Zobrazit minimální záznam

The Phenomenon of "Song Symphony" in Nikolai Myaskovsky's Work
dc.contributor.advisorPudlák, Miroslav
dc.creatorFrank, Vojtěch
dc.date.accessioned2017-11-09T10:56:20Z
dc.date.available2017-11-09T10:56:20Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93048
dc.description.abstractThis bachelor thesis defines and explains the terms such as "songness" and song symphony, clarifies their role in the cultural politics of the Soviet Union, and illustrates their realisation in the symphonic music on the example of three symphonies by Nikolai Myaskovsky. The works under discussion are Symphony no. 8 op. 26, no. 16 op. 39, and no. 26 op. 79 which all, in their form structures, contain parts that bear characteristic features of "songness". The analysis here focuses on the role of these song themes in the given symphonies. In relation to Socialist Realism, there is the term "song symphony" present in the contemporaneous musicological literature, with its sources of inspiration being searched for and its ideological function being promoted. This thesis aims to designate the impact of this dogma on Myaskovsky's work, him having born the label of an "intellectual" or "subjectivist" artist despite the fact that up to a certain point he tried to meet the historical norm and incorporate it into his work. Keywords: song symphony, songness, Nikolai Myaskovsky, analysis, thematic work, Socialist Realism, USSR, cultural politics, artist and totalitarianismen_US
dc.description.abstractBakalářská práce definuje a vysvětluje mimo jiné pojmy písňovost, písňová symfonie, objasňuje jejich roli v kulturní politice Sovětského svazu a na konkrétním případu tří symfonií Nikolaje Mjaskovského ukazuje realizace těchto pojmů v symfonické hudbě. Jedná se o symfonie č. 8 op. 26, č. 16 op. 39 a č. 26 op. 79, v jejichž formových strukturách jsou místa charakteristická svou "písňovostí" a analýza se zaměřuje na roli těchto písňových témat v symfonickém cyklu. V dobové muzikologické literatuře se v souvislosti se socialistickým realismem objevuje pojem "písňové symfonie", hledají se její inspirační zdroje a hlásá se její ideologická funkce. Tato práce hledá dopad tohoto dogmatu na dílo Nikolaje Mjaskovského, který sice v obecném pojetí nesl nálepku "intelektuálního" či "subjektivistického" umělce, ve skutečnosti se však dobové normy snažil do jisté míry dodržovat a začlenit je do svého díla. Klíčová slova: písňová symfonie, písňovost, Nikolaj Mjaskovskij, analýza, tematická práce, socialistický realismus, SSSR, kulturní politika, umělec a totalitacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpísňová symfonie|písňovost|Nikolaj Mjaskovskij|analýza|tématická práce|socialistický realismus|SSSR|kulturní politika|umělec a totalitacs_CZ
dc.subjectsong symphony|songness|Nikolai Myaskovsky|analysis|thematic work|Socialist Realism|USSR|cultural politics|artist and totalitarianismen_US
dc.titleFenomén písňové symfonie v tvorbě Nikolaje Mjaskovskéhocs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-05
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId180740
dc.title.translatedThe Phenomenon of "Song Symphony" in Nikolai Myaskovsky's Worken_US
dc.contributor.refereeGabrielová, Jarmila
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicology - East European Studiesen_US
thesis.degree.disciplineHudební věda - Východoevropská studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební věda - Východoevropská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicology - East European Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce definuje a vysvětluje mimo jiné pojmy písňovost, písňová symfonie, objasňuje jejich roli v kulturní politice Sovětského svazu a na konkrétním případu tří symfonií Nikolaje Mjaskovského ukazuje realizace těchto pojmů v symfonické hudbě. Jedná se o symfonie č. 8 op. 26, č. 16 op. 39 a č. 26 op. 79, v jejichž formových strukturách jsou místa charakteristická svou "písňovostí" a analýza se zaměřuje na roli těchto písňových témat v symfonickém cyklu. V dobové muzikologické literatuře se v souvislosti se socialistickým realismem objevuje pojem "písňové symfonie", hledají se její inspirační zdroje a hlásá se její ideologická funkce. Tato práce hledá dopad tohoto dogmatu na dílo Nikolaje Mjaskovského, který sice v obecném pojetí nesl nálepku "intelektuálního" či "subjektivistického" umělce, ve skutečnosti se však dobové normy snažil do jisté míry dodržovat a začlenit je do svého díla. Klíčová slova: písňová symfonie, písňovost, Nikolaj Mjaskovskij, analýza, tematická práce, socialistický realismus, SSSR, kulturní politika, umělec a totalitacs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis defines and explains the terms such as "songness" and song symphony, clarifies their role in the cultural politics of the Soviet Union, and illustrates their realisation in the symphonic music on the example of three symphonies by Nikolai Myaskovsky. The works under discussion are Symphony no. 8 op. 26, no. 16 op. 39, and no. 26 op. 79 which all, in their form structures, contain parts that bear characteristic features of "songness". The analysis here focuses on the role of these song themes in the given symphonies. In relation to Socialist Realism, there is the term "song symphony" present in the contemporaneous musicological literature, with its sources of inspiration being searched for and its ideological function being promoted. This thesis aims to designate the impact of this dogma on Myaskovsky's work, him having born the label of an "intellectual" or "subjectivist" artist despite the fact that up to a certain point he tried to meet the historical norm and incorporate it into his work. Keywords: song symphony, songness, Nikolai Myaskovsky, analysis, thematic work, Socialist Realism, USSR, cultural politics, artist and totalitarianismen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV