Zobrazit minimální záznam

"Rezonance a seberezonance - Mimovolní paměť Gillese Deleuze u Marcela Prousta a Samuela Becketta"
dc.contributor.advisorProcházka, Martin
dc.creatorSuchánek, Tomáš
dc.date.accessioned2017-11-08T11:18:18Z
dc.date.available2017-11-08T11:18:18Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93028
dc.description.abstractThe main focus of my thesis will aim at a contrast between two works. On one hand, it will be Marcel Proust's heptalogy A la recherche de temps perdu (1913) as viewed by Gilles Deleuze, on the other, Samuel Beckett's trilogy Molloy (1951), Malone meurt (1951) and L'Innommable (1953). The contrast will be dissected through the prism of Deleuze's notion of involuntary memory which he derives out of his analysis of Proust's narrative. Hence the thesis will investigate the involuntary memory and its signs of reminiscence and resonance in Beckett's hands, which will be compared with their distribution in Proust, for the different aspects of the involuntary, which reveals the schizoid narrator in both Proust and Beckett, may correspond with Deleuze's redefinition of essence of truth that is characterized by its primordial schizophrenic setting. Therefore, it will be indispensable to point out how varied the involuntary memory and signs of reminiscence and resonance in their narratives are. The structure of the thesis will consist of four main parts. In order to introduce the readers with the theory of Gilles Deleuze, the first chapter will include the introduction into Deleuze's redefinition of essence of truth - as a response to that, the second will exemplify its revelation in the work of art. In other words,...en_US
dc.description.abstractMá bakalářská práce se zaměří na kontrast mezi dvěma díly. Na jedné straně bude figurovat heptalogie A la recherche de temps perdu (1913) Marcela Prousta, a to především její interpretace v podání Gillesa Deleuze, a na té druhé trilogie Samuela Becketta sestávající se z knih Molloy (1951), Malone meurt (1951) a L'Innommable (1953). Podobnost i rozdíl mezi těmito díly bude zkoumán skrz prisma Deleuzeova pojetí mimovolné paměti, které vychází z jeho analýzy Proustových narativů. Má práce si vezme za úkol prozkoumat mimovolnost, a znaky reminiscence a resonance, tak, jak s nimi nakládá Beckett, což bude komparováno s jejich distribucí v Proustovi, neboť ony kontrastní aspekty mimovolnosti, jež poodkrývají schizoidního vypravěče u obou zmíněných autorů, souvisejí s Deleuzovou redefinicí tradičního smýšlení o podstatě pravdy, kterou Deleuze charakterizuje prazákladním schizofrenním nastavením. Proto bude nutné vypíchnout odlišné variace na termíny mimovolné paměti, a znaků reminiscence a resonance, v každém z těchto děl. Práce bude rozdělená na čtyři hlavní části. Abych čtenáře řádně zasvětil do teorie Gillesa Deleuze, obsahem první kapitoly bude úvod do jeho redefinice konceptu pravdy - oproti tomu druhá se bude zabývat způsobem odhalení její podstaty v uměleckém díle, a to konkrétně na příkladech této...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectGilles Deleuze|Samuel Beckett|Marcel Proust|Mimovolná paměť|Znaky|Reminiscence|Resonance|Hledání ztraceného času|Proust a znaky|Nietzsche a filozofie|Tisíc plošin|Molloy|Malone umírá|Nepojmenovatelnýcs_CZ
dc.subjectGilles Deleuze|Samuel Beckett|Marcel Proust|Involuntary memory|Signs|Reminiscence|Resonance|In Search of Lost Time|Proust and Signs|Nietzsche and philosophy|Thousand Plateaus|Molloy|Malone Dies|The Unnamableen_US
dc.titleResonance and Self-resonance: Gilles Deleuze's Involuntary Memory in Marcel Proust and Samuel Becketten_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-11
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId160838
dc.title.translated"Rezonance a seberezonance - Mimovolní paměť Gillese Deleuze u Marcela Prousta a Samuela Becketta"cs_CZ
dc.contributor.refereeVichnar, David
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMá bakalářská práce se zaměří na kontrast mezi dvěma díly. Na jedné straně bude figurovat heptalogie A la recherche de temps perdu (1913) Marcela Prousta, a to především její interpretace v podání Gillesa Deleuze, a na té druhé trilogie Samuela Becketta sestávající se z knih Molloy (1951), Malone meurt (1951) a L'Innommable (1953). Podobnost i rozdíl mezi těmito díly bude zkoumán skrz prisma Deleuzeova pojetí mimovolné paměti, které vychází z jeho analýzy Proustových narativů. Má práce si vezme za úkol prozkoumat mimovolnost, a znaky reminiscence a resonance, tak, jak s nimi nakládá Beckett, což bude komparováno s jejich distribucí v Proustovi, neboť ony kontrastní aspekty mimovolnosti, jež poodkrývají schizoidního vypravěče u obou zmíněných autorů, souvisejí s Deleuzovou redefinicí tradičního smýšlení o podstatě pravdy, kterou Deleuze charakterizuje prazákladním schizofrenním nastavením. Proto bude nutné vypíchnout odlišné variace na termíny mimovolné paměti, a znaků reminiscence a resonance, v každém z těchto děl. Práce bude rozdělená na čtyři hlavní části. Abych čtenáře řádně zasvětil do teorie Gillesa Deleuze, obsahem první kapitoly bude úvod do jeho redefinice konceptu pravdy - oproti tomu druhá se bude zabývat způsobem odhalení její podstaty v uměleckém díle, a to konkrétně na příkladech této...cs_CZ
uk.abstract.enThe main focus of my thesis will aim at a contrast between two works. On one hand, it will be Marcel Proust's heptalogy A la recherche de temps perdu (1913) as viewed by Gilles Deleuze, on the other, Samuel Beckett's trilogy Molloy (1951), Malone meurt (1951) and L'Innommable (1953). The contrast will be dissected through the prism of Deleuze's notion of involuntary memory which he derives out of his analysis of Proust's narrative. Hence the thesis will investigate the involuntary memory and its signs of reminiscence and resonance in Beckett's hands, which will be compared with their distribution in Proust, for the different aspects of the involuntary, which reveals the schizoid narrator in both Proust and Beckett, may correspond with Deleuze's redefinition of essence of truth that is characterized by its primordial schizophrenic setting. Therefore, it will be indispensable to point out how varied the involuntary memory and signs of reminiscence and resonance in their narratives are. The structure of the thesis will consist of four main parts. In order to introduce the readers with the theory of Gilles Deleuze, the first chapter will include the introduction into Deleuze's redefinition of essence of truth - as a response to that, the second will exemplify its revelation in the work of art. In other words,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV