Show simple item record

Sicily as a metaphor? Literary image of Sicily in selected works of Sicilian authors.
dc.contributor.advisorFlemrová, Alice
dc.creatorChaloupková, Veronika
dc.date.accessioned2017-11-08T11:16:06Z
dc.date.available2017-11-08T11:16:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93021
dc.description.abstract(in English): This diploma thesis deals with the literary image of Sicily by analysing characteristic works by four Sicilian authors in the historical period from the process of the Italian unification to the end of World War II. The authors are Giovanni Verga, Luigi Pirandello, Vitaliano Brancati and Leonardo Sciascia. This thesis is based primarily on the assumption that these writers are subjective and empiric authors and their works clearly reflect the fact that they hail from Sicily having been influenced by its societal norms and traditions. The author supports her arguments by the theoretical essays written by Leonardo Sciascia, who devoted his lifetime to the study of Sicily from the historical, social, political and anthropological perspective. The basic prerequisite for this work therefore consists of three theoretical publications: Pirandello e il pirandelismo (1953, Pirandello and the pirandellism), Pirandello e la Sicilia (1961, Pirandello and Sicily), La Sicilia come metafora (1979, Sicily as a metaphor). In this thesis the author attempts to trace the common attributes and linking motifs throughout selected characteristic works and their analysis. As a conclusion, the author summarizes her observations and intends to find more general parallels between the historical development of...en_US
dc.description.abstract(česky) Tato diplomová práce se zabývá literárním obrazem Sicílie čtyř sicilských autorů v časovém období od italského sjednocení po konec druhé světové války. Autorka primárně vychází z předpokladu, že vybraní sicilští autoři, kterými jsou Giovanni Verga, Luigi Pirandello, Vitaliano Brancati a Leonardo Sciascia, jsou subjektivní a empiričtí tvůrci a v jejich tvorbě se výrazně odráží fakt, že pocházejí ze Sicílie, jejíž společností a tradicemi jsou ovlivňováni. Svá východiska autorka opírá převážně o teoretická díla Leonarda Sciascii, který se Sicílii celoživotně věnoval z hlediska historického, sociálního, politického i antropologického. Základní podloží práce tedy tvoří tři teoretické publikace Leonarda Sciascii: Pirandello e il pirandelismo (1953, Pirandello a pirandellismus), Pirandello e la Sicilia (1961, Pirandello a Sicílie) a La Sicilia come metafora (1979, Sicílie jako metafora). Na této teoretické bázi se autorka prostřednictvím vybraných charakteristických děl a jejich analýz pokouší vysledovat společné motivy a témata, jež všechny tvůrce navzájem propojují. V závěru autorka shrnuje nabyté poznatky a pokouší se najít obecnější paralely mezi historickým vývojem Sicílie a evropskými dějinami.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectGiovanni Verga|Luigi Pirandello|Vitaliano Brancati|Leonardo Sciascia|Sicílie|literární obraz|metafora|pesimismus|fatalismus|sociální role a masky|tradicecs_CZ
dc.subjectGiovanni Verga|Luigi Pirandello|Vitaliano Brancati|Leonardo Sciascia|Sicily|literary image|metaphor|pessimism|fatalism|social roles and masks|traditionsen_US
dc.titleSicílie jako metafora? Literární obraz Sicílie ve vybraných dílech sicilských autorů.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-13
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId146028
dc.title.translatedSicily as a metaphor? Literary image of Sicily in selected works of Sicilian authors.en_US
dc.contributor.refereePelán, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineItalianistic Studiesen_US
thesis.degree.disciplineItalianistikacs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csItalianistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enItalianistic Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Tato diplomová práce se zabývá literárním obrazem Sicílie čtyř sicilských autorů v časovém období od italského sjednocení po konec druhé světové války. Autorka primárně vychází z předpokladu, že vybraní sicilští autoři, kterými jsou Giovanni Verga, Luigi Pirandello, Vitaliano Brancati a Leonardo Sciascia, jsou subjektivní a empiričtí tvůrci a v jejich tvorbě se výrazně odráží fakt, že pocházejí ze Sicílie, jejíž společností a tradicemi jsou ovlivňováni. Svá východiska autorka opírá převážně o teoretická díla Leonarda Sciascii, který se Sicílii celoživotně věnoval z hlediska historického, sociálního, politického i antropologického. Základní podloží práce tedy tvoří tři teoretické publikace Leonarda Sciascii: Pirandello e il pirandelismo (1953, Pirandello a pirandellismus), Pirandello e la Sicilia (1961, Pirandello a Sicílie) a La Sicilia come metafora (1979, Sicílie jako metafora). Na této teoretické bázi se autorka prostřednictvím vybraných charakteristických děl a jejich analýz pokouší vysledovat společné motivy a témata, jež všechny tvůrce navzájem propojují. V závěru autorka shrnuje nabyté poznatky a pokouší se najít obecnější paralely mezi historickým vývojem Sicílie a evropskými dějinami.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): This diploma thesis deals with the literary image of Sicily by analysing characteristic works by four Sicilian authors in the historical period from the process of the Italian unification to the end of World War II. The authors are Giovanni Verga, Luigi Pirandello, Vitaliano Brancati and Leonardo Sciascia. This thesis is based primarily on the assumption that these writers are subjective and empiric authors and their works clearly reflect the fact that they hail from Sicily having been influenced by its societal norms and traditions. The author supports her arguments by the theoretical essays written by Leonardo Sciascia, who devoted his lifetime to the study of Sicily from the historical, social, political and anthropological perspective. The basic prerequisite for this work therefore consists of three theoretical publications: Pirandello e il pirandelismo (1953, Pirandello and the pirandellism), Pirandello e la Sicilia (1961, Pirandello and Sicily), La Sicilia come metafora (1979, Sicily as a metaphor). In this thesis the author attempts to trace the common attributes and linking motifs throughout selected characteristic works and their analysis. As a conclusion, the author summarizes her observations and intends to find more general parallels between the historical development of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV