarma (Planý poplach) Virgilia Piñery, Los Siameses (Siamčata) Griseldy Gambaro a naposledy La noche de los asesinos (Noc vrahů) Josého Triany. Počáteční teoretický úvod se zaměřuje na vznik tzv. absurdního divadla, jeho nejdůležitější znaky a konečně i rozšíření tohoto dramatu po Hispánské Americe. Následující stěžejní část práce se zabývá již konkrétně zkoumanými díly a okrajově i autory a jejich tvorbou související se zmiňovanými texty. V jednotlivých kapitolách jsou rozebírány jak typické absurdní prvky, tak i ty, které jsou nějakým způsobem v rámci tohoto paradigmatu originální. Hlavními vodítky při analýze každého dramatu jsou tři nejvýraznější charakteristiky absurdního divadla: popření děje, narušení komunikativní funkce jazyka a až systematické rozvrácení postav. Závěrečná část se věnuje porovnání tvorby tří hispanoamerických autorů jak vzájemně, tak s jejich evropskými protějšky.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAbsurdní dramacs_CZ
dc.subjectmoderní hispanoamerické dramacs_CZ
dc.subjectnásilícs_CZ
dc.subjectGriselda Gambarocs_CZ
dc.subjectJosé Trianacs_CZ
dc.subjectEnrique Buenaventuracs_CZ
dc.subjectMario Benedettics_CZ
dc.subjectTheatre of Absurden_US
dc.subjectmodern hispanoamerican theatreen_US
dc.subjectviolence,Griselda Gambaroen_US
dc.subjectJosé Trianaen_US
dc.subjectEnrique Buenaventuraen_US
dc.subjectMario Benedettien_US
dc.titleAbsurdita násilí v moderním hispanoamerickém dramatucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-12
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId169893
dc.title.translatedAbsurdity of Violence in Modern Hispanoamerican Theatreen_US
dc.contributor.refereeHousková, Anna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHispanian Studiesen_US
thesis.degree.disciplineHispanistikacs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHispanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enHispanian Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(Česky) Předkládaná práce si klade za cíl prozkoumat a porovnat prvky absurdního dramatu u tří moderních hispanoamerických děl, Falsa Alarma (Planý poplach) Virgilia Piñery, Los Siameses (Siamčata) Griseldy Gambaro a naposledy La noche de los asesinos (Noc vrahů) Josého Triany. Počáteční teoretický úvod se zaměřuje na vznik tzv. absurdního divadla, jeho nejdůležitější znaky a konečně i rozšíření tohoto dramatu po Hispánské Americe. Následující stěžejní část práce se zabývá již konkrétně zkoumanými díly a okrajově i autory a jejich tvorbou související se zmiňovanými texty. V jednotlivých kapitolách jsou rozebírány jak typické absurdní prvky, tak i ty, které jsou nějakým způsobem v rámci tohoto paradigmatu originální. Hlavními vodítky při analýze každého dramatu jsou tři nejvýraznější charakteristiky absurdního divadla: popření děje, narušení komunikativní funkce jazyka a až systematické rozvrácení postav. Závěrečná část se věnuje porovnání tvorby tří hispanoamerických autorů jak vzájemně, tak s jejich evropskými protějšky.cs_CZ
uk.abstract.en(English) The aim of this work is to compare the features of the theatre of the absurd of three hispanoamerican works, Falsa Alarma by Virgilio Piñera, Los Siameses by Griselda Gambaro and La noche de los asesinos by José Triana. First, the theoretical introduction focuses on the origins of the so called theatre of the absurd and its main sources, its main characteristics and finally its extension throughout the Latin America. Furthemore, the principal part of this work deals with the concrete analysis of the three theatre works mentioned above, and slightly discusses lifes and works of its authors. Individual chapters aim as at the typical absurd elements, as at those that are in some way original within the theatre of the absurd paradigm. The main help for each analysis are three principal features of this movement: denial of the plot, violation of the communicative function of the language and even systematical rupture of characters. The final part focuses as on the mutual comparison of the three hispanoamerican works, as their likening to the european theatre of the absurd works.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV