Show simple item record

Qualified viewer and his/her viewing habits
dc.contributor.advisorReifová, Irena
dc.creatorDostál, Ivo
dc.date.accessioned2017-04-04T14:15:04Z
dc.date.available2017-04-04T14:15:04Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/929
dc.description.abstractNáš hlavní zájem se ve výzkumu, který jsme provedli a budeme popisovat, soustředil na získání vzorku, popis a interpretování určité verbální výbavy recipientů, která se vztahuje k intertextualizaci obecně záporně hodnocených televizních obsahů. Zároveň jsme naší prací chtěli získat obecnější představu o způsobu, jakým je sledování těchto obsahů realizováno a jak je jejich recepce začleňována do žité každodennosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractIn our study we focus on the possibilities of different reception of popular media content among different types of audiences. The term audience is very unstable within the media discourse. In the second chapter, we tried to summarize the possible approaches in audience analysis, audience construction and the discursive changes while operating with the term audience. We added a basic theoretical framework on qualitative research and the possible distinctions of quantitative methods in the second chapter. Possible ways of conducting a qualitative study were also discussed here and embedded within the questions of validity and reliability of quantitative study. We decided to conduct a qualitative study based on the concept of grounded theory (introduced by Strauss and Glaser). In the fourth chapter we tried to introduce a specific category of audience called the "qualified viewer". We have defined this category as university graduates with knowledge of production background of the media institutions and a hypothetical power to accelerate the success of the TV content by intertextualizing it. Using the snowball technique we create a sample of such qualified viewers and conduct in-depth interviews and questionnaire research among them. In the process of three types of coding (using techniques presented by...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleDivácké zvyky kvalifikovaných divákůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-06-26
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId22700
dc.title.translatedQualified viewer and his/her viewing habitsen_US
dc.contributor.refereeJirsová, Pavlína
dc.identifier.aleph000826767
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNáš hlavní zájem se ve výzkumu, který jsme provedli a budeme popisovat, soustředil na získání vzorku, popis a interpretování určité verbální výbavy recipientů, která se vztahuje k intertextualizaci obecně záporně hodnocených televizních obsahů. Zároveň jsme naší prací chtěli získat obecnější představu o způsobu, jakým je sledování těchto obsahů realizováno a jak je jejich recepce začleňována do žité každodennosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enIn our study we focus on the possibilities of different reception of popular media content among different types of audiences. The term audience is very unstable within the media discourse. In the second chapter, we tried to summarize the possible approaches in audience analysis, audience construction and the discursive changes while operating with the term audience. We added a basic theoretical framework on qualitative research and the possible distinctions of quantitative methods in the second chapter. Possible ways of conducting a qualitative study were also discussed here and embedded within the questions of validity and reliability of quantitative study. We decided to conduct a qualitative study based on the concept of grounded theory (introduced by Strauss and Glaser). In the fourth chapter we tried to introduce a specific category of audience called the "qualified viewer". We have defined this category as university graduates with knowledge of production background of the media institutions and a hypothetical power to accelerate the success of the TV content by intertextualizing it. Using the snowball technique we create a sample of such qualified viewers and conduct in-depth interviews and questionnaire research among them. In the process of three types of coding (using techniques presented by...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV