Zobrazit minimální záznam

The New Role of Public Academic Institutions in Civil Society and Adult Education
dc.contributor.advisorHrubec, Marek
dc.creatorNavrátilová, Tereza
dc.date.accessioned2017-11-10T10:58:56Z
dc.date.available2017-11-10T10:58:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93079
dc.description.abstractThis diploma thesis is focusing on finding a new way of building a relationship between citizens and public academic institutions through the work of adult educators. It analyzes communication channels of academic institutions used for communication with the public and suggests new ones, based on the principles of knowledge mobilization theory. It draws how to bring elements of active civic participation into Czech society and this is based on deliberative concepts of democracy and principles of social critical theory. Attention is paid to the specification of the role of adult educator as a mediator of communication between civil society and the institution. Keywords adult education, civil society, public academic institutions, andragogy, participatory democracy, knowledge mobilization, deliberative democracy, critical theoryen_US
dc.description.abstractDiplomová práce se soustředí na navržení způsobu spojení občanů a veřejných akademických institucí, a to prostřednictvím práce vzdělavatele dospělých. Analyzuje současné způsoby komunikace akademických institucí s veřejností a nalézá nové, založené na principech teorie transferu výzkumných poznatků. Navrhuje, jak pracovat s vnášením prvků aktivní občanské participace do české společnosti na základě deliberativního pojetí demokracie a principů kritického přístupu ve vědě. Pozornost je věnována specifikaci role andragoga jako zprostředkovatele komunikace mezi občanskou společností a danou institucí. Klíčová slova vzdělávání dospělých, občanská společnost, veřejné akademické instituce, andragogika, participativní demokracie, transfer výzkumných poznatků, kritická teoriecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělávání dospělých|občanská společnost|veřejné akademické instituce|andragogika|participativní demokracie|transfer výzkumných poznatků|kritická teoriecs_CZ
dc.subjectadult education|civil society|public academic institutions|andragogy|participatory democracy|knowledge mobilization|critical theoryen_US
dc.titleNová role veřejných akademických institucí v občanské společnosti a vzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-07
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId172441
dc.title.translatedThe New Role of Public Academic Institutions in Civil Society and Adult Educationen_US
dc.contributor.refereeKopecký, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se soustředí na navržení způsobu spojení občanů a veřejných akademických institucí, a to prostřednictvím práce vzdělavatele dospělých. Analyzuje současné způsoby komunikace akademických institucí s veřejností a nalézá nové, založené na principech teorie transferu výzkumných poznatků. Navrhuje, jak pracovat s vnášením prvků aktivní občanské participace do české společnosti na základě deliberativního pojetí demokracie a principů kritického přístupu ve vědě. Pozornost je věnována specifikaci role andragoga jako zprostředkovatele komunikace mezi občanskou společností a danou institucí. Klíčová slova vzdělávání dospělých, občanská společnost, veřejné akademické instituce, andragogika, participativní demokracie, transfer výzkumných poznatků, kritická teoriecs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is focusing on finding a new way of building a relationship between citizens and public academic institutions through the work of adult educators. It analyzes communication channels of academic institutions used for communication with the public and suggests new ones, based on the principles of knowledge mobilization theory. It draws how to bring elements of active civic participation into Czech society and this is based on deliberative concepts of democracy and principles of social critical theory. Attention is paid to the specification of the role of adult educator as a mediator of communication between civil society and the institution. Keywords adult education, civil society, public academic institutions, andragogy, participatory democracy, knowledge mobilization, deliberative democracy, critical theoryen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV