dc.contributor.advisor | Hrubec, Marek | |
dc.creator | Navrátilová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-11-10T10:58:56Z | |
dc.date.available | 2017-11-10T10:58:56Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/93079 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis is focusing on finding a new way of building a relationship between citizens and public academic institutions through the work of adult educators. It analyzes communication channels of academic institutions used for communication with the public and suggests new ones, based on the principles of knowledge mobilization theory. It draws how to bring elements of active civic participation into Czech society and this is based on deliberative concepts of democracy and principles of social critical theory. Attention is paid to the specification of the role of adult educator as a mediator of communication between civil society and the institution. Keywords adult education, civil society, public academic institutions, andragogy, participatory democracy, knowledge mobilization, deliberative democracy, critical theory | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se soustředí na navržení způsobu spojení občanů a veřejných akademických institucí, a to prostřednictvím práce vzdělavatele dospělých. Analyzuje současné způsoby komunikace akademických institucí s veřejností a nalézá nové, založené na principech teorie transferu výzkumných poznatků. Navrhuje, jak pracovat s vnášením prvků aktivní občanské participace do české společnosti na základě deliberativního pojetí demokracie a principů kritického přístupu ve vědě. Pozornost je věnována specifikaci role andragoga jako zprostředkovatele komunikace mezi občanskou společností a danou institucí. Klíčová slova vzdělávání dospělých, občanská společnost, veřejné akademické instituce, andragogika, participativní demokracie, transfer výzkumných poznatků, kritická teorie | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání dospělých|občanská společnost|veřejné akademické instituce|andragogika|participativní demokracie|transfer výzkumných poznatků|kritická teorie | cs_CZ |
dc.subject | adult education|civil society|public academic institutions|andragogy|participatory democracy|knowledge mobilization|critical theory | en_US |
dc.title | Nová role veřejných akademických institucí v občanské společnosti a vzdělávání dospělých | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-07 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 172441 | |
dc.title.translated | The New Role of Public Academic Institutions in Civil Society and Adult Education | en_US |
dc.contributor.referee | Kopecký, Martin | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se soustředí na navržení způsobu spojení občanů a veřejných akademických institucí, a to prostřednictvím práce vzdělavatele dospělých. Analyzuje současné způsoby komunikace akademických institucí s veřejností a nalézá nové, založené na principech teorie transferu výzkumných poznatků. Navrhuje, jak pracovat s vnášením prvků aktivní občanské participace do české společnosti na základě deliberativního pojetí demokracie a principů kritického přístupu ve vědě. Pozornost je věnována specifikaci role andragoga jako zprostředkovatele komunikace mezi občanskou společností a danou institucí. Klíčová slova vzdělávání dospělých, občanská společnost, veřejné akademické instituce, andragogika, participativní demokracie, transfer výzkumných poznatků, kritická teorie | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis is focusing on finding a new way of building a relationship between citizens and public academic institutions through the work of adult educators. It analyzes communication channels of academic institutions used for communication with the public and suggests new ones, based on the principles of knowledge mobilization theory. It draws how to bring elements of active civic participation into Czech society and this is based on deliberative concepts of democracy and principles of social critical theory. Attention is paid to the specification of the role of adult educator as a mediator of communication between civil society and the institution. Keywords adult education, civil society, public academic institutions, andragogy, participatory democracy, knowledge mobilization, deliberative democracy, critical theory | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |